Σε συνέντευξη της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, έκανε λόγο για «άλμα της εκπαιδευτικής κοινότητας στον ψηφιακό μετασχηματισμό» λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της αναστολής λειτουργίας των δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τη μετάβαση της εκπαίδευσης σε εξ’ αποστάσεως.

«Η καθολική τηλεκπαίδευση είναι ένα πολύ μεγάλο εγχείρημα το οποίο πιστώνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα», τόνισε, αναφέροντας ότι κατά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης λειτουργούν ημερησίως (και ταυτόχρονα) περίπου 40.000 ψηφιακές τάξεις, ενώ συνολικά διενεργούνται πάνω από 200.000 τάξεις με -αθροιστικά- πάνω από 4 εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών και μέσο όρο 52 λεπτά ανά μάθημα.

Η ίδια αναφέρθηκε στο φιάσκο της τηλεκπαίδευσης κατά την πρώτη ημέρα εφαρμογής του, ένα φιάσκο το οποίο συνέχισε με μικρότερη όμως ένταση και τις επόμενες ημέρες. Συγκεκριμένα, δήλωσε πως η δυσλειτουργία οφειλόταν σε τεχνικό πρόβλημα του διακομιστή της πλατφόρμας του παρόχου στο Λονδίνο. Όσο για την αστάθεια που επέδειξε και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο σε ορισμένες περιπτώσεις, η Κεραμέως ανέφερε ότι το ΠΣΔ τους τελευταίους οκτώ μήνες έχει αναβαθμιστεί σημαντικά.

Το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης συνεχίζεται με «εξωσχολικούς» να εισέρχονται στο σύστημα

«Δυσκολίες ασφαλώς υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν – εδώ είμαστε για να επιλύουμε όποια δυσκολία προκύπτει, για να διορθώνουμε όποια αρρυθμία, για να βελτιώνουμε τις λύσεις», τόνισε.

Πρεμιέρα της τηλεκπαίδευσης με το σύστημα να καταρρέει στη δεύτερη ώρα

Επιπλέον, κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ (για τα πυρά που δέχτηκε η Κεραμέως από το σύνολο της αντιπολίτευσης) για «πολιτική ανηθικότητα» και «μηδενιστική λογική», με αφορμή τις δηλώσεις στις οποίες προέβη το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης με αφορμή το τεχνικό πρόβλημα που παρουσιάστηκε την περασμένη Δευτέρα. «Ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να καπηλευθεί έναν πολύ ευαίσθητο τομέα και μάλιστα εν μέσω πανδημίας», σχολίασε η υπουργός.

Μετά την απόφαση να κλείσει και η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, κάτι που έχει ως συνέπεια να ενταχθεί στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης, η Κεραμέως είπε πως έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να συνεχισθεί ομαλά και απρόσκοπτα η εξ αποστάσεως διδασκαλία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ένα από αυτά είναι και η εφαρμογή του μεσημεριανού/απογευματινού ωραρίου στην τηλεκπαίδευση της Πρωτοβάθμιας, προκειμένου να περιοριστεί η ταυτόχρονη χρήση όλων των δικτύων της χώρας από μαθητές, φοιτητές και εργαζόμενους».

Επανέλαβε μάλιστα ότι «τεχνικά προβλήματα μπορεί να υπάρξουν, στη χώρα μας και διεθνώς, δεδομένου ότι πρόκειται για παγκόσμια κρίση, ωστόσο είμαστε σε διαρκή εγρήγορση».

Τέλος, η υπουργός Παιδείας μίλησε για το νομοσχέδιο που αναμένεται άμεσα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και που αφορά στην Τεχνική Εκπαίδευση. Όπως ανέφερε, επιχειρείται «συνολική αναδιάρθρωση ενός υποβαθμισμένου, έως σήμερα, τομέα της εκπαίδευσης». Στόχος του νομοσχεδίου είναι «η στενότερη διασύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και της Δια Βίου Μάθησης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, μέσα από την οριζόντια και ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων, καθώς και η μετατροπή της από λύση ανάγκης για τους πιο αδύναμους, σε συνειδητή επιλογή με επαγγελματικές προοπτικές για πολλούς».

«Το πρόκριμα αυτής της δύσκολης περιόδου είναι η διαφύλαξη της δημόσιας υγείας» για την αναστολή λειτουργίας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

«Οι εξαιρετικές συνθήκες στις οποίες ζούμε υποχρεώνουν στη λήψη εξαιρετικών μέτρων» τονίζει η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου με αφορμή την αναστολή λειτουργίας των δημοτικών σχολείων, των νηπιαγωγείων και των παιδικών σταθμών, εξαιτίας της πανδημίας.

Παραδοχή Κεραμέως ότι η «αύξηση κρουσμάτων στην κοινωνία θα οδηγούσε και σε αύξηση των μολύνσεων στα σχολεία»

Σε ανάρτηση της μάλιστα πρόσθεσε ότι «κανείς δεν θέλει τα σχολεία κλειστά, τα παιδιά απομονωμένα στο σπίτι, μακριά από τους φίλους και τους δασκάλους τους, μακριά από τους χώρους όπου κατ’ εξοχήν μαθαίνουν τη συνεργασία και τη συμμετοχή, τον σεβασμό και την υπευθυνότητα, όπου, με δυο λόγια, κοινωνικοποιούνται».

Ωστόσο, τονίζει πως «το πρόκριμα αυτής της δύσκολης περιόδου είναι η διαφύλαξη της δημόσιας υγείας» και προσθέτει ότι «το μάθημα που πρόλαβαν να δώσουν οι δάσκαλοι και να εμπεδώσουν τόσο γρήγορα τα παιδιά, ότι για να είναι τα ίδια καλά πρέπει να είναι καλά και οι γύρω τους και ότι η ευτυχία του συνόλου επιτυγχάνεται όταν η ατομική ευθύνη συναρτάται με την κοινωνική υποχρέωση και την πολιτειακή μέριμνα, είναι μάθημα για όλους μας».