Η αξιωματική αντιπολίτευση προσπάθησε να επαναφέρει το ζήτημα της επιδότησης με 20 εκατομμύρια ευρώ των ΜΜΕ, προκειμένου να προβληθεί η καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» για τον κορονοϊό. Ωστόσο όπως σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ, η απάντηση που διαβιβάστηκε στη Βουλή από τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ Στέλιο Πέτσα, δεν περιλαμβάνει τα αιτούμενα στοιχεία.

«Η κυβέρνηση για μια ακόμα φορά αποφεύγει να απαντήσει στην ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, για το πού και πώς διοχετεύθηκαν τα χρήματα της διαφημιστικής εκστρατείας “Μένουμε Σπίτι”», υπογραμμίζουν πηγές του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ προσθέτουν ακόμα ότι ο Στ.. Πέτσας στην έγγραφη απάντησή του, κάνει λόγο για την αναγκαιότητα της επικοινωνιακής εκστρατείας, αλλά όχι για την «ταμπακιέρα».

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, «με ανόητα τεχνάσματα προσπαθεί να αποπροσανατολίσει από την ουσία του ερωτήματος που αφορά στη διαχείριση δημόσιου χρήματος, επικαλούμενος αόριστα κριτήρια αξιοπιστίας, αντικειμενικότητας και αρχών δεοντολογίας των μέσων ενημέρωσης».

Επίσης ζητούν από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο και υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ Στέλιο Πέτσα να διαβιβάσει στη Βουλή τα στοιχεία για το «πού, πώς και πόσα χρήματα διατέθηκαν στα ΜΜΕ», συνοδευόμενα από πλήρη κατάλογο των εντύπων, ραδιοτηλεοπτικών και διαδικτυακών μέσων μαζικής ενημέρωσης στους οποίους χορηγήθηκαν ποσά της διαφημιστικής δαπάνης της εκστρατείας «Μένουμε Σπίτι», εφόσον μάλιστα πρόκειται για δημόσια χρήματα.

Απαντήσεις περί κριτηρίων και στοχοποίηση των αντιπολιτευόμενων ΜΜΕ

Στα ερωτήματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ωστόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εκτός από την απάντηση τα στοιχεία θα γίνουν γνωστά «του χρόνου», απάντησε αναφέροντας-στοχοποιώντας συγκεκριμένα ΜΜΕ και μάλιστα αντιπολιτευομενα τα οποία έλαβαν τα χρήματα της καμπάνιας.

Πιο συγκεκριμένα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε ότι «η καμπάνια αυτή ξεδιπλώθηκε στο σύνολο των κατηγοριών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης με σκοπό η διάχυση και διείσδυση των μηνυμάτων της εκστρατείας να είναι η κατά το δυνατόν ευρύτερη και αποτελεσματικότερη, υπό την προϋπόθεση ότι τα μέσα αυτά λειτουργούν πληρώντας κριτήρια αντικειμενικότητας και αμεροληψίας και τηρώντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας, συνεκτιμώμενης της αξιοπιστίας των μέσων αναφορικά με τη μη αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων (fake news) και τη μη πρόκληση σύγχυσης στο κοινό».

Στο σημείο αυτό γεννάται το ερώτημα, του ποίος έκρινε τα συγκεκριμένα στοιχεία και διαπίστωσε ότι ορισμένα ΜΜΕ δεν τα πληρούν.

Στη συνέχεια ο Στ. Πέτσας αναφέρθηκε στα αντιπολιτευόμενα μέσα σημειώνοντας ότι «ουδέποτε τέθηκε ως κριτήριο αποκλεισμού από την εκστρατεία η πολιτική τοποθέτηση ενός Μέσου. Αντίθετα, συμμετείχαν μέσα ενημέρωσης που δεν είναι φίλα προσκείμενα στην Κυβέρνηση ασκώντας συνεχώς έντονη κριτική στο έργο της».

Τέλος έφτασε στο σημείο να αναφέρει συγκεκριμένα ΜΜΕ που ασκούν έντονη κριτική στη κυβέρνηση λέγοντας πως, «ενδεικτικά αναφέρουμε Μέσα όπως η Αυγή, η Εφημερίδα των Συντακτών, ο Ριζοσπάστης, ο Δρόμος της Αριστεράς, ο ραδιοφωνικός σταθμός ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ κ.α.». Ωστόσο απροκάλυπτα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν ανέφερε τα ποσά που μοιράστηκαν τα αντιπολιτευόμενα ΜΜΕ.

Ωστόσο καμία, έστω, νύξη δεν έκανε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ σε φιλοκυβερνητικά ή άλλα μέσα ενημέρωσης που έλαβαν χρηματοδότηση για τη διεξαγωγή της καμπάνιας.