X
Πατήστε εδώ για να γίνετε συνδρομητής! Αν είστε ήδη Συνδεθείτε για να μη βλέπετε αυτό το μήνυμα
X

Συνδεθείτε μέσω TPP Community

Έχετε συνδεθεί επιτυχώς

Ο Μητσοτάκης αντικατέστησε το «Εξωτερικών και Άμυνας» με την «Εθνική Ασφάλεια» στο ΚΥΣΕΑ

Σε μία «σιωπηρή» αλλά και ανησυχητική αλλαγή της πλήρους ονομασίας του ανώτατου οργάνου λήψης αποφάσεων σε θέματα εξωτερικής πολιτικής και εθνικής άμυνας -μέχρι πρότινος- της χώρας προχώρησε τον περασμένο Δεκέμβριο ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μετονομάζοντας το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ) σε Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας, χωρίς να έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες για την αλλαγή αυτή.
|
Τα επίμαχα ΦΕΚ που δημοσιεύει το militaire.gr

Σύμφωνα με ΦΕΚ της 3ης Δεκεμβρίου που δημοσιεύει ο στρατιωτικού περιεχομένου ιστότοπος militaire.gr, με απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη μετονομάζεται το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας σε Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας, με τα αρχικά να μένουν ίδια, αλλά όχι και το περιεχόμενο. Τα επίμαχα ΦΕΚ, όπως τα δημοσίευσε ο ιστότοπος.

Όπως αναφέρει ο ιστότοπος, από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας έχουν ακουστεί και στο παρελθόν απόψεις υπέρ της αλλαγής του ανώτατου οργάνου λήψης αποφάσεων σε θέματα εξωτερικής πολιτικής και εθνικής άμυνας, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει συντελεστεί κάτι τέτοιο.

Αξίζει να σημειωθεί πως, παρότι η απόφαση δημοσιεύτηκε σε Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, δεν έχουν γίνει γνωστές λεπτομέρειες για τι αφορά η μετονομασία, ωστόσο υπογραμμίζεται πως η αλλαγή της ονομασίας του ΚΥΣΕΑ με πρωθυπουργική απόφαση δεν αφορά μία «κανονική διαδικασία», και χαρακτηρίζεται ως «αδύναμη».

Σημειώνεται, τέλος, πως το ΚΥΣΕΑ αποτελεί το όργανο που αποφασίζει, μεταξύ άλλων, για τα εξοπλιστικά, ενώ υπογραμμίζεται πως δεν διατηρεί πρακτικά για τις συνεδριάσεις του, γεγονός που προκαλεί επιπλέον ερωτηματικά για την πραγματική ουσία της αλλαγής αυτής.

Για του λόγου το αληθές, το ίδιο δημοσίευμα παραθέτει τον νόμο του 1995, για την οργάνωση και λειτουγία του ΚΥΣΕΑ:

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 2292 ΦΕΚ Α’35/15.2.1995
Οργάνωση και λειτουργία Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, διοίκηση και έλεγχος των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ I
ΕΘΝΙΚΗ ΆΜΥΝΑ

Άρθρο 1
Γενικά

1. Η Εθνική Άμυνα περιλαμβάνει το σύνολο των λειτουργών και δραστηριοτήτων, που αναπτύσσονται από το Κράτος, με σκοπό την προστασία της εδαφικής ακεραιότητας, της εθνικής ανεξαρτησίας και κυριαρχίας και της ασφάλειας των πολιτών εναντίον οποιασδήποτε εξωτερικής επίθεσης ή απειλής, καθώς και την υποστήριξη των εθνικών συμφερόντων.

2. Η ευθύνη για την άμυνα της Χώρας ανήκει στην Κυβέρνηση, η οποία καθορίζει την Πολιτική Εθνικής Άμυνας και ασκεί σύμφωνα με το άρθρο 45 του Συντάγματος τη διοίκηση των Ενόπλων Δυνάμεων δια του Υπουργού Εθνικής Άμυνας (ΥΕΘΑ) που δρα στο πλαίσιο του νόμου και των σχετικών αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου και του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ). Η Βουλή ασκεί κοινοβουλευτικό έλεγχο στις ‘Ένοπλες Δυνάμεις δια του Υπουργού Εθνικής Άμυνας ο οποίος είναι υπεύθυνος ενώπιον της.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με τη παρ.1 άρθρου 71 Ν.3883/2010,ΦΕΚ Α 167/24.9.2010.

3. Κύριο όργανο για τη λήψη αποφάσεων σε ζητήματα, που αφορούν την άσκηση της παραπάνω πολιτικής και γενικά την Εθνική Άμυνα της Χώρας, είναι το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας.

4. Για την εφαρμογή της πολιτικής αυτής η Κυβέρνηση διαθέτει κυρίως το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠ.ΕΘ.Α.) και τις υπαγόμενες σε αυτό `Ένοπλες Δυνάμεις (Ε.Δ.) της Χώρας: Στρατό Ξηράς – Πολεμικό Ναυτικό – Πολεμική Αεροπορία. Διαθέτει επίσης και όλα τα υπόλοιπα Υπουργεία, δυνάμεις Παλλαϊκής Άμυνας, σώματα, οργανισμούς και υπηρεσίες, τα οποία με οποιονδήποτε τρόπο συμβάλλουν στην Εθνική Άμυνα.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με την παρ.1 άρθρ.1 Ν.2984/2002,ΦΕΚ Α 15/31.1.2002.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ II
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΆΜΥΝΑΣ

Άρθρο 2
Σύνθεση – Λειτουργία

1. Η σύνθεση και λειτουργία του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥ.Σ.Ε.Α.) καθορίζονται από το σχετικό νόμο. Επιπλέον ισχύουν και τα ακόλουθα:
α. Τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, απόντα ή κωλυόμενο, αναπληρώνει ο οριζόμενος από αυτόν Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας (ΥΦ.ΕΘ.Α.), εκτός εάν έχει ορισθεί αντικαταστάτης του.
β. Οι Αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων μπορούν να προσκληθούν από τον Πρόεδρο στις συνεδριάσεις του ΚΥ.Σ.Ε.Α. όταν συζητούνται θέματα της αρμοδιότητάς τους, οπότε μετέχουν σε αυτό χωρίς ψήφο.
γ. Τον Αρχηγό Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (Α/Γ.Ε.ΕΘ.Α.), απόντα ή κωλυόμενο, αναπληρώνει με δικαίωμα ψήφου ο αρχαιότερος των Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.
δ. Εφόσον συζητούνται θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Εθνικής Άμυνας του άρθρου 3 του παρόντος νόμου, μετέχει, ως Γραμματέας αυτού, ανώτατος ή ανώτερος αξιωματικός της κοινής Γραμματείας ΚΥ.Σ.Ε.Α. – Συμβουλίου Άμυνας (Σ.Α.Μ.) – Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (Σ.Α.Γ.Ε.), ο οποίος τηρεί και τα πρακτικά.

2. Σε πολεμική περίοδο το ΚΥ.Σ.Ε.Α. μετονομάζεται σε Πολεμικό Συμβούλιο.


Σε χρειαζόμαστε

Το ThePressProject είναι το μοναδικό μέσο ανεξάρτητης, ερευνητικής και αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας που στηρίζεται αποκλειστικά στις μικρο-δωρεές των επισκεπτών του. Πιστεύουμε ότι η πληροφορία πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους και για αυτό δεν κλειδώνουμε κανένα κομμάτι της ύλης αλλά για να παραχθεί το πρωτογενές υλικό που θα βρείτε εδώ χρειαζόμαστε την υποστήριξή σου. Αν δεν πληρώσουμε εμείς για την ενημέρωσή μας, θα την πληρώσει κάποιος άλλος (και αν δεν είσαι ο Μαρινάκης μάλλον δεν έχεις τα ίδια συμφέροντα). Μάθε πώς
- Κάνε κλικ για να σχολιάσεις