Ο εισαγγελέας έχει ζητήσει ποινή 12ετούς κάθειρξης για τον 78χρονο έλληνα πλοίαρχο Απόστολο Μαγκούρα, 9 χρόνια για τον έλληνα πρώτο μηχανικό Νικόλαο Αργυρόπουλο και πέντε χρόνια για τον τότε διευθυντή του ισπανικού εμπορικού ναυτικού Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς.

Ένας τέταρτος κατηγορούμενος, ο Φιλιππινέζος ύπαρχος του πλοίου διαφεύγει τις σύλληψης.

Ακόμα και αν κριθούν ένοχοι, οι κατηγορούμενοι δεν αναμένεται να οδηγηθούν στη φυλακή, καθώς όλοι είναι ηλικίας άνω των 70 ετών. Ο εισαγγελέας δεν ζητεί τη φυλάκιση του καπετάνιου. Ζητεί όμως την καταδίκη του ώστε η ιδιοκτήτρια εταιρεία και η ασφαλιστική εταιρία να υποχρεωθούν να πληρώσουν μέρος των ζημιών που ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ.

Το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο Prestige, με σημαία Μπαχαμών, το οποίο είχε κατασκευαστεί το 1976 μετέφερε 77.000 τόννους πετρέλαιο από τη Λιθουανία στη Σιγκαπούρη.

Το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου εν μέσω καταιγίδας στις 13 Νοεμβρίου του 2002. Επί έξι ημέρες έπλεε στα ανοικτά της Γαλικίας με ένα ρήγμα στις δεξαμενές του. Η ισπανική κυβέρνηση έδωσε εντολή να ρυμουλκηθεί στην ανοικτή θάλασσα. Το πετρελαιοφόρο δεν άντεξε στα μεγάλα κύματα. Κόπηκε στα δυο και βυθίστηκε το πρωί της 19ης Νοεμβρίου, στ΄ ανοικτά της Γαλικίας. Πάνω από 60.000 τόννοι καυσίμου διέρρευσαν στη θάλασσα ρυπαίνοντας ακτογραμμή 2.000 χιλιομέτρων και προκαλώντας τεράστια οικολογική καταστροφή.

Οι δικηγόροι που εκπροσωπούν την ναυτιλιακή εταιρεία υποστηρίζουν ότι η απόφαση να ρυμουλκηθεί το πλοίο στην ανοικτή θάλασσα είχε ως αποτέλεσμα μια μικρή πετρελαιοκηλίδα να εξελιχθεί σε μεγάλη οικολογική καταστροφή.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ