Συγχρόνως, κατά την έρευνα της Ιntesa San Paolo, τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν «τις σαφείς δυσκολίες του Ιταλού καταναλωτή, ο οποίος λόγω των εντάσεων στην αγορά της εργασίας και δοθεισών των απολαβών του, μειώνει ακόμη περισσότερο τις σπατάλες και περιορίζει τις αγορές ακόμη και σε έναν τομέα που δύσκολα μπορείς να περικόψεις, όπως αυτόν τον τροφίμων».
 
Στο μεταξύ η κατανάλωση βενζίνης τον περασμένο Φεβρουάριο μειώθηκε κατά ποσοστό 20% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011. Υπενθυμίζεται ότι η τιμή της βενζίνης σε πολλές περιοχές της κεντρικής Ιταλίας έχει ξεπεράσει, πλέον, τα δυο ευρώ το λίτρο και αρκετοί ιταλοί στρέφονται προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
 
Σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, στις κύριες αιτίες που συνδέονται με τον έντονο περιορισμό της κατανάλωσης, συμπεριλαμβάνεται η αύξηση των αντικειμενικών αξιών και της φορολόγησης των κατοικιών οι οποίες χρησιμοποιούνται για ιδιοκατοίκηση, οι αλλαγές που προωθούνται στην αγορά εργασίας –που καθιστούν πιο εύκολες τις απολύσεις– και η οικονομική ύφεση (το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά – 0,5% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012) στην οποία βρίσκεται στη χώρα.