Η εφημερίδα προσθέτει ότι όχι μόνον το μαύρο κουτί του πλοίου είχε ρυθμιστεί με λανθασμένο τρόπο, αλλά υπήρξε και πρόβλημα για την αποκρυπτογράφηση των στοιχείων του. Στους λόγους που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα, το δημοσίευμα επισημαίνει και το μπλακ – άουτ που βύθισε στο σκοτάδι το πλοίο, αλλά και σε τρία ανθρώπινα λάθη.

Το κυριότερο, προσθέτει ο συντάκτης Αντρέα Τούντο, είναι ότι ετέθη σε λειτουργία το αντιπυρικό σύστημα σε λάθος γέφυρα του πλοίου, και με καθυστέρηση, αφού οι σχετικές κινήσεις έγιναν 10 με 15 λεπτά μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς.
 
Η εφημερίδα, με αναφορά στην πραγματογνωμοσύνη, τονίζει ότι βάσει όλων των προηγούμενων πυρκαγιών που είχαν ξεσπάσει σε πλοία και το πώς είχαν αντιμετωπιστεί, «υπό τις συνθήκες αυτές, οι πιθανότητες περιορισμού της φωτιάς ήταν ουσιαστικά μηδενικές».
 
Τονίζεται, τέλος, ότι «ουδείς ανησύχησε, όταν ένας ναύτης, μετά από τις πρώτες υποψίες, κατέβηκε στο γκαράζ και πρόσεξε ότι από ένα φορτηγό έβγαινε καπνός», κάτι που «φέρεται να δείχνει ότι για τον καπετάνιο και το πλήρωμα, το ότι από κάποια φορτηγά έβγαινε καπνός, δεν αποτελούσε ένα σημαντικό νέο».