Ξανά στην επιφάνεια έρχεται το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης αλλά και οι τεράστιες ελλείψεις στον σχεδιασμό της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας, μετά από μηνυτήρια αναφορά του Παρατηρητηρίου του Ελσίνκι, κατά της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, σχετικά με τον αποκλεισμό από την εκπαιδευτική διαδικασία των παιδιών Ρομά.

Όπως επισημαίνεται «τόσο κατά την πρώτη φάση, την περασμένη άνοιξη, όσο και κατά την τρέχουσα περίοδο παρ’ ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας γνώριζε το πρόβλημα από την άνοιξη από αναφορές των αρμόδιων εκπαιδευτικών».

Ακόμα προσθέτει ότι «ο αποκλεισμός στερεί από τα παιδιά τη μάθηση και λόγω των καταγραφόμενων απουσιών τα οδηγεί στην απώλεια του εκπαιδευτικού έτους. Επισυνάπτονται δύο έγκυρα κείμενα που καταγράφουν τη σημερινή κατάσταση».

Ολόκληρη η μηνυτήρια αναφορά

Mηνυτήρια αναφορά

ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

30 Νοεμβρίου 2020

Κυρίες/Κύριοι,

Σας υποβάλλουμε άλλη μια μηνυτήρια αναφορά, κατ’ άρθρο 42 ΚΠΔ, στα πλαίσια του προγράμματος του Παρατηρητηρίου Ρατσιστικών Εγκλημάτων, κατά της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και της Υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη αναφορικά με τον αποκλεισμό των παιδιών Ρομά από την τηλεκπαίδευση κατά τις περιόδους “καραντίνας” τόσο κατά την πρώτη φάση, την περασμένη άνοιξη, όσο και κατά την τρέχουσα περίοδο παρ’ ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας γνώριζε το πρόβλημα από την άνοιξη από αναφορές των αρμόδιων εκπαιδευτικών.

Ο αποκλεισμός στερεί από τα παιδιά τη μάθηση και λόγω των καταγραφόμενων απουσιών τα οδηγεί στην απώλεια του εκπαιδευτικού έτους. Επισυνάπτονται δύο έγκυρα κείμενα που καταγράφουν τη σημερινή κατάσταση.

«Η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση είναι δικαίωμα κι όχι ζητούμενο»

Είχε προηγηθεί ανακοίνωση της «Ελλαν Πασσέ» στις 27 Νοεμβρίου η οποία σημείωνε ότι απεστάλη στο υπουργείο Παιδείας υπόμνημα – κατεπείγουσα επιστολή, σχετικά με το δικαίωμα όλων στην εκπαίδευση «και τον ολοκληρωτικό αποκλεισμό των Τσιγγανοπαίδων από την τηλεκπαίδευση. Ενώ, επιδόθηκε και εισαγγελική παραγγελία προς την Υπουργό, σε συνέχεια της εισαγγελικής παρέμβασης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Καλαμάτας», αναφέρει η ανακοίνωση.

Ακόμα αναφερόταν ότι «η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση είναι δικαίωμα κι όχι ζητούμενο. Κι όμως το αναφαίρετο αυτό δικαίωμα όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία καταπατάται κατάφωρα για μια μεγάλη μερίδα μαθητών, εξαιτίας της πανδημικής κρίσης του κορωνοϊού, αλλά και λόγω των εγκληματικών παραλείψεων και αβλεψιών των αρμοδίων».

Επιπροσθέτως τόνιζε πως η ισότιμη πρόσβαση για όλους στη δημόσια εκπαίδευση, στην εποχή του κορονοϊού, δεν είναι τόσο ισότιμη για μεγάλη μερίδα του πληθυσμού. Όπως ανέφερε η Συνομοσπονδία, «υπάρχουν οικογένειες χωρίς πρόσβαση στο ίντερνετ, χωρίς επάρκεια σε υπολογιστές, τάμπλετ και κινητά με αποτέλεσμα να αποκλείονται παντελώς από την εκπαιδευτική διαδικασία. Πολύ συχνό είναι, επίσης, το φαινόμενο των οικογενειών με δύο, τρία ή και περισσότερα παιδιά να βρίσκονται στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα (πχ. δημοτικό) και να πρέπει να παρακολουθήσουν μαθήματα ταυτόχρονα με ελάχιστα διαθέσιμα μέσα», υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι τα παιδιά των Ελλήνων Ρομά είναι εκείνα που πλήττονται περισσότερο από τη δυσμενή πρόσβαση στην εκπαίδευση».

Ολόκληρη η ανακοίνωση