Η απεργία, που μπήκε στην τρίτη εβδομάδα της, προκαλεί αναταράξεις στην οικονομία αλλά και την καθημερινότητα τόσο των Νοτιοαφρικανών όσο και των γειτόνων τους καθώς επηρεάζει τις παραδόσεις σε πολλούς τομείς, από ανταλλακτικά μέχρι φρέσκα προϊόντα, ενώ ορισμένα βενζινάδικα έχουν ήδη δει τις δεξαμενές τους να αδειάζουν. Σημαδεύτηκε επίσης από ταραχές, κυρίως την πυρπόληση πολλών φορτηγών και λεωφορείων.

Το κυριότερο αίτημα των οδηγών είναι η αύξηση των μισθών τους. «Ελπίζουμε να φτάσουμε σε μια αποδεκτή συμφωνία για τους εργαζόμενους, με αύξηση τουλάχιστον 10%», εξήγησε ο εκπρόσωπος του μεγαλύτερου συνδικάτου τους, (Satawu), Βίνσεντ Μασόγκα. Σύμφωνα με την εργοδοτική ομοσπονδία των μεταφορέων (RFEA), οι εργοδότες πρότειναν την περασμένη Τρίτη να δοθούν αυξήσεις αυτού του ύψους και τρία μικρότερα συνδικάτα δέχτηκαν να διακόψουν την απεργία, εν αναμονή της συνέχισης των διαπραγματεύσεων. Στη συνέχεια όμως τα συνδικάτα αυτά, που εκπροσωπούν περίπου 15.000 εργαζόμενους, επανήλθαν, ζητώντας μεγαλύτερες αυξήσεις και αναθεωρώντας τα σημεία στα οποία είχε ήδη επιτευχθεί συμφωνία.

Μέχρι τώρα δεν έχει προσδιοριστεί κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων.

Η δημόσια εταιρεία μεταφορών Transnet ανέφερε εξάλλου ότι το Satawu κάλεσε σε τριήμερη απεργία στα λιμάνια και 24ωρη απεργία στους σιδηροδρόμους την επόμενη εβδομάδα, σε ένδειξη συμπαράστασης στους οδηγούς.