Η απόφαση ήρθε αφού εξέπνευσε η εξάμηνη διορία που είχε δώσει στο τέλος του Αυγούστου του 2013 ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης για την απεμπλοκή του μεγαλύτερου δημοσίου έργου της χώρας από τις μόνιμες παθογένειες που αντιμετωπίζει.
 
Την Παρασκευή η Αττικό Μετρό επιχείρησε να προλάβει σε επίπεδο δημοσιότητας τις εξελίξεις, καθώς ανακοίνωσε, «με αφορμή την “Ειδική δήλωση διακοπής έργων” της αναδόχου κοινοπραξίας του Μετρό Θεσσαλονίκης» ότι:
 
«Tο έργο επιβάλλεται να συνεχίσει απρόσκοπτα, χωρίς να χαθεί ούτε μια μέρα, τις κατασκευαστικές εργασίες του σε όλους τους σταθμούς που είναι διαθέσιμοι (Ν. Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, Πατρίκιος, Ν. Ελβετία), στη διακλάδωση Δημοκρατίας και στο Αμαξοστάσιο, όπως προβλέπει η Σύμβαση».
 
«Ισχύουν απαρέγκλιτα τα όσα έχει δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης για την κατασκευή του Μετρό  Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση κατασκευής του δεν αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Τα χρονικά περιθώρια εξαντλούνται. Είναι η ώρα των υπεύθυνων αποφάσεων για όλους».
 

Απάντηση εντός δέκα ημερών
 

Πηγές της Αττικό Μετρό σημειώνουν ότι οι αιτιάσεις της κοινοπραξίας αποτελούν μύθο, καθώς το έργο μπορεί να συνεχιστεί και να παρουσιάσει απορροφήσεις πόρων ύψους 10 εκατ. ευρώ κάθε μήνα, ακόμη και με την υφιστάμενη διάταξη των κατασκευαστικών μετώπων.
 
Όπως μεταδίδουν, η κοινοπραξία μπορεί να δουλέψει σε τουλάχιστον 10 σημεία, απασχολώντας περί τους 2.000 εργάτες, τονίζουν ότι η κίνηση της κοινοπραξίας δεν θα γίνει αποδεκτή και η Αττικό Μετρό θα ζητήσει από τον ανάδοχο να συνεχίσει το έργο, όπως προβλέπεται από την σύμβαση. Σύμφωνα με τον νόμο, η εταιρεία πρέπει να απαντήσει σε 10 ημέρες.