Οι ίδιοι κάνουν σαφές ότι έχουν ήδη αναθέσει σε νομικούς να γνωμοδοτήσουν σχετικά και αναμένεται η νομική τεκμηρίωση για «όλα τα γενικά και επιμέρους ζητήματα που προκαλεί σωρευτικά αυτό το σχέδιο νόμου».
 
Ταυτόχρονα, προτείνουν «συναινετική λύση» με τη θέσπιση ενός ολοκληρωμένου «συστήματος monitoring, δηλαδή καταγραφής της διαφημιστικής δαπάνης – και όχι διαχείρισής της και μάλιστα χωρίς την επιβάρυνση μεσάζοντος. Το σύστημα αυτό, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές καλές πρακτικές και τις επιταγές των σχετικών Οδηγιών της ΕΕ – σε ισχύ και υπό διαμόρφωση – θα λειτουργεί ως θεσμοθετημένο διακλαδικό όργανο (Joint Industry Committee) και θα εποπτεύεται από την αρμόδια για τον έλεγχο των ΜΜΕ Ανεξάρτητη Αρχή».
 
Οι Ενώσεις υπογραμμίζουν ότι στόχος του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά είναι η διαφάνεια κι ενώ στις περισσότερες χώρες του κόσμου τα ΜΜΕ αντιμετωπίζονται «ως οποιαδήποτε ιδιωτική επιχείρηση που δεν είναι καν υποχρεωμένη να δημοσιεύει ετήσιους ισολογισμούς», αντιλαμβάνονται ότι  η διαφάνεια στα έσοδα των ΜΜΕ (δηλαδή τα έσοδα από διαφήμιση) «ενδιαφέρει την ελληνική Κυβέρνηση γιατί αποτελεί εχέγγυο για την ορθή λειτουργία της μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα. Το Κράτος, δηλαδή, δικαιούται να γνωρίζει».
 
Ακόμη θέλουν να τονίσουν ότι με το νομοσχέδιο επιχειρείται μέσω της γενικής γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας μια σαφής «υπέρβαση των αρμοδιοτήτων εποπτείας των ΜΜΕ που παρέχει ο νόμος και έρχεται να εκχωρήσει σε μοναδικό ιδιώτη (ανώνυμη εταιρία) και πιθανούς υπεργολάβους ιδιώτες, μια αρμοδιότητα που ΔΕΝ έχει. Δηλαδή την υποχρεωτική και αναγκαστική διαχείριση του TV buying (συναλλαγές για όλες τις μορφές διαφήμισης στην τηλεόραση) από την προσφορά μέχρι την εκκαθάριση συναλλαγών που αφορούν ιδιωτικές εταιρίες και διεξάγονται μεταξύ ιδιωτικών εταιριών. Η ΓΓΕΕ διατηρεί, ταυτόχρονα, για τον εαυτό της το δικαίωμα να παρεμβαίνει στο σύστημα για οποιοδήποτε λόγο και σε οποιοδήποτε χρόνο».
 
Επίσης, μιλούν για μεθόδευση που έρχεται σε σύγκρουση με σειρά διατάξεων του εθνικού και κοινοτικού δικαίου, περί ανεξαρτησίας των ΜΜΕ, ελευθερίας των συναλλαγών και ανταγωνισμού και αποτελεί «μια πρωτοφανή για τα ευρωπαϊκά και διεθνή δεδομένα, απόπειρα παρέμβασης και κρατικού ελέγχου πάνω στην ιδιωτική οικονομία αφενός, και τη λειτουργία των ιδιωτικών ΜΜΕ αφετέρου».
 
Τέλος, μέσω τις ανακοίνωσή τους, αναρωτιούνται πως θα αντιδρούσαν άλλοι κλάδοι αν για παράδειγμα η κυβέρνηση αποφάσιζε «να αναλάβει μια κρατική πλατφόρμα υποχρεωτικά και κατ΄ αποκλειστικότητα την ηλεκτρονική διαχείριση των συναλλαγών όλων των δωματίων που προσφέρονται σε τουρίστες ή ακόμα και την αναγκαστική διάθεση αγροτικών προϊόντων, χωρίς να έχει το δικαίωμα ο παραγωγός να πωλήσει απ΄ ευθείας και κατά βούληση το προϊόν του σε ιδιώτη και ούτω καθ’ εξής. Και μάλιστα όπως αναλύεται παρακάτω, με επιβάρυνση 10%».