Η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος και οι έντονες διαφωνίες μεταξύ των κομμάτων, προκαλούν μία ακόμη «κοιλιά» στο κυβερνητικό έργο αφήνοντας πίσω μαζί με τα αμφιλεγόμενα ζητήματα και δεκάδες παρεμβάσεις του Μνημονίου για τον εκσυγχρονισμό της χώρας: στο άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων (με βασικότερο αυτό των νομικών), στα επαγγελματικά προσόντα, στις αγορές, στη δικαιοσύνη, στις προμήθειες, στην υγεία, στη μηχανοργάνωση και στον έλεγχο των δοσοληψιών του δημοσίου. 

Αρμόδια στελέχη εξηγούν ότι και πολλοί υπηρεσιακοί υπουργοί δεν έχουν ακόμη ενημερωθεί για να «τρέξουν» το Μνημόνιο όπως προηγουμένως, και η αρμοδιότητά τους είναι περιορισμένη, αλλά και η κρατική μηχανή δεν… βοηθά: παραδοσιακά σε εκλογές πολλές υπηρεσίες, κυρίως περιφερειακές, «κάθονται» ενώ υπάρχει απροθυμία παραλαβής έργων ή υπογραφής πράξεων υπό τον φόβο των εξηγήσεων που μπορεί να ζητηθούν από την νέα ηγεσία. 
 
Η λίστα μεγαλώνει, και η υπηρεσιακή κυβέρνηση επιχειρεί τις εβδομάδες που θα ακολουθήσουν να προχωρήσει “ότι είναι απαραίτητο ή αναγκαίο”, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά αρμόδιο στέλεχος, ώστε να περιοριστούν τυχόν επιχειρήματα των δανειστών για νέα «κοιλιά» στο Μνημόνιο, αλλά και οι επιπτώσεις στην ύφεση από την καθυστέρηση αναπτυξιακών μέτρων. Δεδομένο είναι ότι η κυβέρνηση αφήνει για μετά αποφάσεις για αποκρατικοποιήσεις, κλειστά επαγγέλματα, τιμολόγια και ότι απαιτεί νομοθετική ρύθμιση. 
 
Χρονικό ορόσημο είναι το τέλος Ιουνίου. Η τρόικα περιμένει το σχηματισμό της νέας κυβέρνησης, σχεδιάζοντας – όπως η ΕΕ ανακοίνωσε προ ημερών – να κατέβει τότε στην Αθήνα. Θα διαπραγματευθεί τα μέτρα, αλλά και θα εξετάσει την πρόοδο της χώρας για να καταβληθεί η κρίσιμη για τα… λειψά ταμειακά διαθέσιμα επόμενη δόση. 
 
Πολλές από τις δεκάδες μνημονιακές υποχρεώσεις βρίσκονται στο επίκεντρο των πολιτικών αντιπαραθέσεων και έχουν παγώσει. Μεταξύ αυτών το φορολογικό, οι αποκρατικοποιήσεις, οι νέες περικοπές δαπανών και το εργασιακό. Ωστόσο, παράλληλα υπάρχουν δεκάδες άλλες κινήσεις που είχαν συσσωρευτεί για τον Ιούνιο, λόγω της μεγάλης «κοιλιάς» του κυβερνητικού έργου το 2011 και – για μία ακόμη φορά – καθυστερούν
 
Διαβάστε περισσότερα: