Αναλυτικά, από τον Σεπτέμβριο θα υπάρχει μόνο ένας ενιαίος τύπος εισιτηρίου, που θα ανέρχεται στα 1,20 ευρώ αντί 1,40 ευρώ. Το νέο εισιτήριο θα ισχύει για όλα τα μέσα για 70 λεπτά αντί για 90 λεπτά σημερα.
 
Έτσι, καταργείται το εισιτήριο των 1,20 ευρώ που θεσπίστηκε το 2011 και ίσχυε μόνο για λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ.
 
Παράλληλα, μειώνεται η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών από 45 ευρώ σε 30 ευρώ, με ισχύ για όλα τα μέσα.
 

Ακριβότερα λεωφορεία και τρόλεϊ


Ωστόσο, σημαντική θα είναι η αύξηση του κόστους για όσους χρησιμοποιούν μόνο λεωφορεία και τρόλεϊ, καθώς καταργείται η κάρτα για τα μέσα αυτά, κόστους 20 ευρώ, και το επιβατικό κοινό θα πρέπει να προμηθεύεται την κάρτα των 30 ευρώ. Το μηνιαίο κόστος της κάρτας για όσους δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο (φοιτητές, πολύτεκνοι ) θα είναι στα 15 ευρώ.
 
Αυτές οι αλλαγές έρχονται να υποστηρίξουν την αναδιάρθρωση των δρομολογίων, όπου σχεδιάζεται τα οδικά μέσα να τροφοδοτούν ακόμη περισσότερο τα μέσα σταθερής τροχιάς.
 
«Πριν ένα χρόνο ήταν μνημονιακή υποχρέωση η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, ωστόσο σήμερα πήραμε την απόφαση να αλλάξουμε τις αστικές συγκοινωνίες και να αλλάξουμε την τιμολογιακή πολιτική. Πρόκειται για πράξη ευθύνης» δήλωσε ο Μ. Χρυσοχοΐδης, προσθέτοντας: «Ένα εισιτήριο, μια κάρτα, ένα δίκτυο». Μάλιστα επισήμανε ότι «παρότι μ’ αυτές τις αποφάσεις θα υπάρξει μείωση εσόδων, 10 εκατ. ετησίως, εμείς περιμένουμε αύξηση της επιβατικής κίνησης, που θα αντισταθμίσει τις απώλειες».
 
 

Μπάρες στα λεωφορεία
 

Επίσης, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι αρχές Σεπτέμβρη τοποθετούνται τουρνικέ (περιστρεφόμενες μπάρες μεταξύ πόρτας και οδηγού) στα λεωφορεία στα οποία η είσοδος θα γίνεται από την είσοδο του οδηγού. Ακόμη, εξήγγειλε εντατικοποίηση των ελέγχων, έτσι ώστε με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου -σε δύο χρόνια- να μειωθεί η λαθρεπιβίβαση.
 
Παράλληλα ο ΟΑΣΑ θα λανσάρει εφαρμογή η οποία θα επιτρέψει στους επιβάτες να αγοράζουν εισιτήρια από το κινητό τους τηλέφωνο, ενώ θα ξεκινήσει και τη διάθεση προϊόντων κομίστρου από πέντε χιλιάδες σημεία λιανικών πωλήσεων, όπως περίπτερα και ψιλικατζίδικα.
 
Ακόμη, ο ΟΑΣΑ προχωρεί σε ανασχεδιασμό της εταιρικής του ταυτότητας με στόχο να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού. Εφεξής, θα χρησιμοποιεί την επωνυμία Συγκοινωνίες Αθηνών με νέο λογότυπο.
 
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Γρ. Δημητριάδης, στόχος είναι οι αστικές συγκοινωνίες να γίνουν πρώτη επιλογή μετακίνησης για όλη την πόλη και παράλληλα να προωθηθούν οι συνδυασμένες μεταφορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, κάθε χρόνο πραγματοποιούνται 636 εκατομμύρια επιβιβάσεις, ενώ κάθε μέρα υπάρχουν 1 εκατομμύριο μοναδικοί επιβάτες.
 
Τέλος σε ό,τι αφορά τα έσοδα το α’ τρίμηνο του 2014 σημειώθηκε αύξηση 6,3 εκατ. ευρώ από κάρτες και εισιτήρια, έναντι του ίδιου διαστήματος το 2013. «Δεν είναι συγκυριακό, αλλά σηματοδοτεί την επιστροφή των πολιτών στα μέσα μεταφοράς» ανέφερε ο κ. Δημητριάδης.