«Πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τον φορέα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Γιατί χωρίς αυτόν τον φορέα δεν μπορούμε να έχουμε ένα Μετρό σε λειτουργία» ξεκαθάρισε με απόλυτο τρόπο στις δηλώσεις του ο Κώστας Καραμανλής ο νεότερος κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη, όπου βρέθηκε για να προετοιμάσει αυτήν του πρωθυπουργού. Με αυτόν τον τρόπο, αποκαλύπτεται σε πλήρη εξέλιξη το σχέδιο της κυβέρνησης πίσω από την τροπολογία του περασμένου Νοεμβρίου με την οποία αποφάσιζε την παράταση της λειτουργίας του ΟΑΣΘ μέχρι το τέλος του 2022, αλλά και με την κατάργηση του νόμου Σπίρτζη (ν. 4482/2017), για το πλαίσιο παροχής συγκοινωνιακού έργου στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης.

Ενδεικτικό των όσων λαμβάνουν χώρα στα παρασκήνια, το γεγονός πως ήδη ο φιλοκυβερνητικός τύπος αναφέρεται στον «συνωστισμό» ιδιωτικών επιχειρήσεων που βλέπουν την ευκαιρία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει tovima.gr, εκτός της Hitachi Rail Italy που ήδη κατασκευάζει συρμούς για το έργο της Θεσσαλονίκης, στο τραπέζι υπάρχουν τα ονόματα των γαλλικών Alstom και Kreolis, καθώς και της ιταλικής Trenitalia, η οποία ανήκει στα ίδια συμφέροντα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά την ιδιωτικοποίηση της τελευταίας.

«Τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν για το Μετρό Θεσσαλονίκης και η αυριανή επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη γίνεται και γι’ αυτόν τον λόγο, γα να σηματοδοτήσουμε ότι κάτι αλλάζει σε αυτή την πόλη το έργο θα συνεχιστεί και θα παραδοθεί ολόκληρο το 2023», δήλωσε υπουργός της κυβέρνησης, ενώ προδικάζοντας την πορεία των προσφυγών που προκάλεσαν οι αποφάσεις του, υποστήριξε πως «το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα έχουν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες, ενώ η κατασκευή του Σταθμού θα διαρκέσει 18 μήνες».

«Τον Απρίλιο του 2023, το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα λειτουργήσει κολοβό, θα λειτουργήσει ολόκληρο, θα λειτουργήσει και με τον σταθμό Βενιζέλου, που είναι ο κεντρικός σταθμός. Αυτή είναι μια πραγματικότητα που θα τηρήσουμε» δήλωσε ακόμα ο Κ. Καραμανλής, ενώ δεν μπόρεσε να αντισταθεί σε μία ακόμα «επίβλεψη» του εργοταξίου. Μάλιστα, δεν παρέλειψε να κουνήσει και το δάχτυλο σε όσους αντιδρούν για την απόσπαση των αρχαίων από τον σταθμό Βενιζέλου, σημειώνοντας πως «η απόσπαση και επανατοποθέτηση είναι κάτι που έχει γίνει και στον σταθμό της Αγίας Σοφίας. Εμείς με αυτόν τον τρόπο θεωρούμε ότι κατ’ αρχήν προστατεύουμε τα αρχαία».

«Τέλος λοιπόν στους μύθους, θέλουμε και αρχαία, θέλουμε και μετρό, και χρησιμοποιούμε πρακτικές και λύσεις οι οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί και στο μετρό στην Αθήνα και σε άλλα πολύ σημαντικά μετρό στην Ευρώπη» πρόσθεσε. Όπως είπε, ο ίδιος τον Οκτώβριο του 2019 δεν ήταν δυνατό να κατέβει, σήμερα έγινε δυνατό και σημείωσε πως αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι «πριν από λίγους μήνες δεν μπορούσαμε ούτε εγώ, ούτε εσείς να κατέβουμε κάτω και να δούμε τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί».

Φυσικά, από την παρουσία του υπουργού στο εργοτάξιο, δεν θα μπορούσε να λείπει και το απαραίτητο συνοδευτικό βίντεο, που δείχνει το πως θα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες:

Σημειώνεται δε ότι κατά την παρουσία του στη Θεσσαλονίκη, διοργανώθηκε και ειδική εκδήλωση για την υπογραφή μνημονίου του ΟΑΣΘ με τον δήμο Θεσσαλονίκης, για την παραχώρηση 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων από την Γερμανία.

«Η ΝΔ άνοιξε την πόρτα στην ιδιωτικοποίηση του Μετρό Θεσσαλονίκης»

«Την ώρα που οι πολίτες της Θεσσαλονίκης προσπαθούν να ξανασταθούν όρθιοι, η κυβέρνηση της ΝΔ τούς επιφυλάσσει άλλη μια δυσάρεστη έκπληξη, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα για την ιδιωτικοποίηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης» αναφέρει σε δήλωσή της η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Δώρα Αυγέρη, σχολιάζοντας τα όσα ανέφερε ο υπουργός.

«Οι σημερινές δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, δεν αφήνουν περιθώριο παρερμηνειών για τις προθέσεις της κυβέρνησης. Η προαναγγελία διαγωνιστικής διαδικασίας για τον φορέα υλοποίησης του έργου στρώνει το έδαφος για την είσοδο ιδιωτικών συμφερόντων στο Μετρό, όταν κι εφόσον αυτό λειτουργήσει. Αν πιστέψουμε τον Υπουργό Υποδομών, η διαγωνιστική διαδικασία θα ολοκληρωθεί μετά από διάστημα τουλάχιστον δυόμισι ετών. Φαίνεται πως η ανατροπή του χρονοδιαγράμματος και οι μεγάλες καθυστερήσεις που προκαλούν οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις με τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου, δίνουν τον απαραίτητο χρόνο στην κυβέρνηση προκειμένου να διευθετήσει αυτό που πραγματικά την ενδιαφέρει: την ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου δημοσίου έργου στην ιστορία της Θεσσαλονίκης» αναφέρει ακόμα.

«Κι ενώ το Μετρό επιστρέφει στις εποχές της περιβόητης τρύπας, ο πολύπαθος ΟΑΣΘ επανέρχεται στις εποχές της μαύρης τρύπας! Χωρίς Μετρό σε λειτουργία τα επόμενα χρόνια, η κυβέρνηση υπόσχεται τα πάντα για τον ΟΑΣΘ και τίποτα. Οι δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης δεν μπορούν να αναβαθμιστούν με αποσπασματικές παρεμβάσεις αμφίβολης αποτελεσματικότητας, χωρίς ένα συνεκτικό, ολοκληρωμένο σχέδιο με διαφάνεια, δημόσιο έλεγχο και λογοδοσία.

Τον χρόνο που ζήτησε η κυβέρνηση και πήρε από τους πολίτες με το ξέσπασμα της πανδημίας, είναι ξεκάθαρο πια ότι τον ξοδεύει για την επικοινωνιακή προβολή της και την εξυπηρέτηση των ιδιωτικών συμφερόντων που τη στηρίζουν. Το ταξίδι του κ. Καραμανλή στη Θεσσαλονίκη είναι για να στρώσει το χαλί αύριο στον Πρωθυπουργό και μεθαύριο στα ιδιωτικά συμφέροντα! Η κυβέρνηση της ΝΔ θεωρεί ότι δεν υποχρεούται να λογοδοτεί. Δεν συζητά με τη μειοψηφία, δεν διαβουλεύεται. Τα σχέδια της ΝΔ για τη Θεσσαλονίκη δεν διαφέρουν από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε τους Θεσσαλονικείς εν μέσω πανδημίας. Οι πολίτες έδωσαν περίσσευμα χρόνου και υπομονής, ώστε να προετοιμαστεί καλύτερα η χώρα για την επόμενη μέρα. Σήμερα συνειδητοποιούν ότι οδηγούνται σε νέες θυσίες χωρίς αντίκρισμα» καταλήγει η Δ. Αυγέρη.

Τα πυρά του στον Κ. Καραμανλή έστρεψε και ο προκάτοχός του, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην Εφημερίδα των Συντακτών και κάνοντας λόγο για «κουτοπονηριές της κυβέρνησης» που αποκαλύφθηκαν.

«Πιστοί στην παράδοσή τους, μετά το διαχρονικό σκάνδαλο του ΟΑΣΘ που τον διαλύσανε προετοιμάζουν τη συνέχισή του με την ιδιωτικοποίηση λειτουργίας του Μετρό, με την καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς της Θεσσαλονίκης και με ένα έργο που θα έπρεπε σήμερα να είναι σε δοκιμαστική λειτουργία και τελικά δεν θα έχει ολοκληρωθεί, παρά τις εξαγγελίες, μέχρι τον Απρίλιο του 2023» ανέφερε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.