Το δικαστήριο καταδίκασε σε εννέα μήνες φυλάκιση τον έλληνα καπετάνιο Απόστολο Μαγκούρα, κρίνοντας ότι αρνήθηκε τη ρυμούλκηση του πλοίου πριν αυτό κοπεί στα δύο και βυθιστεί. 
 
Αθώοι κρίθηκαν ο Έλληνας πρώτος μηχανικός Νικόλαος Αργυρόπουλος, ο τότε διευθυντής του ισπανικού εμπορικού ναυτικού Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς και ο φιλιππινέζος ύπαρχος του πλοίου που δικάστηκε ερήμην, καθώς διέφευγε της σύλληψης.
 
Ο εισαγγελέας είχε ζητήσει να επιβληθεί 12ετής κάθειρξη στον 78χρονο Έλληνα πλοίαρχο, 9ετής κάθειρξη στον Νικόλαο Αργυρόπουλο και 5ετής κάθειρξη στον Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς. 
 
Ο εισαγγελέας δεν ζήτησε τη φυλάκιση του καπετάνιου, αλλά ζήτησε την καταδίκη του ώστε η ναυτιλιακή εταιρεία και η ασφαλιστική εταιρεία να υποχρεωθούν να πληρώσουν μέρος των ζημιών που ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ.

 

 

Πάνω από 60.00 τόνοι καυσίμου στη θάλασσα
 

Το Prestige, νηολογημένο στη Λιβερία με σημαία Κοινοπολιτείας Μπαχαμών, το οποίο είχε κατασκευαστεί το 1976, μετέφερε 77.000 τόνους πετρέλαιο από τη Λιθουανία στη Σιγκαπούρη. 
 
Το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου εν μέσω καταιγίδας στις 13 Νοεμβρίου του 2002. Επί έξι ημέρες έπλεε στα ανοικτά της Γαλικίας με ρήγμα στις δεξαμενές του. 
 
Η ισπανική κυβέρνηση έδωσε εντολή να ρυμουλκηθεί στην ανοικτή θάλασσα. Το πετρελαιοφόρο δεν άντεξε στα μεγάλα κύματα. Κόπηκε στα δύο και βυθίστηκε το πρωί της 19ης Νοεμβρίου, στα ανοικτά της Γαλικίας. Πάνω από 60.000 τόνοι καυσίμου διέρρευσαν στη θάλασσα ρυπαίνοντας ακτογραμμή 2.000 χιλιομέτρων και προκαλώντας τεράστια οικολογική καταστροφή.

 

Διακόσιοι μάρτυρες
 

Στη δίκη κατέθεσαν πάνω από 200 μάρτυρες και εμπειρογνώμονες. Οι 1.500 ενάγοντες ομαδοποιήθηκαν σε 55 πολιτικές αγωγές.
 
Οι δικηγόροι που εκπροσώπησαν τη ναυτιλιακή εταιρεία υποστήριξαν ότι η εντολή των ισπανικών αρχών να ρυμουλκηθεί το πλοίο στην ανοικτή θάλασσα είχε ως αποτέλεσμα μια μικρή πετρελαιοκηλίδα να εξελιχθεί σε μεγάλη οικολογική καταστροφή.