Πρόκειται για ένα φαινόμενο τεραστίων διαστάσεων αφού ένα εκατομμύριο κοντέινερ γεμάτα εμπορεύματα φθάνει κάθε εβδομάδα στην Ευρώπη, μέσω πλοίων. Όπως αναφέρει η Monde, το 15%-20% των κοντέινερ που φθάνουν στα ευρωπαϊκά λιμάνια, δηλαδή ένα στα πέντε, περιέχουν ιδιαιτέρως επικίνδυνα αέρια, καρκινογόνα ή νευροτοξικά.
 
Αυτές οι τοξικές, άοσμες και άχρωμες ουσίες απειλούν πολλές κατηγορίες εργαζομένων: υπάλληλοι του λιμανιού, των τελωνείων, μεταφορείς κλπ.

Ενδεικτικό της σοβαρότητας είναι ότι το 2010, στην Ολλανδία, κατά την παραλαβή ενός γυάλινου κοντέινερ από την Κίνα που μεταφερόταν σε ξύλινες θήκες, δυο υπάλληλοι δηλητηριάστηκαν. Ο ένας έμεινε 5 μέρες σε κώμα, ενώ η κατάσταση της υγείας του δεύτερου επιδεινώθηκε: έχασε βάρος, αλλοιώθηκε η όσφρηση και η γεύση του.

Η παρουσία αυτών των τοξικών αερίων, οφείλεται εν μέρει στην διαδικασία απολύμανσης που συχνά είναι υποχρεωτική, για να αποφευχθεί μεταξύ άλλων η μούχλα, ωστόσο υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες ασφαλείας που πρέπει να τηρηθούν, αλλά δυστυχώς δεν ακολουθούνται πάντα.

Υπάρχει επίσης μια άλλη πηγή τοξικότητας που απειλεί εξίσου την υγεία των καταναλωτών. Πρόκειται για αέρια και ατμούς που εκπέμπονται από τα ίδια τα προϊόντα κατά την διάρκεια της μεταφοράς: τα έπιπλα, τα παπούτσια, τα ρούχα, που κατασκευάζονται στην Ασία και κυρίως στο Βιετνάμ και την Κίνα περιέχουν συχνά διαλύτες με καρκινογόνες ουσίες.