Σε ανακοίνωσή του που εκδόθηκε, μετά από τη νέα απεργια πείνας και δίψανς του Δημάκη και ενώ εκδηλώνεται ένα μαζικό κίνημα αλληλεγγύης, το Υπουργίο υποστηρίζει ότι:

«Η πρόσβασή του στις σπουδές του δεν διεκόπη, και αυτό διότι, πρώτον όλα τα βιβλία του απεστάλησαν με κούριερ στο κελί του και δεύτερον το Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού ΙΙ διαθέτει την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση όπως συμβαίνει και με τους υπόλοιπους φοιτητές του Τμήματός του, ήτοι ειδικά διαμορφωμένο χώρο γραφείου με εγκατεστημένο ηλεκτρονικό υπολογιστή.»

Παρόλα αυτά, ο κρατούμενος Δημάκης επέμεινε στο αίτημά του περί μεταγωγής του στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού Ι. Μάλιστα, σήμερα, 25η Μαΐου 2020 και ενώ έχει μάθημα «Συγκριτική Πολιτική ΙΙ», ο κρατούμενος αρνείται να το παρακολουθήσει, δηλώνοντας ότι δεν τον ενδιαφέρει να χάσει το μάθημά του και ότι το μόνο που θέλει είναι να επιστρέψει στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού Ι.

Μάλιστα, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει εντυπώσεις, το Υπουργείο δίνει στη δημοσιότητα και μία φωτογραφία από τον χώρο όπου θεωρητικά θα παρακολουθούσε σήμερα ο Δημάκης το μάθημά του.

rt.jpg

Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι επί δύο εβδομάδες, κατά τις οποίες βρισκόταν σε «καραντίνα», δεν δόθηκε στον Δημάκη ο αναγκαίος εξοπλισμός (ένα λαπτοπ και ένα στικάκι) ώστε να παρακολουθεί τα μαθήματά του, εξωθώντας τον στη νέα λευκή απεργία. Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από το επίσημο υπόμνημα που έστειλε ο Δημάκης, στις 22 Μαϊου:

«α. Μέχρι και σήμερα, 22/5/2020, το Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού ΙΙ δεν διαθέτει την υλικοτεχνική υποδομή (δηλαδή έναν φορητό υπολογιστή και ένα “στικάκι” usb για τη σύνδεση στο διαδίκτυο) για την παρακολούθηση από τον κρατούμενο των μαθημάτων του με την μέθοδο της τηλε-εκπαίδευσης.

β. Κατά συνέπεια, επί δύο εβδομάδες και δη από 9/5/2020 που βρίσκεται στην ειδική πτέρυγα των Γυναικείων Φυλακών Κορυδαλλού, ο κρατούμενος δεν παρακολούθησε χωρίς δική του ευθύνη αν και το ζητά επιτακτικά, σύμφωνα και με τη δέσμευσή σας στο ως άνω Δελτίο Τύπου που όμως δεν υλοποιήθηκε, τα μαθήματα 6ου εξαμήνου της σχολής του τα οποία πραγματοποιούνται με την μέθοδο της τηλε-εκπαίδευσης στην πλατφόρμα “E-class”, και συγκεκριμένα:

– Συγκριτική Πολιτική 2: Δευτέρα 15:00 – 18:00 (ή 15:00 – 17:00) κ. Δ. Σωτηρόπουλος,

– Πολιτική Κοινωνιολογία 2: Τρίτη 18:00 – 21:00 (ή 19:00 – 21:00) κ. Κ. Ελευθερίου,

– Σύγχρονα Προβλήματα Ελληνικής Εξωτερικής Πολιτικής: Τετάρτη 14:00 – 17:00 κ. Τσάκωνας,

– Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας: Πέμπτη 17:00 – 19:30, κα Χαρ. Δίπλα,

– Συγκριτική Πολιτική – Επανάσταση Κοινοβουλευτισμός Δικτατορία: Παρασκευή 09:00-12:00, κ. Παντ. Λέκκας.

γ. Σήμερα 22/5/2020, λήγει το χρονικό διάστημα των 14 ημερών που το ως άνω δελτίο τύπου θέτει ως αιτιολογία της μεταγωγής του κρατούμενου στην ειδική πτέρυγα των Γυναικείων Φυλακών Κορυδαλλού.»

Ο συνήγορός του, Θανάσης Καμπαγιάννης εξηγεί, με κείμενό του πρωί της Δευτέρας:

«Σε τηλεφωνική συνομιλία που είχα πριν λίγο με τις Γυναικείες Φυλακές Κορυδαλλού, η κυρία υποδιευθύντρια με ενημέρωσε ότι, αν και δεν διαθέτει ακόμα το lap-top και το usb το οποίο έχει παραγγείλει η φυλακή, το Υπουργείο έδωσε σήμερα εντολή στη Διεύθυνση να ενημερώσει τον κρατούμενο ότι υπάρχει διαθέσιμος υπολογιστής στον οποίο μπορεί να προσέλθει και να παρακολουθήσει το μάθημά του. “Μα, αναρωτήθηκα μεγαλόφωνα, είχαμε πει στην κυρία Διευθύντρια αν θα μπορούσε να γίνει αυτό από την πρώτη μέρα” (όπως είχαμε προτείνει να δωρίσουμε ένα lap-top στη φυλακή). “Μόνο σήμερα λάβαμε αυτή την εντολή από το Υπουργείο. Λόγω της κατάστασης, καταλαβαίνετε”».

Βλέπουμε μπροστά μας μυθιστόρημα του Κάφκα, με έναν άνθρωπο μπλεγμένο σε έναν ιστό αράχνης. Στα υπομνήματά του, δεν απαντάνε κατά τον νόμο. Κι όταν ο κρατούμενος, απεγνωσμένος, απαντά βλάπτοντας το σώμα του, τότε μόνον δίνεται “μισή” λύση. Τόση ώστε ο κρατούμενος να πιστεύει ότι τον λαμβάνουν υπόψη, μόνον όμως αν αυτοτραυματίζεται. Τόση ώστε η πόρτα του νόμου να μείνει μισάνοιχτη, δηλαδή κλειστή.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του υπουργέιο Προστασίας του Πολίτη:

«Ο κρατούμενος, Βασίλης Δημάκης, κρατείται στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού ΙΙ και διαθέτει, όπως και κάθε άλλος κρατούμενος, ο οποίος επιθυμεί να κάνει χρήση του δικαιώματος στην εκπαίδευση, τη δυνατότητα να συνεχίσει τις σπουδές του μέσω της διαδικασίας της τηλεκπαίδευσης.

Ήδη από τη χρονική περίοδο που κρατούνταν στο Κατάστημα Κράτησης Γρεβενών, η αρμόδια υπηρεσία τον ενημέρωσε για τα δικαιώματά του αναφορικά με την πρόσβαση στην υλικοτεχνική υποδομή για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσή του και τη συνέχιση των σπουδών του στο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα στο οποίο και φοιτά. Ωστόσο, αν και στον κρατούμενο δόθηκε επανειλημμένως η δυνατότητα να υποβάλει σχετικό αίτημα, εκείνος αρνήθηκε πεισματικά να προβεί σε αυτή την ενέργεια.

Με την μεταγωγή του στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού ΙΙ, ως νεοεισερχόμενος κρατούμενος, μεταφέρθηκε σε ειδικό χώρο καραντίνας, προκειμένου να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Η πρόσβασή του στις σπουδές του δεν διεκόπη, και αυτό διότι, πρώτον όλα τα βιβλία του απεστάλησαν με κούριερ στο κελί του και δεύτερον το Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού ΙΙ διαθέτει την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση όπως συμβαίνει και με τους υπόλοιπους φοιτητές του Τμήματός του, ήτοι ειδικά διαμορφωμένο χώρο γραφείου με εγκατεστημένο ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Παρόλα αυτά, ο κρατούμενος Δημάκης επέμεινε στο αίτημά του περί μεταγωγής του στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού Ι. Μάλιστα, σήμερα, 25η Μαΐου 2020 και ενώ έχει μάθημα «Συγκριτική Πολιτική ΙΙ», ο κρατούμενος αρνείται να το παρακολουθήσει, δηλώνοντας ότι δεν τον ενδιαφέρει να χάσει το μάθημά του και ότι το μόνο που θέλει είναι να επιστρέψει στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού Ι.

Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, οι προϋποθέσεις για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την συνέχιση των σπουδών του κρατούμενου Δημάκη, όπως και κάθε άλλου κρατούμενου που επιθυμεί να κάνει χρήση του δικαιώματός του στην εκπαίδευση, πληρούνται στο έπακρο. Κάθε άλλη αναφορά περί ανυπαρξίας υλικοτεχνικών υποδομών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των κρατουμένων απέχει από την πραγματικότητα και υποκρύπτει ύποπτα και μικροπολιτικά κίνητρα».