Με κούπες καφέ, καπελάκια και μπλουζάκια με το σλόγκαν «Keep Calm while we steal your data» (μείνε ψύχραιμος όσο εμείς σου κλέβουμε τα δεδομένα), που κοστίζουν από 8 έως 28 δολάρια, η Microsoft συνεχίζει την εκστρατεία που ξεκίνησε όταν λάνσαρε το νέο Outlook.com.

Η Microsoft υπόσχεται ότι δεν ρίχνει ούτε μια κλεφτή ματιά στα δεδομένα που ανταλλάσουν οι χρήστες της δικής της υπηρεσίας ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το σάλο που έχει προκαλέσει σε όλο τον κόσμο (μη βλέπετε που εμείς έχουμε τα δικά μας προβλήματα και χάνουμε τη γενικότερη εικόνα) σχετικά με τις μεθόδους που η NSA κατασκόπευε σχεδόν τους πάντες.
 
Κι όμως, τον Σεπτέμβριο, ο Caspar Bowden, πρώην σύμβουλος ασφαλείας της Microsoft από το 2001 έως το 2011, έγραφε στην Guardian ότι «δεν εμπιστεύεται την εταιρία (Microsoft)» έχοντας δει τα σχέδια που έφερε στο φως της δημοσιότητας ο Edward Snowden σχετικά με το σύστημα υποκλοπής PRISM.

Στις δηλώσεις του μάλιστα είχε αναφέρει ότι η Microsoft, αρνούμενη να δώσει προς έρευνα τον πηγαίο κώδικα που χρησιμοποιεί, κάνει αδύνατο τον οποιοδήποτε έλεγχο σχετικά με τους ισχυρισμούς της περί ασφάλειας.

Φυσικά η Microsoft δεν είναι καμία άγια εταιρία. Όσο επικρατούσε στον κόσμο των υπολογιστών (κυρίως στα 90s) κατηγορήθηκε (και καταδικάστηκε πολλές φορές) για μια σειρά αθέμιτες πρακτικές, εκμεταλλευόμενη τη θέση που κατείχε στον κόσμο της πληροφορικής.

Άλλωστε, ήδη εδώ και 2 χρόνια η Google έχει κατηγορήσει επίσημα τη Microsoft ότι αντιγράφει τα δεδομένα από τις αναζητήσεις που γίνονται στο Google προκειμένου να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της δικής της μηχανής αναζήτησης, την Bing.

Η Microsoft κάνει τώρα πλάκα στην Google, πιστεύοντας ότι θα κερδίσει λίγο από το χαμένο έδαφος. Πόσο εύκολα αφήνεις όμως τις υπηρεσίες που έχεις συνηθίζει; Και πόσο εύκολα το κάνεις ακολουθώντας μιαν εταιρία σαν τη Microsoft, μιαν εταιρία που δεν έχει γίνει γνωστή εξαιτίας της αγάπης που τρέφουν για αυτήν οι εναλλακτικοί χρήστες του διαδικτύου που τώρα προσπαθεί να προσεγγίσει.