Σύμφωνα με τον περιφερειακό σχεδιασμό για τη διαχείριση των απορριμμάτων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τα απορρίμματα έπρεπε να μεταφέρονται ακτοπλοϊκώς στην Καβάλα, έπειτα από το κλείσιμο του ΧΑΔΑ Θάσου πριν δύο χρόνια.

Η μία από τις δύο ναυτιλιακές εταιρείες που εξυπηρετεί το νησί, η ΝΕΚ, ζήτησε χρήματα για τη μεταφορά τους, ενώ η ΑΝΕΘ προσφέρθηκε να τα μεταφέρει δωρεάν, επειδή είναι χαρακτηρισμένη ως πολυμετοχική εταιρεία λαϊκής βάσης.

Ωστόσο, στις 27 Δεκεμβρίου 2013, η ΑΝΕΘ άλλαξε στάση και ζήτησε να πληρώνεται προκαταβολικά για τα δρομολόγια μεταφοράς των απορριμμάτων.


Όπως εξήγησε ο κ. Χατζηεμμανουήλ, δήμαρχος του νησιού, τόσο η ΑΝΕθ όσο και η ΝΕΚ ζητούν από τον Δήμο, ο οδηγός του απορριμματοφόρου να καταβάλλει άμεσα τα ναύλα τόσο του ιδίου όσο και του αυτοκινήτου.

Αν και ο Δήμος δεν έχει αντίρρηση να πληρώνει, κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει μόνο μέσα από κάποια προγραμματική σύμβαση καθώς το δημόσιο λογιστικό δεν προβλέπει την άμεση καταβολή χρημάτων.

«Η απόπειρα που έγινε να φορτώσουμε την Πρωτοχρονιά και προχθές απέβη άκαρπη. Οι εταιρείες είναι αδιάλλακτες. Υπάρχει κίνδυνος για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος του νησιού, αλλά και για τη δημόσια υγεία» υποστήριξε ο δήμαρχος Θάσου, τονίζοντας πως «απαγορεύεται ν' ανοίξουμε νέους χώρους ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων».

ο νομικός σύμβουλος της ΝΕΚ Παναγιώτης Τικόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΝΕΘ Γιάννης Τσούπρας δήλωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι αναμένουν τη συνάντηση που έχει οριστεί από τον εισαγγελέα την προσεχή εβδομάδα με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, με τον δεύτερο να τονίζει πως «δεν πρόκειται ν' αφήσουμε το νησί να γίνει σκουπιδότοπος»