Αντιδράσεις έχει προκαλέσει ένα άρθρο της τελευταίας ΠΝΠ που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τη Μ. Δευτέρα στο οποίο προβλέπεται η δυνατότητα απευθείας αναθέσεων ανεξαρτήτως ύψους δαπάνης σε εταιρεία του ΣΕΤΕ από το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και όλες τις περιφέρειες και τους δήμους.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 69 αναφέρει:

«Δράσεις προβολής για την αποκατάσταση της εικόνας της Ελλάδας

Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31η Αυγούστου 2020, το Υπουργείο Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α΄ και β΄ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων των αναπτυξιακών εταιρειών αυτών, δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών με την εταιρεία με την επωνυμία “Marketing Greece Ανώνυμη Εταιρία Προώθησης και Ανάπτυξης του Τουρισμού” και τον διακριτικό τίτλο “Marketing Greece A.E.” με απευθείας ανάθεση και, πάντως, τηρούμενης κανονικά της διαδικασίας ανάρτησης στη Διαύγεια, ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης, κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων, υπό την προϋπόθεση ότι οι ανωτέρω συμβάσεις μετά από τη σύναψή τους θα υποβληθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για κατά προτεραιότητα έγκριση, εφόσον αυτό απαιτείται από τις γενικές διατάξεις.

Οι συμβάσεις αφορούν αποκλειστικά στην υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τόσο της χώρας συνολικά, όσο και μεμονωμένων περιοχών της, με στόχο την άμεση αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών στον ελληνικό τουρισμό από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, με παράλληλη ενίσχυση της εικόνας της χώρας και της τουριστικής αγοράς».

Όπως ανέδειξε η «Εφημερίδα των Συντακτών» η οποία είχε στο σημερινό της πρωτοσέλιδο το συγκεκριμένο θέμα η εταιρεία Marketing Greece δηλώνει στη σελίδα της μη κερδοσκοπική εταιρεία που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Κατά το ρεπορτάζ, ωστόσο, ο αυτοπροσδιορισμός ως μη κερδοσκοπικής, ωστόσο, είναι αυθαίρετος, αφού δεν πρόκειται Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (ΑΜΚΕ) ή οποιασδήποτε άλλης νομικής μορφής ΜΚΟ, αλλά για κανονική Ανώνυμη Εταιρεία, με υποχρεώσεις δημοσιότητας και ισολογισμούς στους οποίους εμφανίζει ίδια κεφάλαια περί το 1 εκατ. ευρώ και ετήσιο κύκλο εργασιών που στα έξι χρόνια λειτουργίας της κυμαίνεται από 600.000 έως 1 εκατ. ευρώ.

Το υπουργείο Τουρισμού, μετά από τις αντιδράσεις και το πρωτοσέλιδο έδωσε «διευκρινίσεις» στις οποίες επί της ουσίας επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ.

Αναλυτικά, ολόκληρη η απάντηση του υπουργείου στην εφημερίδα:

Είναι κρίμα που ο ανώνυμος συντάκτης του άρθρου δεν επικοινώνησε μαζί μας γιατί θα είχε πάρει τις απαντήσεις στα ερωτήματα που με τόση αγωνία θέτει,

-Απάντηση πρώτη. Η συνεργασία του ιδιωτικού τομέα με το Υπουργείο Τουρισμού, ιδιαίτερα σε θέματα προβολής και διαφήμισης της χώρας  αποτελούσε προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης της ΝΔ. Απόφαση που  υλοποιείται στην παρούσα φάση και αποτελεί πρακτική  που εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε χώρες όπως η Γαλλία που ο φορέας προβολής της χώρας αποτελεί σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

-Απάντηση δεύτερη.  Η  συνεργασία Υπουργείου, ΕΟΤ, marketing Greece έχει ήδη δοκιμασθεί και έχει φέρει ως αποτέλεσμα  την πλατφόρμα #greecefromhome. Μια πλατφόρμα που χαίρει παγκόσμιας αναγνώρισης και εγκωμιαστικών σχολίων για την καινοτομία και την ανθρωποκεντρική της προσέγγιση.

-Απάντηση τρίτη. Δε δημιουργείται κανένα μονοπώλιο – όπως ανησυχεί η Εφ.ΣΥΝ- αφού η Marketing Greece συνεργάζεται με εταιρείες της τουριστικής αγοράς για την υλοποίηση και την προώθηση της τουριστικής προβολής.  Πρωτοβουλίες που έχει πάρει ως τώρα όπως το discovergreece δείχνουν πως καινοτομεί και λειτουργεί πάντα υπέρ της τουριστικής ανάπτυξης.

Επομένως δεν πρόκειται για διαφημιστική εταιρεία αλλά για οργανισμό προβολής της χώρας που συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες, όπως ακριβώς και ο ΕΟΤ.

–Απάντηση τέταρτη. Η εταιρεία – σε αντίθεση με όσα γράφει ο συγγραφέας του άρθρου – με βάση το καταστατικό της δεν είναι κερδοσκοπική.  Στηρίζεται σε δωρεές και συνεργασίες εταιρειών του τουριστικού κλάδου με σκοπό την προβολή προορισμών σε τοπικό κυρίως επίπεδο  με μόνο όφελος την προώθηση του τουρισμού και συνεπώς την ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων.

 – Απάντηση Πέμπτη.

Και κάτι τελευταίο γιατί η μνήμη κάποιων είναι «κοντή». Θυμίζουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Marketing Greece συμπράττει με το Υπουργείο Τουρισμού.

Συνέβη 2 φορές επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Το καλοκαίρι του 2015 για την καμπάνια happening now και την άνοιξη του 2019 για το Oh my Greece, με πραγματικά εξαιρετικά αποτελέσματα.

Οι πρωτοφανείς συνθήκες που επικρατούν, επιβάλλουν τη δημιουργία ενός ενιαίου μηνύματος από το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τον ιδιωτικό τομέα, τους ΟΤΑ, τις Περιφέρειες.

Η πρωτοβουλία αυτή υπηρετεί  τον σκοπό αυτό  και τίποτε άλλο. Υπηρετεί την ταχύτερη ανάκτηση του χαμένου εδάφους.

Αυτό εξάλλου επιβάλλει το αίσθημα ευθύνης μας απέναντι στους 700.000  εργαζόμενους και τις δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις που εξαρτώνται από την επιτυχία της στρατηγικής μας για τον Τουρισμό.

Η επιτυχία αυτή χωρίζει για καθέναν από αυτούς την ανεργία από την πρόσληψη.