Σύμφωνα πάντα με καταγγελία διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού, την οποία υπογράφει και η διευθύντρια του σχολείου, ενώ είχε προηγηθεί συμφωνία με εκπρόσωπο του μουσείου για συγκεκριμένο αριθμό μαθητών και ήταν γνωστή η ιδιότητα του σχολείου, οι συνοδοί εκπαιδευτικοί ήρθαν αντιμέτωπη με την… κατάπληξη της ταμία, η οποία διερωτήθηκε «τι είδους ονόματα είναι αυτά» κατά την προβλεπόμενη διαδικασία παράδοσης της εγκεκριμένης λίστας των επισκεπτών.

Η ταμίας, μάλιστα, κατά την καταγγελία, έδωσε προτεραιότητα σε άλλο σχολείο που διέθετε αποκλειστικά Έλληνες μαθητές και καθυστέρησε επί μιάμιση ώρα την είσοδο του διαπολιτισμικού σχολείου, μιλώντας με αρμόδιους στο τηλέφωνο, χωρίς να βρίσκει λύση στο «πρόβλημα». Μάλιστα, καταγγέλλεται η επίδειξη αγενούς συμπεριφοράς προς τους εκπροσώπους του σχολείου κατά τη διάρκεια της «πιστοποίησης».

Όπως αναφέρεται, το πρόβλημα λύθηκε αποκλειστικά χάρη στην αποτελεσματική παρέμβαση της Εφορίας Αρχαιοτήτων, ωστόσο λόγω της καθυστέρησης ο χρόνος παραμονής των μαθητών στον αρχαιολογικό χώρο μειώθηκε σημαντικά.

Στην καταγγελία τους οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι η σφραγίδα της ελληνικής δημοκρατίας που φέρει κάθε σχολείο της χώρας θέτει σε ισχύ τον ίδιο νόμο περί ελεύθερης εισόδου στους αρχαιολογικούς χώρους, ενώ σημειώνουν πως η λύση δεν αποδείχθηκε δύσκολη, γεγονός που υποδεικνύει την έλλειψη βούλησης από την πλευρά μερίδας υπαλλήλων της υπηρεσίας.