Στο προσχέδιο του νέου Μνημονίου, επισημαινει η «Καθημερινή», υπάρχουν αναφορές για ενίσχυση των μηχανισμών ελέγχου και παρακολούθησης της εφαρμογής του προϋπολογισμού σε σχέση με τις αποφάσεις που είχε λάβει η κυβέρνηση στις 29 Οκτωβρίου με σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Αυτές τις μέρες το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ) εργάζεται πάνω στις αλλαγές και τις προσθήκες που πρέπει να γίνουν, ώστε η Ελλάδα να έχει ολοκληρώσει έγκαιρα άλλο ένα προαπαιτούμενο.
 
Στα υπό διαπραγμάτευση θέματα με την τρόικα είναι ακόμα ο ακριβής ρόλος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης (EFSF) στον ειδικό λογαριασμό που υπάρχει στην Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) για την εξυπηρέτηση του χρέους, αλλά και το πώς θα λειτουργήσει ο κανόνας της αυτόματης περικοπής δαπανών σε περίπτωση υστέρησης εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις. Αυτό που είναι ξεκάθαρο στο προσχέδιο του Μνημονίου, είναι ότι το EFSF θα εκταμιεύει τις δόσεις προς τον ειδικό λογαριασμό, πριν έρθει η στιγμή της αποπληρωμής κάποιας υποχρέωσης και όχι νωρίτερα.
 
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει ακόμα επικοινωνία μεταξύ στελεχών του οικονομικού επιτελείου και της τρόικας για το εάν θα έχει τελικά ο ρόλος του EFSF θα είναι περισσότερο παρεμβατικός στη διαχείριση του ειδικού λογαριασμού ή την εποπτεία του. Σε ότι αφορά στον μηχανισμό περικοπής δαπανών αντίστοιχου ύψους με τυχόν υστερήσεις στα έσοδα αποκρατικοποιήσεων, η τρόικα επιμένει καθώς θεωρεί ότι η τροπολογία που προβλέπει την έγκριση της Βουλής για ιδιωτικοποιήσεις εταιρειών στρατηγικής σημασίας μπορεί να προκαλέσει νέες καθυστερήσεις στην επίτευξη των στόχων του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
 
Πέραν αυτών, στα θέματα που θα ρυθμίζονται με τη νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου θα ρυθμίζονται θέματα όπως:
 
1. Η ενίσχυση της εποπτείας υλοποίησης του προϋπολογισμού.
 
2. Η εφαρμογή αυτόματων περικοπών δαπανών (που δεν θα αφορούν όμως μισθούς, συντάξεις και κοινωνικά επιδόματα) σε περίπτωση αποκλίσεων στον προϋπολογισμό.
 
3. Η θέσπιση πλαισίου για την διόρθωση των κεφαλαιακών μεταβιβάσεων από την κεντρική κυβέρνηση στους άλλους φορείς (ΟΤΑ και εν γένει γενικής κυβέρνησης).
 
4. Η υιοθέτηση συγκεκριμένων στόχων για τις δεσμεύσεις των ΔΕΚΟ.
 
5. Η υπογραφή Μνημονίων Συνεργασίας μεταξύ υπουργείου Οικονομικών και των άλλων υπουργείων για τον έλεγχο των δαπανών, ενώ το υπουργείο Οικονομικών θα έχει και δικαίωμα «βέτο» όταν απαιτείται.
 
6. Η δημιουργία “κανόνα εσόδων”, σύμφωνα με τον οποίο όταν υπάρχουν έσοδα που ξεπερνούν τους στόχους, το 30% αυτών θα κατευθύνεται για την εξυπηρέτηση του χρέους και το άλλο 70% σε αναπτυξιακές και κοινωνικές πολιτικές.
 
7. Η θέσπιση πλαφόν στις δαπάνες των επόμενων τριών ετών που θα μπορούν να πραγματοποιούν οι φορείς της κεντρικής κυβέρνησης (υπουργεία) και τα νοσοκομεία.