Στάση εργασίας πραγματοποιήσαν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ από τις 5 έως τις 10 το πρωί.

Όπως εξηγεί στην Voria.gr ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων Γιάννης Δήμκας η κινητοποίηση έχει προειδοποιητικό χαρακτήρα. «Εάν στις συζητήσεις που γίνονται δεν υπάρξει συμφωνία για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και θα είναι πιο εντατικές και πολύωρες».

Ενδείξεις για το τι πρόκειται να συμβεί τις επόμενες ημέρες όσον αφορά τη συνέχιση των κινητοποιήσεων θα προκύψουν από τη συνάντηση η οποία είναι προγραμματισμένη για σήμερα το απόγευμα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σε αυτήν πρόκειται να συμμετάσχουν εκπρόσωποι της διοίκησης του ΟΑΣΘ, του συνδικάτου των εργαζομένων και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος. Σημειώνεται ότι η ισχύουσα συλλογική σύμβαση εργασίας στον ΟΑΣΘ, όπως και η αντίστοιχη στον ΟΑΣΑ στην Αθήνα, λήγουν στις 31 Δεκεμβρίου, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του μέσου, πρόκειται να δοθεί νέα παράταση (η πρώτη είχε δοθεί στο τέλος Ιουνίου) έως το τέλος Μαρτίου.

Σημεία τριβής είναι όλες οι αμοιβές, τα επιδόματα και διάφορες άλλες παροχές, πέρα από τον βασικό μισθό. Πρόκειται για τις λεγόμενες παροχές μη μισθολογικού κόστους όπως τα ρεπό, οι αργίες, τα επιδόματα για τις κατασκηνώσεις των παδιών κ.ο.κ. Από τις έως τώρα συζητήσεις οι οποίες έχουν γίνει μεταξύ διοίκησης και συνδικάτου στον ΟΑΣΘ, οι διαφορές δείχνουν αγεφύρωτες. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδικάτου “οι εργαζόμενοι διεκδικούν ό,τι προβλέπεται στη σημερινή συλλογική σύμβαση”. Ο κ. Δήμκας τονίζει, επίσης, ότι το μέσο μισθολογικό κόστος στον ΟΑΣΘ είναι ακριβώς ίδιο με αυτό στον ΟΑΣΑ.

Διαφορετική είναι η θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα. “Οι συνολικές δαπάνες για το προσωπικό του ΟΑΣΘ είναι περίπου 30% πάνω από αυτές των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας”. Σύμφωνα με τον ίδιο “δεν είναι δυνατόν να επιμένουν στα 119 ρεπό και τις 15 αργίες το χρόνο. Εμείς τους αντιπροτείναμε 104 ρεπό και οκτώ αργίες. Οι διαφορές αυτές πρακτικά μεταφράζονται σε 25.000 μέρες εργασίας παραπάνω, δηλαδή σε περίπου έξι εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Δεν μπορεί ο ΟΑΣΘ να επιβαρύνεται με αυτά τα ποσά”.

Σημειώνεται ότι στις 31 λεωφορειακές γραμμές εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος, στις οποίες εκτελούν δρομολόγια τα ΚΤΕΛ, η συγκοινωνία θα εκτελείται κανονικά καθώς σε αυτές τις γραμμές δεν θα γίνει στάση εργασίας.