Η Εθνική είναι υποχρεωμένη, ταυτόχρονα από το θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο της λειτουργίας της να ενημερώνει τους πελάτες της για τις τυχόν εκκρεμότητες με την Τράπεζα καθώς επίσης να ενημερώνει, και μάλιστα εγγράφως, τους οφειλέτες της στις περιπτώσεις εκείνες που αποστέλλονται τα σχετικά στοιχεία στον Τειρεσία. Όπως είναι υποχρεωμένη και για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις να διακόπτει κάθε μορφή πίστωσης προς αποφυγή περαιτέρω επαύξησης της υπερχρέωσης τους.

Σε καμία περίπτωση η Εθνική Τράπεζα, όπως επισημαίνει με αφορμή την ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ, δε δεσμεύει τη μισθοδοσία ή τη σύνταξη της συγκεκριμένης κατηγορίας οφειλετών, η οποία είναι άμεσα διαθέσιμη στους δικαιούχους.

Το μέτρο της στέρησης δυνατότητας ανάληψης της μισθοδοσίας / σύνταξης μέσω των ΑΤΜs με τη χρήση της κάρτας ανάληψης μετρητών Εθνοcash περιορίζεται μόνο σε οφειλέτες που έχουν κάνει αίτηση δικαστικού συμβιβασμού και αφορά τον υφιστάμενο καταθετικό λογαριασμό. Προκειμένου να συνεχιστεί η δυνατότητα ανάληψης των χρημάτων μέσω των ΑΤΜs, παρέχεται το δικαίωμα άμεσου ανοίγματος νέου καταθετικού λογαριασμού και σύνδεσής του με νέα κάρτα Εθνοcash. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος παραπομπής των πελατών στα κατά τόπους Καταστήματά μας. Ήδη πολλοί πελάτες που εμπίπτουν στην εν λόγω κατηγορία έχουν εξυπηρετηθεί από τα καταστήματα της Εθνικής Τράπεζας για άνοιγμα νέου λογαριασμού και παροχή δυνατότητας κάρτας αναλήψεων από τα ΑΤΜς.