Οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ όλης της χώρας πραγματοποιούν 24ωρη απεργία, διαμαρτυρόμενοι για τις διατάξεις της νομοθετικής ρύθμισης για τα υδροπλάνα, που αφορούν στα ΚΤΕΛ και μέσω των οποίων καταργείται για πρώτη φορά ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού.

Η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) τονίζει σε ανακοίνωση της πως «η νεοφιλελεύθερη ανεργατική πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη και του εκφραστή της στην προκειμένη περίπτωση Υπουργού Μεταφορών, συνάντησε τα συμφέροντα και τις διαχρονικές προσπάθειες της εργοδοσίας των ΚΤΕΛ, κατάργησης και εξαφάνισης του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού».

Παράλληλα, επισημαίνουν πως «για πρώτη φορά η κυβέρνηση, κατά παραγγελία και απαίτηση της εργοδοσίας, αφήνει ανοχύρωτη τη δημόσια συγκοινωνία, απεμπολεί και παραιτείται του δικαιώματος, του καθήκοντος και της υποχρέωσης θέσπισης κανόνων εξασφάλισης υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και του πλαισίου διασφάλισης και εκτέλεσης του κοινής ωφελείας συγκοινωνιακού έργου, το οποίο έχει παραχωρηθεί στα ΚΤΕΛ ως αποκλειστικό προνόμιο».

Υπογραμμίζουν ότι με τη νέα νομοθετική ρύθμιση η κυβέρνηση προωθεί τα εξής:

Επιτρέπει τη χρήση της θέσης πληρώματος των λεωφορείων από επιβάτη σε βάρος της ασφάλειας του προσωπικού και των επιβατών!

Επιτρέπει την εκπροσώπηση των μετόχων με απλή εξουσιοδότηση στις Γενικές τους Συνελεύσεις, παρά την αντίθεσή τους.

Διατηρεί το προνόμιο της ισόβιας σύνταξης των Προέδρων των ΚΤΕΛ από τα χρήματα των επιβατών και της προσαύξησης 5% επί του εισιτηρίου.

Ολοκληρώνει το επονομαζόμενο και ως «πλιάτσικο στη συγκοινωνία» με τη χορήγηση του <μικρού δώρου> των 45 εκατομμυρίων ευρώ στις ιδιωτικές επιχειρήσεις ΚΤΕΛ, ρίχνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο και το τελευταίο «φύλλο συκής», το φύλλο της απροκάλυπτης στήριξης των ιδιωτικών συμφερόντων».