Σύμφωνα με τις δηλώσεις του προέδρου της Aegean, Ευτύχη Βασιλάκη σε επενδυτές, το πρώτο τρίμηνο του 2020 ήταν το πιο δύσκολο που έχει αντιμετωπίσει η εταιρεία στην 20ετή της πορεία, γι’ αυτό και ζητά από το κράτος να αναλάβει τα βάρη, με τον ίδιο να αποκλείει κάθε σενάριο κρατικοποίησής της. Όπως ανέφερε, ζητάει μέτρα ενίσχυσης που θα αφορούν δανεισμό με κρατικές εγγυήσεις, καθώς και προγράμματα ενίσχυσης και επιδότησης των εργαζόμενων, απειλώντας για την διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, ενώ η χρονιά ξεκίνησε πολύ καλά, με τον Ιανουάριο να καταγράφει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 11% και ο Φεβρουάριος κατά 7%, επιδεικνύοντας ιδιαίτερα θετική πορεία, και με ένα πολύ πετυχημένο 2019 και ένα θετικό ξεκίνημα το 2020, ήρθε ο Μάρτιος – οπότε και κηρύχθηκε επισήμως από τον ΠΟΥ η πανδημία του κορονοϊού – και κατέγραψε 56% μείωση της επιβατικής κίνησης και κατά 30% περιορισμένες πτήσεις.

Στη συνέχεια, περιέγραψε το πλήγμα που σημείωσε η καραντίνα στην πληρότητα της εταιρείας, καθώς και τον περιορισμό στα έσοδα, με τις ζημιές του Μαρτίου να φτάνουν τα 43-44 εκατ. ευρώ., ενώ κατά τις εκτιμήσεις του, το δεύτερο τρίμηνο του έτους έχει ήδη περιορίσει το μηνιαίο κόστος σε 26-28 εκατ. ευρώ, έχοντας ελπίδες πως το τρίτο τρίμηνο θα επανέλθει περίπου το 25% του πτητικού έργου, και τον Σεπτέμβριο το ποσοστό θα ανέβει στο 50%.

«Το 2020 θα είναι χωρίς αμφιβολία ο χειρότερος χρόνος στην ιστορία μας και θα αποτελέσει πρόκληση στην ικανότητά μας να προσαρμοζόμαστε και να επιβιώνουμε” ανέφερε και πρόσθεσε πως “δεν υπήρξε τομέας που να έχει σχέση με τις αεροπορικές εταιρείες που να μην επηρεάστηκε, είτε λίγο, είτε περισσότερο. Το θετικό είναι ότι από αυτήν την κρίση, το brand της Ελλάδας βγαίνει πιο ισχυρό» δήλωσε ο Ευτ. Βασιλάκης σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορειο, καλώντας το κράτος να διασώσει επί της ουσίας την εταιρεία, αλλά χωρίς άλλες διεκδικήσεις.

Μάλιστα, ο επικεφαλής της εταιρείας που ευνοήθηκε όσο καμία άλλη από το λουκέτο και την εκποίηση έναντι πινακίου φακής της Ολυμπιακής, τονίζει πως επειδή άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ενισχύουν τις εταιρείας με έδρα τη χώρα τους, θα πρέπει να γίνει το ίδιο και από την ελληνική, διότι διαφορετικά θα χάσει σε επίπεδο ανταγωνισμού.

«Δεν ζητάμε από το κράτος να πάρει όλο το βάρος της κρίσης, αλλά να συνδράμει στην προσπάθειά μας» δηλώνει ακόμα ο πρόεδρος Βασιλάκης, που μιλώντας στους επενδυτές σπεύδει να αποκλείσει «κάθε σενάριο» κρατικοποίησης, ενώ παραθέτει και τα σημεία στα οποία ζητάει την κρατική ενίσχυση. Όπως αναφέρει, τα μέτρα στήριξης θα μπορούσαν να αφορούν, είτε δανεισμό με κρατική εγγύηση, είτε και προγράμματα ενίσχυσης και επιδότησης των εργαζομένων, ώστε να διατηρούνται οι θέσεις εργασίας.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως ήδη, το 70% των εργαζομένων της βρίσκονται σε αναστολή εργασίας, με τον ίδιο να σημειώνει πως θα αποφασίσει για την τύχη του εργατικού της δυναμικού μόνο μετά την ανακοίνωση των κρατικών προγραμμάτων στήριξης, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε πάγωμα προσλήψεων εποχικών συνεργατών και ακύρωση συμβάσεων ξένων πιλότων.