Αναλυτικά, λίγο πριν τις 2:00 το μεσημέρι αποχώρησε από το ξενοδοχείο όπου γίνονταν οι συνομιλίες με κατεύθυνση το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ο Νίκολα Τζιαμαρόλι του ESM, ενώ παρέμεινε η τρόικα και η συζήτηση συνεχίστηκε για λίγη ώρα ακόμη.

Μετά την ολοκλήρωσή της ο υπουργός Οικονομικών διαμήνυσε ότι υπάρχει ακόμη μεγάλη απόσταση με τους θεσμούς σε ότι αφορά τα περιουσιακά και εισοδηματικά κριτήρια ένταξης των δανειοληπτών στον νόμο Κατσέλη, αν και υπήρξε κάποια πρόοδος σε άλλα ζητήματα που σχετίζονται με το θέμα.

Η ελληνική πλευρά είναι διατεθειμένη να δεχτεί τη διενέργεια αυστηρών ελέγχων προκειμένου να εντοπιστεί αν έχει γίνει κακή χρήση του νόμου Κατσέλη από τους δεκάδες χιλιάδες που έχουν υποβάλει αίτημα ένταξης στο νόμο. Επίσης δηλώνει ότι μπορεί να δείξει ευελιξία σχετικά με τη διάρκεια προστασίας της κατοικίας βάσει του νόμου.

Αποκλίσεις σε ενέργεια και φορολογία

Αποκλίσεις υπάρχουν ακόμη, όπως είπε ο Ευ. Τσακαλώτος και σε ζητήματα ενέργειας και φορολογίας. Ωστόσο διαβεβαίωσε ότι αυτές οι διαφορές είναι αντιμετωπίσιμες.

Για το ζήτημα του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση ο υπουργός είπε ότι χρειάζεται αρκετή συζήτηση ακόμη.

«Είναι από τα θέματα που πρέπει να λύσουμε ή να αντιμετωπίσουμε στο άμεσο μέλλον».

Σχετικά με την εκταμίευση της δόσης των 2 δισ. ευρώ, την επόμενη εβδομάδα δήλωσε άγνοια.

Κατσέλη: Καταφύγιο για τα νοικοκυριά ο νόμος

 
Για το ζήτημα τοποθετήθηκε νωρίτερα η πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και της Εθνικής Τράπεζας, τονίζοντας τη σημασία του περιεχομένου του νόμου, ο οποίος αποτελεί καταφύγιο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.
 
Η Λούκα Κατσέλη, η οποία είχε εισηγηθεί την ψήφιση του νόμου 3869/2010 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ανέφερε στο άνοιγμα της επιστημονικής εκδήλωσης που πραγματοποίησε η Ένωση Δικαίου Προστασίας Καταναλωτή, ότι ο νόμος δεν σχεδιάστηκε μόνο για την περίοδο της οικονομικής κρίσης, αλλά για να προσαρμοστεί η χώρα στις ευρωπαϊκές τακτικές.

Σε κάθε ευνομούμενη χώρα, είπε η Λ. Κατσέλη, υπάρχει νομοθεσία ρύθμισης των χρεών, προκειμένου να μπορούν να διευθετηθούν τυχόν δυσμενείς καταστάσεις στις οποίες περιέρχονται οι καταναλωτές.