Η κυβέρνηση έκανε τη κρίση ευκαιρία καθώς αποφάσισε να φέρει για διαβούλευση το σαρωτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας και χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός τρόπος αντίδρασης από πλευράς της εκπαιδευτικής κοινότητας. Στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνονται ριζικές αλλαγές για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ενώ σύμφωνα με το ρεπορτάζ του alfavita.gr θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα δύο ακόμα νομοσχέδια που θα αφορούν τα στελέχη και τις δομές εκπαίδευσης και την επαγγελματική εκπαίδευση.

Κατά το ρεπορτάζ στο νομοσχέδιο προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, εισαγωγή νέων θεματικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα, επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών και αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, θεσμοθετούνται 24 Πρότυπα και 38 πειραματικά σχολεία, ενίσχυση ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, στο Γυμνάσιο αυξάνονται τα εξετάζομενα μαθήματα από 4 που είναι σήμερα σε 7, ενώ για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση.

Όπως ανέδειξε το alfavita, στο Λύκειο επανέρχονται οι μίνι πανελλαδικές για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη. Η Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμοσθεί από την επόμενη σχολική χρονιά 2020-2021. Επίσης αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 που είναι σήμερα σε 10 σε όλο το Λύκειο.

Παράλληλα αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και τη Γ΄ Λυκείου: τα παιδιά θα εξετάζονται σε 8 μαθήματα στην Α’ Λυκείου (8 είναι σήμερα), σε 7 μαθήματα στη Β’ Λυκείου από 6 που είναι σήμερα και σε 5 μαθήματα από τα 4 που είναι σήμερα στη Γ’ Λυκείου. Στη θεωρητική κατεύθυνση η Κοινωνιολογία αντικαθίσταται από το μάθημα των Λατινικών.

Ανάμεσα στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου προβλέπεται και η επαναφορά της διαγωγής στούς τίτλους σπουδών, όπως ίσχυε πριν από το 2017. Ο προηγούμενος χαρακτηρισμός διαγωγής στα σχολεία είχε καταργηθεί το 2017 από τον Κ.Γαβρόγλου

Τέλος, μεγάλες αλλαγές έρχονται και στα Πανεπιστήμια. Προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η ίδρυση ξενόγλωσσων Τμημάτων σπουδών με δίδακτρα για κατοίκους χωρών εκτός ΕΕ, θεσμοθετούνται κοινά πτυχία με ξένα ιδρύματα, διπλά πτυχία με συνεργασίες ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, θερινά προγράμματα και δράσεις για προσέλκυση ξένων φοιτητών.