Ο φόρος ρύπανσης, η καταβολή του οποίου θα αρχίσει τον ερχόμενο Οκτώβριο, θα επηρεάσει τους οδηγούς οχημάτων που δεν πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων κατηγορίας Euro 4, που περιλαμβάνει ουσιαστικά τα περισσότερα οχήματα που κατασκευάστηκαν πριν από το 2006.
«Είναι συγκλονιστικό ότι ζούμε σε μια πόλη όπου ο αέρας είναι τόσο τοξικός, ώστε πολλά από τα παιδιά μας μεγαλώνουν με προβλήματα στους πνεύμονες», είπε ο Καν.
Στη Γαλλία, τον περασμένο Ιανουάριο, η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, απαγόρευσε όλα τα αυτοκίνητα ντίζελ που κατασκευάστηκαν πριν από το Δεκέμβριο του 2001, από τους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας.

Έως και 10.000 οχήματα κάθε ημέρα της εβδομάδας αναμένεται να πληρώνουν το λεγόμενο τέλος τοξικότητας στο κέντρο του Λονδίνου, από τις 23 Οκτωβρίου 2017. Το τέλος θα ισχύει κατά τις ίδιες ώρες με τα τέλη κυκλοφοριακής συμφόρησης, που βρίσκονται ήδη σε ισχύ. Αυτό σημαίνει ότι ένας οδηγός τέτοιου οχήματος θα πρέπει να πληρώσει συνολικά 21,50 λίρες για την οδήγηση στο κεντρικό Λονδίνο από τις 07:00 μέχρι τις 18:00, τις καθημερινές.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση συνδέεται με 9.000 πρόωρους θανάτους ετησίως στο Λονδίνο. Μάλιστα, σε ένα σταθμό μέτρησης στην αγγλική πρωτεύουσα, τα ετήσια επιτρεπόμενα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου ξεπεράστηκαν μέσα στις πρώτες πέντε ημέρες του 2017.

Οι ρύποι προέρχονται κυρίως από την κυκλοφορία οχημάτων, ιδιαίτερα των ντίζελ, και προκαλούν προβλήματα υγείας, όπως άσθμα, καρδιαγγειακές και πνευμονικές παθήσεις. Εξάλλου, σύμφωνα με νέα μελέτη από το Ινστιτούτο Περιβάλλοντος της Στοκχόλμης και το Πανεπιστήμιο του Γιορκ στην Αγγλία, η ατμοσφαιρική ρύπανση συμβάλλει σε 2,7 εκατομμύρια πρόωρες γεννήσεις ετησίως σε όλο τον κόσμο, δηλαδή στο 18% όλων των πρόωρων τοκετών.