Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση θα επιχειρήσει την αλλαγή στη φορολόγηση των Ι.Χ. η οποία πλέον θα υπολογίζεται με βάση τα χιλιόμετρα κυκλοφορίας. Έτσι στο πλάνο βρίσκεται η αύξηση του Ενιαίου Φόρου Κατανάλωσης και η μείωση των τελών κυκλοφορίας τα οποία όμως δεν πρόκειται να καταργηθούν. Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομικών σκοπεύει να μειώσει τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης για όσους έχουν αυτοκίνητο άνω των 1.926 κυβικών.

Η αύξηση του ΕΦΚ στα καύσιμα, αν εφαρμοστεί, θα είναι από 5 ως 10 λεπτά ανά λίτρο η οποία όμως σε συνδυασμό με τον ΦΠΑ θα ανεβάσει τις τιμές από 6,5 ως 12,3 λεπτά ανά λίτρο. Τα τέλη κυκλοφορίας θα παραμείνουν ως ένα αναλογικό ποσό το οποίο θα πληρώνουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. μικρότερο όμως από αυτό που ισχύει σήμερα, κάτι που αποσκοπεί στο να πάρουν τις πινακίδες τους όσοι ιδιοκτήτες τις έχουν καταθέσει. 


Αντίθετη η ΠΟΠΕΚ στο ενδεχόμενο αυξήσεων

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων έσπευσε με ανακοίνωσή της να δηλώση την πλήρη αντίθεση με το ενδεχόμενο αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων λέγοντας πως οι σκέψεις για κάτι τέτοιο «θέλουμε να πιστεύουμε ότι έγιναν από χιουμοριστική διάθεση».

Στην ανακοίνωσή της, η ΠΟΠΕΚ αναφέρει: «Είναι δυνατόν να υπάρχουν τέτοιες σκέψεις στους παράγοντες της Κυβέρνησης για την δήθεν αύξηση των δημοσίων εσόδων, όταν χάνονται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ φόρων, από την ανεξέλεγκτη παράνομη διακίνηση καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή, κ.λπ.). 

Σήμερα το 67,16% στη τιμή της Αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι, που βρίσκονται ήδη 86% πάνω από την  χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπεται από την Οδηγία 2003/96 της Ε.Ε. 

Η τυχόν αύξηση της φορολογίας των καυσίμων με ανεξέλεγκτη την παράνομη διακίνηση καυσίμων, θα αυξήσει αναλογικά την κερδοφορία των παράνομων κυκλωμάτων που λυμαίνονται ανενόχλητοι τον ευρύτερο χώρο της αγοράς πετρελαιοειδών, τα τελευταία 20 χρόνια, προσθέτοντας ακόμη μία αρνητική προϋπόθεση στην ζητούμενη και προσδοκώμενη αγωνιωδώς ανάπτυξη της οικονομίας».

Κλείνοντας, η ΠΟΠΕΚ τονίζει πως μοναδική λύση για την αύξηση των δημοσίων εσόδων είναι η εφαρμογή των ψηφισμένων νομοθετικών διατάξεων που εκκρεμούν ανεξήγητα για τον έλεγχο της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κ.λπ.) σε όλα τα στάδια αποθήκευσης και διάθεσης αυτών, παράλληλα με την ενεργοποίηση των πλήρως απενεργοποιημένων Κλιμακίων Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (Κ.Ε.Δ.Α.Κ) του Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας.