«Οι 50 από τους 170 εκπαιδευτικούς που προσλήφθηκαν στα σχολεία των Κυκλάδων ως αναπληρωτές στη β φάση παραιτήθηκαν ή αρνήθηκαν να αναλάβουν υπηρεσία» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων, αποδίδοντας τις αιτίες σε δύο λόγους. Από την μία, οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν το γεγονός πως δεν προσμετράται η περσινή προϋπηρεσία τους στους πίνακες του υπουργείου Παιδείας, και από την άλλη, το υψηλό κόστος ζωής στα νησιά, που είναι απαγορευτικό για τους εκπαιδευτικούς.

Όπως αναφέρει η ΕΛΜΕ Κυκλάδων «η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη δεν λειτουργούν πουθενά, τμήματα υποδοχής δεν λειτουργούν επίσης σε κανένα σχολείο και η νέα “κανονικότητα” που περιγράφουν και οραματίζονται οι εκπρόσωποι της σημερινής κυβέρνησης είναι η εικόνα σχολείων, που υπολειτουργούν, μαθητών που στερούνται τις βασικά μορφωτικά τους δικαιώματα και συναδέλφων που συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται για παραπάνω από μια δεκαετία από την αδιοριστία, τους διαλυμένους μισθούς και τα ανύπαρκτα πλέον επιδόματα και την πολιτική απαξίωσης του δημόσιου σχολείου και από τη σημερινή κυβέρνηση».

Η ΕΛΜΕ Κυκλάδων τονίζει πως «αυτή τη στιγμή υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε γενική και ειδική αγωγή καθώς υπάρχουν ακόμη πάνω απο 100 κενά. Ακόμα και μετά την τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών στις Κυκλάδες βρισκόμαστε μπροστά σε μια πρωτοφανή κατάσταση», ενώ αξίζει να σημειωθεί πως κατά τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, το υπουργείο θα προχωρήσει σε προσλήψεις στα τέλη Οκτωβρίου.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους, η κατάσταση αυτή που επικρατεί και σε σχολεία των Δωδεκανήσων, όπως η Τήλος, η Νίσυρος και η Κάσος, με τα κενά να εκτιμόνται σε τουλάχιστον 65. Μάλιστα, στην Κάσο οι μαθητές βρίσκονται χωρίς καθηγητές πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων όπως της Χημείας, της Βιολογίας και της Πληροφορικής, αλλά και Αγγλικών και Γαλλικών.

Τεράστιες ελλείψεις καταγράφει και η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής στην Αθήνα, σε όλη την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη βασική γλώσσα, τα Αγγλικά, αλλά και σε ειδικότητες στο βασικό ωρολόγιο πρόγραμμα όπως Γυμναστικής, Εικαστικών, Μουσικής, Πληροφορικής, καθώς και στην παράλληλη στήριξη. Επίσης, οι γονείς καταγγέλλουν πως σε μεγάλο αριθμό σχολείων δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα μαθήματα όπως των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Βιολογίας, της Κοινωνιολογίας και άλλα.

Σημαντικά προβλήματα σε  όλη τη χώρα

Τα προβλήματα για τα δημόσια σχολεία δεν σταματούν εδώ, καθώς το πρωί της Παρασκευής, σύμφωνα με το alfavita.gr, οι Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ και Ε’ ΕΛΜΕ πραγματοποίησαν εκ νέου παράσταση διαμαρτυρίας στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, με αίτημα την έγκριση ολιγομελών τμημάτων Προσανατολισμού στη Γ’ τάξη και Β΄τάξη των ΓΕΛ Θεσ\νίκης, καθώς δεκάδες μαθητές αυτών των σχολείων βρίσκονται σε καθεστώς ομηρίας και αβεβαιότητας.

Συγκεκριμένα, προβλήματα φέρονται να αντιμετωπίζουν το ΓΕΛ Αδένδρου, Καλοχωρίου, καθώς και Αγ.Γεωργίου (Ασπροβάλτα), Μαδύτου, Σταυρού, Καλλινδοίων, Κολχικού, Σοχού, 2ο ΓΕΛ Κουφαλίων (Β΄και Γ΄τάξη), το 4ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, καθώς και το Διαπολιτισμικό ΓΕΛ.

Αξίζει να σημειωθεί πως μετά την άρνηση του υπουργείου Παιδείας να δεσμευτεί για την έγκριση των τμημάτων, αποφασίστηκε νέα κινητοποίηση και παράσταση διαμαρτυρίας την προσεχή Δευτέρα, στις 2 μ.μ. στην Περιφερειακή Διεύθυνση.

«Καλούμε συλλόγους διδασκόντων των σχολείων, τους συλλόγους γονέων, τις αρμόδιες αρχές της τοπικής κοινωνίας να υπερασπίσουν τα σχολειά τους και τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών με όποιες δράσεις προκρίνουν και να διεκδικήσουμε από κοινού την ΕΔΩ και ΤΩΡΑ ικανοποίηση τους. Θα συνεχίσουμε τις παρεμβάσεις για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου και του δικαιώματος στην μόρφωση των μαθητών μας» τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί.

Σημαντικά κενά παρουσιάζουν και σχολεία στην Ηλεία, καθώς η ΕΛΜΕ του νομού μετρούσε στις αρχές της εβδομάδας 23 κενά σε Γυμνάσια και ΓΕΛ, 13 σε ΕΠΑΛ, 13 σε ειδική αγωγή και παράλληλη στήριξη, καθώς και 150 ώρες μαθήματος σε μουσικό σχολείο.

«Τις αμέσως επόμενες μέρες σε συνεργασία με γονείς, μαθητικές κοινότητες, εκπαιδευτικούς και την τοπική κοινωνία (ιδιαίτερα στα σχολεία που υπάρχουν ελλείψεις) θα πάρουμε πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της αγωνιστικής διεκδίκησης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας» προαναγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί.

Αντίστοιχη κατάσταση καταγράφεται και στον Βόρειο Έβρο, όπου κατά την ΕΛΜΕ Έβρου, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του νέου σχολικού έτους υπάρχουν 35 κενά, ενώ ζοφερή περιγράφεται η κατάσταση σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Ενώ ακόμα αναμένονται προσλήψεις εκπαιδευτικών στα τέλη Οκτωβρίου, δημοτικό σχολείο στο Τρικέριο λειτουργεί με δύο δασκάλους, ενώ για 18 νήπια προσφυγόπουλα στις εγκαταστάσεις του Μόζα στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, το πρώτο κουδούνι της χρονιάς δεν έχει χτυπήσει ακόμα.

Τα κενά που υπάρχουν σε σχολεία του νομού καταγγέλλει και η ΕΛΜΕ Χανίων, που ζητώντας την άμεση κάλυψή τους, τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών και την αναθεώρηση των σχεδίων για συγχωνεύσεις, προχωράει το μεσημέρι της Παρασκευής στις 13.30 σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων. Ακόμα, σύμφωνα με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δομίνικος Θεοτοκόπουλος», στο Ηράκλειο της Κρήτης συναντώνται κενά σε όλες τις ειδικότητες που φτάνουν τα 216, ενώ αναφορικά με την ειδική αγωγή, τα κενά είναι 129 και των νηπιαγωγών 18.

Σημειώνεται πως στην Κρήτη, μαθητές έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις σχολείων ζητώντας να καλυφούν τα κενά και να λυθούν κτιριακά ζητήματα, με την Εφημερίδα των Συντακτών να καταγράφει πως υπό κατάληψη τελούν το λύκειο Κισσάμου, καθώς και τα γυμνάσια του Χάρακα, της Βιάννου, το 1ο Γυμνάσιο Ιεράπετρας, το Γυμνάσιο Γουβών, της Βαγιωνιάς και του Τυμπακίου.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του tvxs.gr, τα κενά στη Δυτική Αθήνα ξεπερνούν τις 1700 ώρες σε όλες τις ειδικότητες, στο Ηράκλειο ξεπερνούν τα κενά τα 200 σε όλες τις δομές της Δευτεροβάθμιας, στο Λασίθι τα 45, στην Κεντρική Μακεδονία πάνω από 200 είναι τα κενά στη Γενική Εκπαίδευση και 150 στην Ειδική Αγωγή. Ακόμα, στη Θεσσαλία 94 στη Γενική και 67 στην Ειδική Αγωγή, στην Ήπειρο 70 στη Γενική και 31 στην Ειδική Αγωγή, στη Λακωνία ξεπερνούν τα 40, στη Λέσβο τα 16 στη Γενική και 26 στην Ειδική, στην Ηλεία τα 38 στη Γενική και 13 στην Ειδική, στην Καβάλα τα 25, στην Κορινθία τα κενά είναι πάνω από 50.

«Δικαιολογίες» από το υπουργείο Παιδείας

Για το ζήτημα τοποθετήθηκε την Πέμπτη η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, που μιλώντας στον ρ/σ Real fm, υποστήριξε πως «αυτή τη στιγμή έχουμε προσλάβει πάνω από 30.000 αναπληρωτές», καθώς και πως μέσα στις επόμενες 15 ημέρες θα αντιμετωπιστούν τα κενά.

«Μετά από την πρόσφατη τρίτη μικρότερη φάση προσλήψεων καταγράφουμε εκ νέου τα κενά και αναμένουμε την τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών στις επόμενες 15 ημέρες… Κανείς δεν προτάσσει τίποτα παραπάνω από τη φυσική παρουσία και εννοείται ότι είναι αυτονόητη υποχρέωση του κράτους να επεμβαίνει άμεσα, όπως έγινε» υποστήριξε η υφυπουργός, τονίζοντας πως αναμένει τους περιφερειακούς διευθυντές για να ενημερωθεί για τα κενά.

«Προχωράμε και με τη συνδρομή του ΑΣΕΠ, γιατί σε αυτή τη φάση είμαστε στην αξιολόγηση των πινάκων στους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή. 4.500 άτομα τα οποία θα διοριστούν μετά από τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ… Θα κάνουμε αποτύπωση των κενών σε όλη την Ελλάδα και σε συνδυασμό και με τις δημογραφικές τάσεις θα μπορέσουμε να ανακοινώσουμε πότε και πόσες θα είναι οι διαδικασίες, πόσοι θα είναι οι διορισμοί στη Γενική Αγωγή» δήλωσε ακόμα η Σ. Ζαχαράκη.