Οι Σύμβουλοι στη γνωμοδότησή τους κάνουν ειδική αναφορά στη νομιμότητα του άρθρου 1 του Προεδρικού Διατάγματος, στο οποίο αναφέρεται, ότι οι εκπαιδευτικοί που έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια προϋπηρεσίας, δεν εντάσσονται στο υπεράριθμο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Συγκεκριμένα στην πρώτη παράγραφο του άρθρου του σχεδίου αναφέρεται:
«Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν συμπληρώσει δώδεκα χρόνια προϋπηρεσίας και πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν και δεν συμπληρώνουν το 60% τουλάχιστον του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου σε σχολική μονάδα ή σε ομάδα σχολικών μονάδων της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας με μαθήματα της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, της πρώτης και δεύτερης ειδικότητας, χαρακτηρίζονται με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης ύστερα από εισήγηση των οικείων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων, εξολοκλήρου υπεράριθμοι (εφεξής και ολικά υπεράριθμοι) στην οικεία περιοχή μετάθεσης».

Στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, καθορίζονται μεταξύ άλλων, οι προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό των εκπαιδευτικών ως υπεράριθμων, η διαδικασία κατάταξής τους σε πίνακες μεταθέσεων, η διαδικασία μετάθεσης σε περιοχές της ίδιας περιφερειακής διεύθυνσης, η κατάταξη σε πίνακες μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας, τα κριτήρια κατάταξης των υπεράριθμων εκπαιδευτικών στους πίνακες μετάθεσης, κ.λπ.

Υπενθυμίζεται ότι το αρχικό σχέδιο του επίμαχου Προεδρικού Διατάγματος που είχε κατατεθεί στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία στις 13 Μαΐου 2013 ανακλήθηκε προσωρινά από τον υπουργό Παιδείας και την επόμενη ημέρα επανακατατέθηκε με ορισμένες τροποποιήσεις, οι οποίες είχαν χαρακτηριστεί τότε ευνοϊκές για τους εκπαιδευτικούς.