Απάντηση σχετικά με την ανάθεση της τοποθέτησης και εκτοποθέτησης του στολισμού της Αθήνας σε ιδιωτική εταιρεία και τα κονδύλια του Δήμου Αθηναίων για την αγορά στολισμού, έδωσε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.

Υπενθυμίζεται ότι ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, θα φιλοξενήσει φέτος τα Χριστούγεννα στην Αθήνα με εορταστική ατμόσφαιρα που θα κοστίσει κάτι λιγότερο από 900 χιλιάδες ευρώ, έπειτα από την αισθητική παρέμβαση ύψους 2 εκατ. ευρώ για τον «Μεγάλο Περίπατο» και τα «πιλοτικά» του χαρακτηριστικά. Παρά τις εξαγγελίες του τα περσινά Χριστούγεννα περί δωρεών από την ιδιωτική πρωτοβουλία που θα «απαλλάξουν τον δήμο από έξοδο 2 εκατ. ευρώ», φαίνεται ότι το 2020 είναι η κατάλληλη χρονιά για να δοθεί ένα τέτοιο ποσό χρημάτων τόσο για την αγορά στολιδιών και εκπόνηση έργων, όσο και για την τοποθέτηση και εκτοποθέτηση του στολισμού σε ιδιωτική εταιρεία και όχι στις υπηρεσίες του δήμου.

«Ο Δήμος Αθηναίων προμηθεύεται εορταστικό στολισμό κόστους 599.800 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ο οποίος φυσικά, δεν είναι μόνο για μία χρονιά. Αντιθέτως θα προστεθεί στον περσινό εξοπλισμό των δωρεών με αποτέλεσμα το φώς και η λάμψη των Χριστουγέννων να φτάσει σε ακόμα περισσότερα σημεία της Αθήνας. Τώρα που είναι περισσότερο αναγκαίο από ποτέ. Αυτονόητο είναι πως η συγκεκριμένη δαπάνη δεν θα επηρεάσει στο ελάχιστο το εκτεταμένο πλέγμα κοινωνικών παρεμβάσεων που έχει σχεδιάσει ο Δήμος Αθηναίων για το επόμενο διάστημα» αναφέρει μεταξύ άλλων.

Χριστουγεννιάτικος Περίπατος εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε ιδιωτική εταιρεία από τον Δήμο Αθηναίων

«Η συκοφαντία και τα κακοπροαίρετα σχόλια έχουν όρια.

Η σημερινή Δημοτική αρχή η οποία ανέλαβε τον Σεπτέμβριο του 2019, παρενέβη ώστε να μην προχωρήσει ο διαγωνισμός που είχε αποφασιστεί από την προηγούμενη διοίκηση και αφορούσε τον περσινό εορταστικό στολισμό και φωτισμό της πόλης, ύψους 1.794.063 ευρώ.

Ο περσινός στολισμός δεν στοίχισε απολύτως τίποτα στους δημότες
Ο περσινός στολισμός και φωτισμός της Αθήνας που ήταν ο πιο εκτεταμένος των τελευταίων χρόνων αφού έφτασε στις περισσότερες γειτονιές, δεν στοίχισε απολύτως τίποτα στους δημότες της Αθήνας. Ούτε ένα ευρώ.

Καθώς μέσω του προγράμματος «Υιοθέτησε την Πόλη σου» κεντρικοί δρόμοι ,λεωφόροι και πλατείες της πρωτεύουσας «υιοθετήθηκαν» από δωρητές (εταιρίες, ιδρύματα, οργανισμούς, φορείς κ.α.).Για πρώτη φορά πέρυσι απέκτησαν Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα γειτονιές της πόλης που οι κάτοικοι τους δεν είχαν δει ποτέ δημόσιο στολισμό.

Φέτος :

-Η πόλη θα λάμψει ακόμα περισσότερο. Κι αυτό αποτελεί καθήκον και υποχρέωση της δημοτικής αρχής αλλά-κυρίως-αίτημα των κατοίκων και του εμπορικού κόσμου σε αυτές τις δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες. Φέτος περισσότερο από ποτέ η Αθήνα πρέπει να εκπέμψει μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας.

Ως προς το κόστος:

Ο Δήμος Αθηναίων προμηθεύεται εορταστικό στολισμό κόστους 599.800 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ο οποίος φυσικά, δεν είναι μόνο για μία χρονιά. Αντιθέτως θα προστεθεί στον περσινό εξοπλισμό των δωρεών με αποτέλεσμα το φώς και η λάμψη των Χριστουγέννων να φτάσει σε ακόμα περισσότερα σημεία της Αθήνας. Τώρα που είναι περισσότερο αναγκαίο από ποτέ. Αυτονόητο είναι πως η συγκεκριμένη δαπάνη δεν θα επηρεάσει στο ελάχιστο το εκτεταμένο πλέγμα κοινωνικών παρεμβάσεων που έχει σχεδιάσει ο Δήμος Αθηναίων για το επόμενο διάστημα.

Παράλληλα , από τον περασμένο Ιούλιο η Οικονομική Επιτροπή είχε αποφασίσει να γίνει διαγωνισμός για τον έγκαιρο στολισμό-αποστολισμό της πόλης κόστους 371.729,68 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) που να αφορά το 2020 αλλά και το 2021. Άρα το πραγματικό κόστος είναι 185. 864,84 ευρώ, για κάθε έτος.

Η απόφαση για την ανάληψη του έργου από ιδιώτη ελήφθη καθώς η διαδικασία στολισμού-αποστολισμού άφηνε αιτήματα δημοτών σχετικά με θέματα ηλεκτροφωτισμού της πόλης σε εκκρεμότητα
Η απόφαση για την ανάληψη του έργου από ιδιώτη ελήφθη, καθώς διαπιστώθηκε ότι λόγω του μειωμένου εδώ και πολλά χρόνια προσωπικού του Δήμου , η διαδικασία στολισμού-αποστολισμού άφηνε χιλιάδες αιτήματα δημοτών σχετικά με θέματα ηλεκτροφωτισμού της πόλης σε εκκρεμότητα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Κάτι το οποίο με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται ότι δεν θα ξανασυμβεί.

Αυτά είναι τα πραγματικά στοιχεία ώστε να σταματήσουν οι κακοπροαίρετες ανακρίβειες σε μια περίοδο που η κοινωνική αλληλεγγύη και συνοχή είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ. Ο Δήμος Αθηναίων σε αυτή την προσπάθεια θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή»

Σημειώνεται ότι σε δήλωση του ο Κώστας Αλεξίου, δημοτικός σύμβουλος, εκπρόσωπος της Ανοιχτής Πόλης στην Οικονομική Επιτροπή, δήλωσε ότι: «Φέτος, μαζί με τον στολισμό που έμεινε από πέρυσι, η δημοτική αρχή πρόσθεσε άλλα 520.000, ενώ το χειρότερο είναι πως ανέθεσε σε εργολαβική εταιρεία έναντι 300.000 ευρώ την τοποθέτηση και εκτοποθέτησή τους παρότι υπάρχει αρμόδια υπηρεσία του Δήμου».

Επιπλέον, ο ίδιος αποκάλυψε ότι ο Κώστας Μπακογιάννης έχει προχωρήσει σε 18 αναμορφώσεις προϋπολογισμού για να καλύψει τις αλόγιστες σπατάλες, όπως ο Μεγάλος Περίπατος, ενώ έχει κάνει σωρεία απευθείας αναθέσεων. «Οι απευθείας αναθέσεις για τον covid έχουν ξεπεράσει τις 25 και αφορούν ποσά 4-5 εκατομμυρίων ευρώ», είπε χαρακτηριστικά. «Αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να ξοδευτούν για την απολύμανση των σχολικών αιθουσών, τους ελέγχους για τον ιό και για να ενισχύσουν αθλητικούς συλλόγους» τόνισε.

«Θεωρούμε τη διάθεση αυτών των ποσών αλόγιστη σπατάλη»

Η δημοτική παράταξη «Ανοιχτή Πόλη», με ανακοίνωσή της επέκρινε τη Δημοτική Αρχή, τονίζοντας ότι «κατανοεί την ανάγκη, σε ανθρώπινο, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, να ζήσουμε την επικείμενη εορταστική περίοδο σε όσο το δυνατόν πιο κανονικές συνθήκες. Ωστόσο, θεωρούμε τη διάθεση αυτών των ποσών αλόγιστη σπατάλη, ειδικά αφού ο δήμος θα μπορούσε να στολίσει αξιοπρεπώς την πόλη, με τους πόρους που ήδη διαθέτει».

Στην σχετική ανακοίνωση της παράταξης Ανοιχτή Πόλη αναφέρεται:

«Στην περυσινή εορταστική περίοδο, η Δημοτική Αρχή άφησε τον στολισμό του κέντρου της Αθήνας στη δημιουργική φαντασία των χορηγών, με αποτελέσματα που επιεικώς θα χαρακτηρίζαμε αμφιλεγόμενα.

Φέτος, εν μέσω της πρωτοφανούς κρίσης που φέρνει η πανδημία σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής, κι ενώ έχει επιβληθεί νέο λοκντάουν άγνωστης διάρκειας, ο κ. Μπακογιάννης επιλέγει άλλη μορφή συνεργασίας με τον αγαπημένο του ιδιωτικό τομέα: ξοδεύοντας σχεδόν ένα εκατομμύριο ευρώ για τη “διαμόρφωση εορταστικού πνεύματος για τους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης”! Πάντα μέσω της Οικονομικής Επιτροπής, όπου η διοικούσα παράταξη έχει την απόλυτη πλειοψηφία, αρχικά αποφασίστηκε η διενέργεια διαγωνισμού για την ανάθεση των εργασιών στολισμού – αποστολισμού της πόλης σε ιδιωτική εταιρεία, με εκτιμώμενο κόστος 371.700 ευρώ περίπου, με τη δικαιολογία ότι τα στολίδια που έχει στη διάθεσή του ο Δήμος Αθηναίων αυξήθηκαν κατά πολύ το περασμένο έτος και το προσωπικό του δεν επαρκεί. Έπειτα, εκτιμήθηκε προφανώς ότι τα στολίδια δεν ήταν αρκετά, κι έτσι προκηρύχθηκε ηλεκτρονική ανοικτή διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για την “προμήθεια εορταστικού στολισμού” με εκτιμώμενο κόστος 520.800 ευρώ. Τέλος, σαν να μην έφταναν αυτά, στη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του ΔΑ, υπερψηφίστηκε αναμόρφωση του προϋπολογισμού στην οποία περιλαμβάνεται αύξηση του ποσού για τον στολισμό, στα 599.400 ευρώ! Η Ανοιχτή Πόλη κατανοεί την ανάγκη, σε ανθρώπινο, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, να ζήσουμε την επικείμενη εορταστική περίοδο σε όσο το δυνατόν πιο κανονικές συνθήκες. Ωστόσο, θεωρούμε τη διάθεση αυτών των ποσών αλόγιστη σπατάλη, ειδικά αφού ο Δήμος θα μπορούσε να στολίσει αξιοπρεπώς την πόλη με τους πόρους που ήδη διαθέτει».