«Ελπίζουμε να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα υποστήριξης από το κράτος που να μπορέσει να μας βοηθήσει και εμάς που είμαστε τόσο πολύ πληττόμενοι να διατηρήσουμε περισσότερο κόσμο ή να τους δίνουμε κάτι περισσότερο από αυτό που μπορούμε» δήλωσε προ ημερών ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, προδιαθέτοντας για το τι αναμένεται να ακολουθήσει για την εταιρεία που μόλις πριν από κάτι λιγότερα από δέκα χρόνια παραλάμβανε το ζεστό φιλέτο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, και μάλιστα με τον σημερινό υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, να υπογράφει τότε ως υπουργός Ανάπτυξης το τέλος του «εθνικού αερομεταφορέα».

«Ο πρώτος μήνας, από τα τέλη Φεβρουαρίου έως τα τέλη Μαρτίου, πέρασε από μία διαδικασία ισορροπίας μεταξύ της προσπάθειας να λειτουργήσουμε με ασφάλεια χωρίς να προλάβουμε να συνειδητοποιήσουμε καλά καλά το επερχόμενο οικονομικό κόστος. (…) Υπό κανονικές συνθήκες επιχειρηματικά εξετάζουμε αν θα πάμε 20% αριστερά ή 20% δεξιά και ξαφνικά σε έναν μήνα πήγαμε από το ρετιρέ στο υπόγειο. Σήμερα η εταιρεία μπορεί να λειτουργεί, αλλά ουσιαστικά είναι σαν να έχει κλείσει καθώς έχουμε το 0,05% των εσόδων μας ανά ημέρα» δήλωσε ακόμα ο επικεφαλής της Aegean, συνεχίζοντας με τα «λάθη» της εταιρείας, που σήμερα ζητάει διάσωση.

«Δεν θα ντραπώ να πω ότι έκανα λάθος τόσο εγώ όσο και Διευθύνων Σύμβουλος μας, καταλάβαμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σοβαρό πρόβλημα αλλά δεν καταλάβαμε το βάθος και την διάρκεια του. Λάθος όχι σε θέματα υγείας, όπου πήραμε όλα τα σωστά μέτρα και τελικά είχαμε μόνο ένα κρούσμα στα πληρώματα μας, και αυτό χωρίς συμπτώματα, αλλά λάθος σε αφορά τις εκτιμήσεις της ταχύτητας επανάκαμψης. Νομίζαμε αρχικά για ένα μήνα, μετά για δύο μήνες και τώρα δυστυχώς μιλάμε για τουλάχιστον έξι. Παράλληλα είχαμε και την λανθασμένη εντύπωση ότι τα ταμειακά μας αποθέματα είναι τόσα πολλά που δεν θα μπορέσουμε να έχουμε οικονομικό πρόβλημα στο χρονικό διάστημα που το είχαμε προσδιορίσει» αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο Ευτ. Βασιλάκη.

«Μπορεί οι άλλες επιχειρήσεις να μπαίνουν στην φάση “επιστροφή στην κανονικότητα” όμως αυτό δεν ισχύει για εμάς. Εμείς γνωρίζουμε ότι για να βρεθούμε σαν κλάδος στα επίπεδα που βρισκόμασταν πριν την υγειονομική κρίση θα περάσουν 2 – 3 χρόνια άρα δυστυχώς είναι μονόδρομος η μείωση του κόσμου που απασχολούμε. Η άμεση δυσκολία που θα έχουμε είναι η επιλογή, ο τρόπος και ο χρόνος που θα πρέπει να γίνει αυτή η ενέργεια. Όταν δεν έχεις παραγωγή για κάποιους μήνες και δεν έχεις και εικόνα πόσο θα κρατήσει, μπορεί να ακούγετε σκληρό, αλλά δεν έχεις επιλογές» δηλώνει ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, καλώντας ανοικτά το κράτος να σώσει την εταιρεία του.

«Ελπίζουμε να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα υποστήριξης από το κράτος που να μπορέσει να μας βοηθήσει και εμάς που είμαστε τόσο πολύ πληττόμενοι να διατηρήσουμε περισσότερο κόσμο ή να τους δίνουμε κάτι περισσότερο από αυτό που μπορούμε» δήλωσε ακόμα, ενώ δεν δίστασε να καταφερθεί ακόμα και κατά των κοινών κανόνων της ελεύθερης αγοράς, τονίζοντας πως «οι κανόνες μπορεί να είναι ίδιοι για όλους, όχι όμως και οι δυνατότητες».

«Σήμερα η καταστροφή έχει πάρα πολύ μεγάλο κόστος με αποτέλεσμα όλες οι αεροπορικές είτε να ζητούν είτε να δέχονται βοήθεια από τα κράτη. Υπάρχουν ευρωπαϊκοί κανόνες αλλά υπάρχουν και οι δυνατότητες που μπορεί να παράσχει ένα κράτος. Οι κανόνες μπορεί να είναι ίδιοι για όλους όχι όμως οι δυνατότητες» ανέφερε συγκεκριμένα, για μία εταιρεία που φέρεται σήμερα να απασχολεί περί τα 700 άτομα, με τα μισά να απασχολούνται στα call center, ενώ τα υπόλοιπα ως προσωπικό ασφαλείας σε πτήσεις επαναπατρισμού και άλλες υποχρεωτικές στο εσωτερικό.

Αξίζει να σημειωθεί πως, παρά τις αντίθετες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επιχειρείται να «υποστηριχθεί» η αγορά των αερομεταφορών με την παροχή πιστωτικού κουπονιού 18 μηνών για τα ακυρωμένα ταξίδια, αντί για την επιστροφή των χρημάτων του εισιτηρίου που δικαιούνται οι Ευρωπαίοι πολίτες.