Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ.Ρουμελιώτης στο ρ/σ «Κόκκινο», η καναδική εταιρεία PSB κατέχει το 40% των μετοχών του ΔΑΑ, το οποίο της εκχώρησε η γερμανική Hochtief, φέρεται να συζητά παράταση της σύμβασης για 20 χρόνια έναντι μόλις 250 εκατομμυρίων ευρώ, όταν τα κέρδη του Αεροδρομίου το 2015 ήταν 110 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα υπάρχουν πληροφορίες ότι γίνεται διαπραγμάτευση για να είναι ακόμα μικρότερο το τίμημα. Με τα υπάρχοντα δεδομένα το 2026, το αεροδρόμιο περνάει εξ ολοκλήρου στο Ελληνικό Δημόσιο.

Το θέμα ανέδειξε με δημοσίευμα του το περιοδικό «Επίκαιρα» στις 12 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΔΣ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, μπορεί η παράταση της σύμβασης να αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, ωστόσο, οι όροι της νέας σύμβασης καθορίζονται από το Δημόσιο και όχι από το ΤΑΙΠΕΔ.

Για τον Παναγιώτη Ρουμελιώτη, κόκκινη γραμμή στην όποια διαπραγμάτευση αποτελεί η μη απόκτηση μεγαλύτερου ποσοστού από τους γερμανοκαναδούς ιδιώτες, αλλά και η μικρότερη εκπροσώπησή τους στο ΔΣ του ΔΑΑ, η μη καταβολή ενοικίων από το ελληνικό δημόσιο στο Αεροδρόμιο για τους χώρους των τελωνειακών αρχών, το αστυνομικό τμήμα, ακόμα και τον πύργο ελέγχου (!)

Αναφέρθηκε μάλιστα εκτενώς στην κακοδιαχείριση από την πλευρά των ξένων ιδιωτών που κατέχουν το μάνατζμεντ, με αιχμή τους εξωπραγματικούς μισθούς του Διευθύνοντος Συμβούλου (35.000 ευρώ μηνιαίως Χ 14= 490.000 ευρώ ετησίως), των Γενικών Διευθυντών (12.500 ευρώ μηνιαίως) και των Διευθυντών (11.000 ευρώ). Όπως είπε ο κ. Ρουμελιώτης, το νέο ΔΣ από τον περασμένο Μάιο κατάφερε να βάλει τέλος στις απευθείας αναθέσεις συμβάσεων στο χώρο του αεροδρομίου, αλλά και να επιβάλει την ελληνική γλώσσα στις συνεδριάσεις.

Ο πρόεδρος του ΔΣ του «Ελευθέριος Βενιζέλος» διευκρίνισε ότι οι συναρμόδιοι υπουργοί είναι ενήμεροι και αποφασισμένοι να θέσουν όρους στη λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ προανήγγειλε ουσιαστικές αποφάσεις στην επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ του ΔΑΑ.

Πιτσιόρλας: Η διαδικασία δεν έχει ακόμα ξεκινήσει

«Το ΤΑΙΠΕΔ, βάσει των προβλέψεων της ισχύουσας σύμβασης παραχώρησης, των εκ του νόμου αρμοδιοτήτων του και σύμφωνα με το εγκεκριμένο πρόγραμμα και τις δεσμεύσεις της χώρας έχει ζητήσει την έναρξη των διαδικασιών διαπραγμάτευσης για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης στην εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών “Ελ. Βενιζέλος”. Η διαδικασία αυτή δεν έχει καν ακόμη εκκινήσει», απαντάει με χθεσινές του δηλώσεις ο πρόεδρος του Ταμείου, Στ.Πιτσιόρλας.

Νωρίτερα με δηλώσεις του στην ιστοσελίδα «Euro2day» ο κ. Πιτσιόρλας χαρακτήρισε συκοφαντικά σενάρια όσα κυκλοφορούν τις τελευταίες μέρες, ενώ υποστηρίζει ότι το Ταμείο έχει εκφράσει επιφυλάξεις για την άμεση πώληση του 30% που ελέγχει στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου και, μάλιστα, έχει εξασφαλίσει και συναίνεση από τους δανειστές.

Επίσης, για την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ανέφερε ότι αποτελεί ένα σύνθετο ζήτημα, η εξέταση του οποίου δεν έχει ακόμα ξεκινήσει.

Το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), που ελέγχει το 30% από το 55% που κατέχει συνολικά το Δημόσιο, έχει ανακοινώσει πως θα πωλήσει το ποσοστό του είτε μέσω εισαγωγής των μετοχών της ΔΑΑ σε χρηματιστήριο, είτε μέσω άλλης διαδικασίας.