Την ανάγκη εκπαίδευσης των παιδιών για τη σωστή χρήση μάσκας, η οποία αποτελεί «ένα σημαντικό εργαλείο για τον έλεγχο της μετάδοσης της Covid 19» και υπενθύμισης των κανόνων υγιεινής των χεριών και τήρησης των αποστάσεων, τόνισε η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Βάνα Παπαευαγγέλου, κατά την ενημέρωση από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα, με τη συμμετοχή της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως.

Μάλιστα, τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος των σχολείων με όλα τα παιδιά παρόντα σημειώνοντας ότι αυτό είναι «απαραίτητο εκπαιδευτικά αλλά και ασφαλές εφόσον εφαρμοστούν αυξημένα μέτρα προφύλαξης».

«Η επιτροπή εκτιμά ότι το άνοιγμα των σχολείων σε πλήρη σύνθεση και με όλα τα παιδιά μέσα στην τάξη, πέρα από ότι κρίνεται εκπαιδευτικά απαραίτητο είναι και ασφαλές εφόσον εφαρμοστούν αυξημένα μέτρα προφύλαξης. Οι ειδικοί τονίζουν ότι η λειτουργία του σχολείου θα πρέπει να γίνεται με σταθερές και κατά το δυνατόν περιορισμένες ομάδες. Ζήτησαν επέκταση ολοήμερου σχολείου διότι θα βοηθήσει να αποφευχθεί η ανάγκη φροντίδας μικρών παιδιών από γιαγιάδες και παππούδες» είπε.

Οσον αφορά το κατά πόσον τα παιδιά είναι «υπερμεταδότες» του ιού σημείωσε: Τα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι τα παιδιά νοσούν λιγότερο συχνά, εμφανίζουν ηπιότερη νόσο και πιθανά μεταδίδουν λιγότερο στο περιβάλλον τους. Όμως σαφέστατα μπορούν να μεταδώσουν τη λοίμωξη.

Η ίδια στάθηκε στο ότι πρέπει να δοθεί έμφαση τις πρώτες εβδομάδες αυτής της νέας σχολικής χρονιάς στην εκπαίδευση των μαθητών στη σωστή χρήση μάσκας, καθώς και τα παιδιά μπορούν να μεταδώσουν τη νόσο και ο ιός μεταδίδεται μέσω των σταγονιδίων, τόσο από συμπτωματικούς όσο και από ασυμπτωματικούς και προσυμπτωματικούς ασθενείς και αν η μάσκα χρησιμοποιείται σωστά προστατεύει τόσο αυτόν που την φορά όσο και τους γύρω του.

Οσον αφορά στη χρήση μάσκας, η Παπαευαγγέλου είπε πως η μάσκα αποτελεί σημαντικό εργαλείο για τον έλεγχο της μετάδοσης της COVID-19 λοίμωξης αφού όταν χρησιμοποιείται σωστά, προστατεύει τόσο το άτομο που την φορά όσο και τους άλλους.

  • Δημιουργεί φραγμό των σταγονιδίων που παράγουμε όταν μιλάμε, βήχουμε ή τραγουδάμε
  • Μας προστατεύει από τα σταγονίδια που παράγει αυτός που μας μιλάει και που ενδεχομένως να έχει μολυνθεί αλλά δεν έχει αναπτύξει συμπτώματα.
  • Μας εμποδίζει να πιάνουμε τη μύτη και το στόμα μας
  • Μας προστατεύει από άλλες ιώσεις του αναπνευστικού

Οι επιστήμονες, είπε, θεωρούν ότι η έναρξη της σχολικής χρονιάς με δεδομένη τη συνέχιση της πανδημίας αποτελεί την πλέον κατάλληλη στιγμή εισαγωγής της σωστής χρήσης της μάσκας στην καθημερινότητα των παιδιών. Μίλησε για τα οφέλη που θα έχει για τα παιδιά η έντονη εκπαίδευση των πρώτων εβδομάδων για τη σωστή χρήση της μάσκας, λέγοντας ότι «τα μικρά παιδιά θα αποκτήσουν μια νέα δεξιότητα που θα τους φανεί χρήσιμη όχι μόνο μέσα στο σχολείο, αλλά και έξω από αυτό».

Επιπλέον, διαβεβαίωσε ότι η ασφάλεια της χρήσης μάσκας για παιδιά άνω των 2 ετών είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη και αυτό υποστηρίζουν επιστημονικοί φορείς. «Η μάσκα επιτρέπει την είσοδο του αέρα, δεν προκαλεί αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα, δεν μειώνει την ικανότητα του παιδιού να παρακολουθήσει το μάθημα. Δεν επηρεάζει ούτε τη λειτουργία ούτε την ανάπτυξη του αναπνευστικού συστήματος ούτε επηρεάζει αρνητικά το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού».

Σύμφωνα με την Παπαευαγγέλου, η χρήση μάσκας θα πρέπει να αποφεύγεται από μικρή ομάδα παιδιών με συγκεκριμένα νοσήματα (έντονη αναπνευστική δυσχέρεια, νευρολογικό, μυικό νόσημα, κ.λ.π.) και αντί μάσκας μπορεί να χρησιμοποιηθεί η προμετωπίδα.

«Οι αποφάσεις ελήφθησαν μετά από λεπτομερή ανάλυση όλων των επιστημονικών και επιδημιολογικών δεδομένων. Τα δεδομένα αυτά θα επανεξετάζονται συνεχώς, ενώ θα υπάρχει επαγρύπνηση των τοπικών επιδημιολογικών δεδομένων με ενδεχόμενη τροποποίηση των οδηγιών, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο» πρόσθεσε.