«Στόχος της στάσης εργασίας είναι να να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στην κατασκευή των νέων σταθμών και στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση, δύο κινήσεις που δρομολογούνται μετά από πιέσεις των “θεσμών” και του ΤΑΙΠΕΔ και με την αποδοχή της κυβέρνησης. Η “Εγνατία Οδός Α.Ε” υποχρεώνεται στην κατασκευή και προσεχή λειτουργία συνολικά 18 μετωπικών σταθμών διοδίων έναντι των οκτώ σήμερα, δηλαδή 10 νέων σταθμών υλοποιώντας την ΚΥΑ 6686/14.11.2014 των τότε υπουργών Οικονομικών και Υποδομών. Η δε χρέωση των διοδίων, σύμφωνα με την ίδια ΚΥΑ, μπορεί να ανέλθει μέχρι και στα επτά λεπτά το χιλιόμετρο έναντι των περίπου τριών λεπτών που ισχύουν σήμερα στην Εγνατία Οδό».
 
Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι αντιτίθενται στην κατασκευή των νέων σταθμών για τρεις λόγους: πρώτον, επειδή η κατασκευή των 10 νέων σταθμών διοδίων αποσκοπεί -όπως υποστηρίζουν- στο να καταστήσει πιο ελκυστική τη σχεδιαζόμενη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, μιας υποδομής πλήρως κατασκευασμένης, που δεν έχει καμία ανάγκη ιδιωτικής χρηματοδοτικής επένδυσης.
 
Δεύτερον, γιατί «η κατασκευή τους αποτελεί μεγάλη σπατάλη δημόσιων πόρων, ο σχεδιασμός είναι λανθασμένος και τεχνολογικά παρωχημένος και λειτουργεί άδικα σε βάρος των τοπικών κοινωνιών. Η επιλογή, εν έτει 2017, κατασκευής νέων συμβατικών μετωπικών διοδίων είναι εκτός τόπου και χρόνου, εφόσον σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο η χρέωση χρήσης των οδών σχεδιάζεται με ηλεκτρονικά μέσα που δεν οχλούν την κυκλοφορία, δεν υποβαθμίζουν την ασφάλεια και παρέχουν τη δυνατότητα δίκαιης αναλογικής χρέωσης των χρηστών ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση. Υπενθυμίζεται ότι η ΚΥΑ 6686/14.11.2014 ορίζει ότι το ολοκληρωμένο αναλογικό σύστημα διοδίων στην Εγνατία Οδό θα εγκατασταθεί σταδιακά εντός του έτους 2017 και στην κατεύθυνση αυτή έχουν δεσμευτεί όλοι οι υπουργοί Υποδομών από το 2010 αλλά και ο πρωθυπουργός».
 
Τρίτον, διότι η προοπτική κατασκευής των 10 νέων σταθμών διοδίων, σε συνδυασμό με την αύξηση της χιλιομετρικής χρέωσης, θα εκτοξεύσει -όπως υποστηρίζουν- το κόστος μετακίνησης μέχρι και τρεις φορές πάνω.