Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε την Τετάρτη η διοίκηση της ΟΣΥΠΑ, «πιθανή ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων θα σημάνει καταρχήν μεγάλη αύξηση στα τέλη».
 
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βασίλης Αλεβιζόπουλος, «σήμερα τα τέλη αεροδρομίου είναι 12 ευρώ, ενώ με το που θα τα αναλάβει η γερμανική Fraport, προβλέπεται τον πρώτο χρόνο να ανέβουν στα 26,5 ευρώ και τον τέταρτο χρόνο να φτάσουν τα 32 ευρώ»!
 
Όπως διευκρίνισε ο Β. Αλεβιζόπουλος, στις χρεώσεις των Περιφερειακών Αεροδρομίων, πέραν των αερολιμενικών τελών που από τον πρώτο χρόνο μέχρι και την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης θα ανέρχονται στα 13 ευρώ/ανά αναχωρούντα επιβάτη, προστίθενται το Τέλος Εκσυχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ), καθώς και αυτό της Χρηματοδότησης Μικρών Αεροδρομίων και Άγονων Γραμμών συνολικού ύψους 12 ευρώ/ανά επιβάτη. Σε αυτά τα ποσά θα προστεθεί και χρέωση security ύψους 1,5 ευρώ/ανά επιβάτη.
 
 

Εξαιρετικά χαμηλό το τίμημα
 

Ακόμα, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε η ΟΣΥΠΑ, το τίμημα των επενδυτών για τα 14 μεγαλύτερα ελληνικά αεροδρόμια «αν και παρουσιάστηκε ως υψηλό, είναι εξαιρετικά χαμηλό αν αναλογιστεί κανείς ότι σε κάποια μεγάλα αεροδρόμια βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη κρατικές επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ».
 
Ως παράδειγμα, η ΟΣΥΠΑ ανέφερε τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης και των Χανίων. Συγκεκριμένα, όπως είπε ο Β. Αλεβιζόπουλος, για το αεροδρόμιο «Μακεδονία», η Fraport ανακοίνωσε ότι την επόμενη τετραετία θα επενδυθούν 24 εκατ. ευρώ, «δηλαδή μόλις 6 εκατ. ευρώ το χρόνο»!
 
Πρόκειται, όπως είπε, «για χρήματα που απαιτούνται μόνο για τη βαριά συντήρηση του συγκεκριμένου αεροδρομίου», ενώ συμπλήρωσε ότι «με τέτοια ποσά δεν θα υπάρχει ανάπτυξη, δεδομένου ότι αυτήν τη στιγμή στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη έργα 360 εκατ. ευρώ».
 
Όσον αφορά το αεροδρόμιο των Χανίων, μόλις πρόσφατα διατέθηκαν μέσω Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων 120 εκατ. ευρώ. «Οι κρατικές – κοινοτικές επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη και στα δύο αεροδρόμια, δεν ελήφθησαν καθόλου υπόψη στον διαγωνισμό για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων», τονίζει η ΟΣΥΠΑ.
 
 

Παραμονή στον ιστό της ΥΠΑ


Παράλληλα, υποστηρίζει ότι σε περίπτωση ολοκλήρωσης του διαγωνισμού, «θα ζημιωθούν οι τοπικές κοινωνίες, οι ταξιδιώτες, ο ελληνικός τουρισμός και κατ' επέκταση η χώρα».

Η πρόταση της ΟΣΥΠΑ, ανέφερε ο Β. Αλεβιζόπουλος, είναι τα περιφερειακά αεροδρόμια να παραμείνουν στο ιστό της ΥΠΑ, «προκειμένου να εξυπηρετούν τους πραγματικούς σκοπούς της ανάπτυξης, του τουρισμού, της προσφοράς στην εθνική οικονομία και την κοινωνία και βέβαια της εθνικής κυριαρχίας και ασφάλειας».