Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που αφορά τα ταξί και τις διαδικτυακές εφαρμογές μίσθωσης Επιβατικών Δημοσίας Χρήσεως (ΕΔΧ) οχημάτων και αναμένεται να κατατεθεί το επόμενο χρονικό διάστημα, συναντά τις αντιδράσεις των δανειστών.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του euro2day, οι δανειστές δεν είδαν με καλό μάτι τις αλλαγές που προβλέπει το σχέδιο νόμου για τις αδειοδοτήσεις νέων ταξί από τις περιφέρειες, ούτε και το σχέδιο για αλλαγές στη λειτουργία των περίπου 70 πολυθέσιων ταξί. Τονίζουν πως υπάρχει ανάγκη εγκατάστασης τερματικών συσκευών (POS) για πληρωμή μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας σε όλα τα ταξί.

Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών ταξί εκφράζουν σειρά ενστάσεων, όχι μόνο για τις προμήθειες των τραπεζών, καθώς αντίστοιχα επιχειρήματα είχαν κατατεθεί και από άλλες επαγγελματικές κατηγορίες χωρίς να εισακουστούν, αφού στο τέλος εγκατέστησαν POS. Οι δανειστές δεν δείχνουν διατεθειμένοι να κάνουν πίσω στο ζήτημα αυτό.

Δεν θέλουν ταξίμετρο στα πολυθέσια ταξί

Παράλληλα, δεν θέλουν να εφαρμοστεί το σχέδιο για αλλαγή του τρόπου χρέωσης στα πολυθέσια ταξί. Η ομοσπονδία των ιδιοκτητών ταξί είχε προτείνει να χρεώνουν είτε με ταξίμετρο, είτε ανάλογα με τη διάρκεια μίσθωσης (χρονοχρέωση), ενώ σήμερα η τιμή καθορίζεται με ελεύθερη διαπραγμάτευση μεταξύ του πελάτη και του ιδιοκτήτη. Αντίστοιχο μοντέλο, δηλαδή ελεύθερης διαπραγμάτευσης, ισχύει και για τα ιδιωτικής χρήσης βαν που χρησιμοποιούνται σήμερα από τουριστικά γραφεία, κλπ. Οι εκπρόσωποι των δανειστών θεωρούν πως πρέπει να διατηρηθεί το σημερινό σύστημα και να μην επιβληθεί και στα πολυθέσια ταξί το ταξίμετρο.