
«Ακόμη δεν έχει στεγνώσει το μελάνι από την απόφαση του δικαστηρίου για τον Λιγνάδη και παίρνετε μια καταδικαστική απόφαση για τέσσερα παιδιά που ομορφαίνουν ένα κτίριο;» διερωτήθηκε η αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΤΕ), Μάρθα Κορίτσογλου, που βρέθηκε στο δικαστήριο ως μάρτυρας υπεράσπισης τεσσάρων νέων που κατηγορούνταν για το ...αδίκημα βανδαλισμού δημόσιας περιουσίας- συγκεκριμένα γκραφίτι σε τοίχο. Μόνο που τα παιδιά ήταν περαστικοί. Βρέθηκαν πάνω τους σπρέι -διαφορετικού χρώματος από το σχέδιο για το οποίο κατηγορήθηκαν- και στήθηκε ένα σαθρό κατηγορητήριο για ένα σχέδιο στο Θησείο, ενώ εκείνοι είχαν ομορφύνει με εικαστικό εγκαταλελλειμμένο κτίριο στην Πειραιώς.
της Γεωργίας Κριεμπάρδη
Τέσσερις νέοι, εκ των οποίων οι τρεις είναι αριστούχοι φοιτητές σχολών Καλών Τεχνών και ο τέταρτος τελειόφοιτος ΤΕΙ κι εργαζόμενος, τελικώς καταδικάστηκαν σε 6 μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Επιμελητήριο, την Παρασκευή 15/7 στον σταθμό ΗΣΑΠ στο Θησείο η παρέα των τεσσάρων νέων περικυκλώθηκε και δέχθηκε, ξαφνικά και απρόκλητα, επιθετική συμπεριφορά και έρευνα από ομάδα 12 περίπου αστυνομικών που επέβαιναν σε μοτοσυκλέτες. Τους συνέλαβαν και τους οδήγησαν στο αυτόφωρο με την κατηγορία της διακεκριμένης φθοράς ξένης περιουσίας (σχέδιο σε τοίχο -γραφίτι-εν προκειμένω). Το μόνο στοιχείο που είχαν ήταν τα σπρέι που βρέθηκαν μετά από σωματική έρευνα στις τσάντες των φοιτητών, οι οποίοι εξήγησαν ότι είχαν ζωγραφίσει σε εγκαταλελειμμένο κτίριο στην οδό Πειραιώς -σε εγκαταλελειμμένο κτίριο επαναλαμβάνουμε κι όχι σε υπό στενή έννοια δημόσιο χώρο-. Το δικαστήριο τους καταδίκασε σε έξι μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή, παρά την πρόταση της εισαγγελέως να αθωωθούν οι κατηγορούμενοι λόγω αμφιβολιών, παρότι ο μάρτυρας αστυνομικός, έπεσε σε αντιφάσεις και ήταν καταφανές ότι υπήρχε μόνο η ένδειξη των σπρέι στις τσάντες. Αντίθετα οι νέοι έδειξαν στο δικαστήριο το εικαστικό έργο που είχαν κάνει στην Πειραιώς, καθώς και άλλων έργων που έχουν πραγματοποιήσει στο παρελθόν -όπως δημοσιεύει το Επιμελητήριο.
Η κα. Κορίτσογλου, που κατέθεσε το δικαστήριο, περιέγραψε στο ΤΡΡ όσα διαδραματίστηκαν στη δικαστική αίθουσα. «Εμάς μας ειδοποίησε για την υπόθεση ο καθηγητής ενός παιδιού κι εγώ πήγα ως αντιπρόεδρος του ΕΕΤΕ να υποστηρίξω την αξία αυτής της τέχνης. Τώρα, όσο γι’ αυτά που έγιναν εκείνη την Παρασκευή, μια παρέα τεσσάρων παιδιών έγινε “στόχος” αστυνομικών που περνούσαν από το Θησείο μετά από ημέρα διαδηλώσεων και επεισοδίων. Οι αστυνομικοί, προφανώς έρχονταν “φτιαγμένοι” από τα επεισόδια και βρήκαν …εύκολα θύματα. Χωρίς κανέναν λόγο έκαναν έρευνα στα παιδιά με βίαιο τρόπο. Βρήκαν πολύχρωμα σπρέι στα σακίδιά τους και το “αστείο” είναι ότι το γκράφιτι στο Θησείο για το οποίο …κατηγορήθηκαν ήταν μονοχρωματικό. Βασικά, ήταν ένα γράμμα. Τι ανάγκη έχουν τέσσερις καλλιτέχνες να πάνε να γράψουν ένα γράμμα; Η πολιτική αγωγή παρά τα όσα άκουσε επέμεινε στη μήνυση… Επίσης, ο αστυνομικός που ήρθε στο δικαστήριο να καταθέσει έπεσε σε αντιφάσεις. Ρωτήθηκε τι τον έκανε να ψάξει τα παιδιά και είπε “εε τους είδαμε όλους μαζί μπροστά από έναν τοίχο με γκράφιτι”. Μετά είπε ότι “κατάλαβε πως ήταν εκείνης της ώρας το γκράφιτι γιατί μύριζε φρέσκια μπογιά”, χωρίς να έχουν δει ποιος το έκανε ωστόσο».
Το ΤΡΡ επιβεβαίωσε το περιστατικό από μάρτυρα που ήταν εκεί. Τα παιδιά ήταν σε απόσταση 100μ. περίπου από τον τοίχο εκεί στο Θησείο, αστυνομικοί της ομάδας ΔΕΛΤΑ τους πλησίασαν για έλεγχο, τους πήγαν στο τμήμα για «εξακρίβωση στοιχείων», ενώ είχαν δείξει τις ταυτότητές τους και δε βρέθηκε κάτι ύποπτο πάνω τους. Τους άφησαν περί τις 4 ώρες στο τμήμα και ο επικεφαλής της ομάδας ΔΕΛΤΑ κίνησε αυτεπάγγελτα τη νομική διαδικασία, πήρε τηλέφωνο τον σταθμάρχη του ΗΣΑΠ και είπε “νομίζω πως τέσσερα παιδιά έκαναν κάτι”. Οι κατηγορίες που αποδόθηκαν στα παιδιά και η συζήτηση στο δικαστήριο, με τα “πειστήρια” των αστυνομικών θύμιζε περισσότερο συζήτηση καφενείου, ότι “κάποιοι νομίζω έκαναν κάτι”.
Η θέση της αντιπροέδρου του ΕΕΤΕ είναι ξεκάθαρη: δε νοείται να κατηγορούνται καλλιτέχνες ότι μουτζουρώνουν τους δρόμους και βανδαλίζουν το δημόσιο έργο. Οι καλλιτέχνες κάνουν τέχνη, θέλουν έργα να επικοινωνούν με το κοινό, να περνάνε μηνύματα, να καυτηριάζουν-σχολιάζουν την επικαιρότητα μέσα από τη ζωγραφική.
«Με ρώτησαν στο δικαστήριο “μα καλά, δε χρειάζεται άδεια για να βάψεις έναν τοίχο;”» μου είπε, με την ίδια να απαντά πως πλέον δήμοι, ακόμα και διευθυντές σχολείων καλούν καλλιτέχνες να ζωγραφίσουν τοίχους κτηρίων. Θυμίζει μάλιστα τον Bansky, τον σπουδαιότερο κατά πολλούς street artist. Mιλάει για ένα βαθιά σκοταδιστικό κράτος, το ελληνικό. «Δε θέλουν τον πολιτισμό. Θέλουν μια νέα γενιά άβουλη. Θέλουν να βουλώνουν τα στόματα των παιδιών που έχουν κάτι να πουν, των ανήσυχων νέων».
Κι είναι πολλά τα εικαστικά που βλέπουμε στους δρόμους καθημερινά. Άλλα γλυκανάλατα, άλλα για εκείνη τη Μαρία που ακόμη κάποιος την αγαπά, άλλα που κοσμούν ολόκληρα κτίρια με συνθέσεις που στηλιτεύουν με τον δικό τους τρόπο τη ζοφερή πραγματικότητα που ζούμε. Είναι άλλα που όποιος περνάει τα φωτογραφίζει κι άλλα που κάποιοι θέλουν να τα κουκουλώσουν, όχι γιατί είναι άσχημα, αλλά γιατί περνάνε στο κοινό αλήθειες -αλήθειες που στο κράτος με τα λάθη του δεν αρέσουν. Κριτής της τέχνης είναι πάντα το κοινό. Κι είναι πάντα υποκειμενικό της κριτήριο.
Ο Karl Heinz Roth έχει γράψει ενα πολύ ενδιαφερον βιβλίο. ¨Ολα είναι εκεί μέσα.
«Η οφειλή των επανορθώσεων. Υποθήκες της γερμανικής κατοχής στην Ελλάδα και την Ευρώπη» (Εκδόσεις: Ο τόπος μου, Κατερίνη, 2019)
Δουλοπρέπεια!
Αλλά, αφού αυτοί τους ταϊζουν!
Νομίζω ότι αυτό με τις αποζημιώσεις το είχε "κλείσει" ο Κωσταντίνος Καραμανλής κάπου εκεί κατά το 50/60 όταν αντάλλαξε τις οποιες απαιτήσεις είχαμε με το να στείλουν Έλληνες εργάτες στη Γερμανία, όπως και έγινε, ουσιαστικά ήταν μια συμφωνία "κυριών" κάτω από το τραπέζι που διευκόλυνε και τις δυο πλευρές, είναι γνωστή η ιστορία του Μαξ Μέρντεν εγκληματία πολέμου της Θεσσαλονίκης και του εθνάρχη Καραμανλή κάπου το 57, όλη αυτή η ιστορία είναι χαρακτηριστική στο πως αντιμετώπιζε - και καθώς φαίνετε με τον ίδιο τρόπο συνεχίζει ν αντιμετωπίζει - η τότε εθελόδουλη δεξιά τους αγώνες και τις θυσίες ενός λαού
Εδωσαν το 1961 115 εκατ. μαρκα αποζημιώσεις στην ΕΡΕ του εθνάρχη. Τα έφαγαν οι τύποι, οι Γερμανοί ξέρουν πολύ καλά, ποιοί. Yπέγραψαν, ότι δεν θα ζητήσουν άλλα, και ...όλα καλά! Αποζημιώθηκε η Γελλάδα!
Γιαυτό και δεν μιλά κανείς!
Αν σε ενδιαφερει το θεμα, δες εδω απο Γερμανό ιστορικό: «Η οφειλή των επανορθώσεων. Υποθήκες της γερμανικής κατοχής στην Ελλάδα και την Ευρώπη» (Εκδόσεις: Ο τόπος μου, Κατερίνη, 2019)
Κάπου τα μπέρδεψες με ΕΡΕ. Υπήρξε υπογραφή της ελληνικής Πρεσβείας της Βόννης για λογαριασμό του Βασιλείου της Ελλάδας. Οι θέσεις της Γερμανίας είναι εδω: https://www.bundestag.de/resource/blob/707052/a9cf6050a75b667abf7972ac0837726e/WD-2-063-15-pdf-data.pdf
Ποτέ δεν υπέγραψαν ότι δεν θα ζητήσουν άλλα ναζιστικό σούργελο, πάλι ψεμματάκια λες προς όφελος της μάνας γερμανίας ξεφτίλα!
Πάνω σε αυτην την υπογραφή βασίζονται οι γερμανικές θέσεις ηλίθιε!
Ποια υπογραφή ρε τούβλο; Δεν υπάρχει αυτή η υπογραφή, μα πόσο στόκος πια!
Οι απόγονοι των δοσίλογων και υμνητές του Φύρερ να ζητήσουν αποζημίωση για τις καταστροφές που προκάλεσε το είδωλό τους. Αυτό είναι ο ορισμός της αυταπάτης!!
Εντάξει μία αλήθεια είπε ο άνθρωπος και πέσατε να τον φάτε. Η ελλάδα είναι χώρα δούλων. Οι δούλοι δεν διεκδικούν αποζημιώσεις. Κοντεύουν 100 χρόνια, ούτε 30, ούτε 50, ούτε 70. Αν θέλαμε θα τις είχαμε ζητήσει. Δεν το θέλουμε όμως. Δεν το θέλουν ούτε οι πολιτικοί, δεν το απαιτούν ούτε οι πολίτες. Το θέμα ψόφησε και βρώμισε. "Οι δεκάδες χιλιάδες νεκροί και εκτελεσμένοι , τα μαρτυρικά χωριά και πόλεις απαιτούν δικαίωση" λέει ο Πετράκος. Πετράκο κανείς δεν απαιτεί δικαίωση, οι εκτελεσμένοι έχουν πεθάνει, τα παιδιά τους έχουν αρχίσει και αυτά να πεθαίνουν, και τα εγγόνια τους ψηφίζουν Μητσοτάκη.
Αντιδημοφιλής άποψη, ξέρω. Η ελλάδα είναι κακό μέρος για να ζει κάποιος που δεν θέλει να ζει με εθνικούς μύθους και αυταπάτες. Ας συνεχίσουμε λοιπόν στον ίδιο δρόμο, να συμπεριφερόμαστε λες και θα ζητήσουμε τις αποζημιώσεις αύριο. Το προτεκτοράτο που δεν έχει δική του οικονομική και εξωτερική πολιτική θα πάρει και αποζημιώσεις, μη χέσω
Το μεταπολεμικό πολιτικό σύστημα της ελλάδας δομήθηκε πάνω στους δωσίλογους, τους απογόνους τους και στους απανταχού αντικομμουνιστές-δεν μπορούμε να έχουμε υπερβολικές απαιτήσεις από αυτούς, το ξέρω. Ομως όχι, το θέμα ούτε ψόφησε, ούτε βρώμισε (ούτε τα εγγόνια των εκτελεσμένων ψηφίζουν μητσοτάκη). Δεν είναι όλοι σαν τα μούτρα τους, ούτε όλοι είμαστε ίδιοι. Οι πολιτικοί μας μπορεί να έχουν μεγάλες ευθύνες στο ζήτημα των αποζημιώσεων- ότι δλδ δεν το έχουν κυνηγήσει με συστηματικό τρόπο- αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τη μεγαλύτερη ευθύνη δεν την έχει το γερμανικό κράτος που αποφεύγει εδώ και δεκαετίες να συζητήσει το θέμα, υπεκφεύγει και τώρα τελευταία έχει καταφύγει και σε απόπειρες ιστορικής παραχάραξης ώστε να το θάψει οριστικά. Πράγματι ο ραγιαδισμός στη χώρα έχει παράδοση, ο κυνισμός όμως δεν βοηθάει, ίσα ίσα ρίχνει νερό στο μύλο της δουλοπρέπειας.
Το ότι το ελληνικό κράτος δομήθηκε στους δωσίλογους και τους απογόνους τους είναι γνωστό, είναι βασικός λόγος για τον οποίο είναι σήμερα αυτό που είναι. Και ναι δεν είμαστε όλοι ίδιοι, αφού δεν έχουμε τις ίδιες αντιλήψεις για τον κόσμο. Το συγκεκριμένο θέμα όμως είναι συλλογικά θαμμένο από όλους, όλο το πολιτικό φάσμα και οι ίδιοι οι πολίτες το έχουμε δέκατο πέμπτο στις προτεραιότητές μας. Ευθύνη ΔΕΝ έχει το γερμανικό κράτος που αποφεύγει να συζητήσει ένα θέμα από το οποίο στο κάτω κάτω δεν έχει και τίποτα να κερδίσει. Οχι. Πολύ κακό πράγμα η έλλειψη αυτοκριτικής και η ευθυνοφοβία. Ευθύνη ΔΙΚΗ μας ήταν και κανενός άλλου. Και την παραχωρήσαμε σιωπηρά και σταδιακά τις προηγούμενες δεκαετίες με αντάλλαγμα να είμαστε αρεστοί στην ευρώπη.
Γνώμη μου είναι ότι το θέμα είναι τελειωμένο και νομικά για πολλούς λόγους. Με απλά λόγια, όταν έχεις ένα δικαίωμα, φροντίζεις να το ασκήσεις, αλλιώς αυτό αποδυναμώνεται.
(Ποτέ δεν είναι κυνισμός να διαλύεις αυταπάτες. Και οι έλληνες έχουν πολλές αυταπάτες, και η αριστερά ακόμη περισσότερες. Όσοι νοιαζόμαστε για την αριστερά, τον κομμουνισμό ή απλά θέλουμε μια καλύτερη κοινωνία, πρέπει να ξεκινήσουμε γκρεμίζοντας μύθους και λέγοντας τα σύκα σύκα, αλλιώς δεν πάμε πουθενά. Ταπεινή μου γνώμη)
Σε καμία περίπτωση το θέμα δεν είναι τελειωμένο νομικά- αυτό ούτε οι γερμανοί δεν το υποστηρίζουν! Δεν είναι αυταπάτη το δικαίωμα μας σε πολεμικές αποζημιώσεις ούτε αποδυναμώνεται κανένα τέτοιο δικαίωμα με την "μη άσκησή" του. Οι θέσεις μας έχουν νομικό έρεισμα -το έχει παραδεχτεί και η επιστημονική υπηρεσία του γερμανικού κοινοβουλίου-και βασίζονται σε συνθήκες που έχει συνυπογράψει η γερμανία. Επιπλέον μεταπολεμικά στη διάσκεψη του παρισιού ορίσθηκε συγκεκριμένο ποσό προς αποζημίωση στην ελλάδα, από το οποίο η γερμανία έχει πληρώσει ένα πολύ μικρό ποσοστό -γι αυτό ο ναζιστής ηλίθιος παραπάνω γράφει ότι οι γερμανοί πλήρωσαν για τις αποζημιώσεις. Οπότε ναι, τη μεγαλύτερη ευθύνη την έχει η γερμανία που ξέρει μόνο να μας κουνάει το δάχτυλο, ενώ κάνει την πάπια για το θέμα αυτό (όταν δεν προσπαθεί να ξαναγράψει την ιστορία της ναζιστικής κατοχής στην ελλάδα) και δευτερευόντως τα εθελόδουλα κόμματα εξουσίας της χώρας.
για την πρόθεση να διεκδικηθούν έχεις ένα δίκιο - αλλά το χρονικό διάστημα δεν παίζει απαραίτητα ρόλο, συζήτηση (έστω στο ίδιο επίπεδο του 'μήπως να ζητούσαμε') γίνεται και για αποζημιώσεις στους ιθαγενείς της Β.Αμερικής, για το δουλεμπόριο, κτλ κτλ, για όλην την αποικιοκρατική περίοδο, ακόμα και σε συνδυασμό με τις ευθύνες για την κλιματική αλλαγή
Ξέρεις γιατί παίζει ρόλο το χρονικό διάστημα; Άσε το νομικό, πάμε στο πρακτέο: Πώς θα προσδιορίσεις το οικονομικό ύψος των καταστροφών; Πόση αξία θα είχε σήμερα ένα σπίτι που έκαψαν ή ένα πέτρινο γιοφύρι που γκρέμισαν οι ναζί το 1944; Πώς υπολογίζεις την οικονομική ζημιά από μια κλεμμένη σοδειά του 1943 στο σήμερα; Μία οικογένεια που έχασε τον πατέρα ή τη μάνα από εκτέλεση, τι εισοδήματα απώλεσε ως σπιτικό; Τι ψυχική οδύνη έχουν υποστεί σήμερα τα... εγγόνια των εκτελεσθέντων, αφού τα παιδιά τους έχουν πεθάνει; Αυτά γίνονται στο χρόνο τους με επιτόπιες καταγραφές και μαρτυρίες, δεν υπολογίζονται 100 χρόνια μετά. Κι αν ακόμη υπολογίσεις τις ζημιές σε ό,τι ύψος ήθελε προκύψει, θα ζητήσεις το ποσό αυτό έντοκα από το... 1944; Με 90 χρόνια τόκους το ποσό θα είναι τόσο αστρονομικό που θα βαρέσει κανόνι το γερμανικό κράτος. Θα το ζητήσεις άτοκα; Πώς, με μετατροπή από... δραχμές σε ευρώ; Το ποσό θα είναι μηδαμινό. Θα κάνεις αναγωγή σε αγοραστική δύναμη στο 2023; Και ακόμη και εκεί που έχεις μετρημένα κουκιά, όπως στον κλεμμένο χρυσό ή στο κατοχικό δάνειο, ποιος σου είπε ότι έχεις δικαίωμα να ζητήσεις τόκους 90 χρόνων, που έχουν προκύψει από τη δική σου αδράνεια να διεκδικήσεις; Τι εμποδίζει τους γερμανούς να πουν ότι σκόπιμα ως χώρα αδράνησες ώστε να συσσωρευτούν τόκοι, εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι δεν υπάρχει ρητή παραγραφή σε τέτοιες αξιώσεις;
Και άλλα ΠΟΛΛΑ πίστεψέ με, υπάρχουν νομικές έννοιες κοινές σε όλα τα νομικά συστήματα στον κόσμο, ακριβώς για να εμποδίζουν τέτοιες περιπτώσεις
Η αλληθεια ειναι πως αν δεν παρει κανεις αλλος ευρωπεος θαρρος (βλεπε πολωνους) απο τους γερμαναραδες και αρχισει να ζηταει η υποθεση ειναι χαμενη...
Ειλικρινά μπορείς άνετα να τους Ξεχέσεις,πατόκορφα όλους όσους κυβέρνησαν την Κατατρεγμένη Αποικία, και τα σιούτα ( χωρίς κέρατα!!) Κριάρια της ξεφτίλας μας!!🤣😅🤣😂!! Λες να υπάρχουν ακόμη απόγονοι φασιστοΝαζιστών?! Δεν το πιστεύω!!🤣😂🤣😅
Και γιατι οχι, να μην δωσουμε εμεις αποζημίωση στους Γερμανούς και να τους ζητησουμε και συγγνώμη για την αντίσταση που κανανε οι προγονοι μας.. (Βασικα ακυρο, τωρα που βλεπω και την φωτο που ειναι ο κουλης, θυμαμαι οτι δεν κανανε οι προγονοι ολων αντισταση..)
Δυνατά και Γερμανικά
Dogs with loyalty are the best!
Ο συγκεκριμένος (Σκέρτσος) είναι τόσο πορωμένος φιλελές, ώστε βγαίνει εκτός κυβερνητικής γραμμής (όσο υποκριτική κι αν είναι αυτή) απ' τον ιδεολογικό φανατισμό του!
κατα τον εκπροσωπο της νδ να ξεχασουμε επισης κυπρο, τουρκολιβυκη αοζ, turkaegean. περιμενει κανεις να απαιτησει αποζημιωσεις για ναζιστικη κατοχη ο βοριδης; ο ...πλευρης;