Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, η ένωση ακτοπλόων κατέθεσε νέα πρόταση για αύξηση 2% από την 1η Σεπτεμβρίου για δύο χρόνια. Ωστόσο, η πρόταση αυτή δεν έγινε αποδεκτή από τη διοίκηση της ΠΝΟ που εμμένει στην απαίτηση για αύξηση της τάξης του 5%, λαμβάνοντας ακολούθως την απόφαση να παρατείνει την απεργία κατά μία ημέρα.

Στην ανακοίνωσή της μετά τη λήξη της συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής, η ΠΝΟ έκανε λόγο για «αδιάλλακτη και στείρα θέση των εργοδοτών», υπογραμμίζοντας το ζήτημα των μισθολογικών αυξήσεων, αλλά και κάνοντας ειδική αναφορά στο ασφαλιστικό, το συνταξιοδοτικό, το φορολογικό, τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία και τις οργανικές συνθέσεις των πληρωμάτων. Παράλληλα, έστρεψε τα βέλη της και στην κυβέρνηση για τη θέση του «Πόντιου Πιλάτου» που της χρεώνει.

Ακόμη, ζητάει την κατανόηση και την πλήρη συμπαράσταση τόσο του επιβατικού κοινού όσο και όλων των Ελλήνων εργαζομένων, καθώς «ο αγώνας που διεξάγεται δεν είναι αγώνας που αφορά μόνον τους Έλληνες ναυτεργάτες αλλά αφορά όλη την ελληνική κοινωνία».

«Όλοι σαν μια γροθιά και μια φωνή στον δίκαιο αγώνα μας γιατί είναι αγώνας επιβίωσης» καταλήγει η ανακοίνωση, γνωστοποιώντας πως τα καράβια θα μείνουν δεμένα στους κάβους έως τις 6 το πρωί της Τετάρτης, 5 Σεπτεμβρίου.

Στο πλευρό της ΠΝΟ, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), που τονίζει πως «ο ποσοστό αύξησης που προτείνει η ΠΝΟ δεν καλύπτει ούτε τις ανάγκες ούτε τις προσδοκίες του Ναυτεργατικού μας κόσμου», καλώντας «ο συνεπές αγωνιστικό και λαϊκό κίνημα να εκφράσει με κάθε δυνατό τρόπο την αλληλεγγύη του στους Ναυτεργάτες, τις δίκαιες διεκδικήσεις και τον απεργιακό αγώνα τους».

Για την «αδιαλλαξία» των εφοπλιστών που «αποκαλύπτει την κούφια ρητορική της κυβέρνησης για “τέλος μνημονίων”, “επιστροφή στην κανονικότητα”» κάνουν λόγο οι Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής (ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ) Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν. (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) στην κοινή τους ανακοίνωση, τονίζοντας πως «τόσο την περίοδο της κρίσης όσο και της καπιταλιστικής ανάπτυξης, καταγράφονται “συνθήκες γαλέρας” με χιλιάδες ναυτεργάτες, που δουλεύουν χωρίς ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση».