Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «Ανάσχεση της παρενόχλησης και της κακοποίησης στον αθλητισμό με χρήση τεχνολογιών μάθησης» (Halting Harassment and Abuse in Sports using Learning Technologies-HALT), που υλοποιεί το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Όπως διευκρινίζεται σε σχετική ανακοίνωση για το πρόγραμμα, «οι πληροφορίες που παρέχονται από τους καταγγέλλοντες στον αθλητισμό μπορούν να παρέχουν ζωτική βοήθεια σε εισαγγελείς, αθλητικά σωματεία/αρχές και μεμονωμένους αθλητικούς συλλόγους (μεταξύ άλλων), όταν επιδιώκουν να εντοπίσουν και να εξαλείψουν τις αδικίες στον αθλητισμό».

Παράλληλα, σε ταινία μικρού μήκους που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του HALT, άνθρωποι από τον χώρο του αθλητισμού, πρωταθλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και γονείς αθλητών μιλούν για εμπειρίες και περιστατικά κακοποίησης και παρενόχλησης και προτείνουν τρόπους για την εξάλειψή τους.

«Έχω βιώσει λεκτική παρενόχληση από προπονητή, είτε με ειρωνείες και βρισιές, είτε κρατώντας τα γεννητικά του όργανα μπροστά σε όλους μας» λέει η παίκτρια βόλεϊ Έλενα Μοσφιλιώτη.

«Με αντικατέστησε ο προπονητής και τη στιγμή που έβγαινα από τον αγωνιστικό χώρο μου έριξε ένα χαστούκι» θυμάται ο βαλκανιονίκης στο χάντμπολ και αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΑΠΘ, Δημήτρης Χατζημανουήλ.

«Γνωρίζω περιστατικό με προπονητή που κατέβασε το παντελόνι παίκτριας στα αποδυτήρια» λέει η μητέρα Έλενα Μπράιτος, ενώ η προπονήτρια ποδοσφαίρου σάλας (futsal) Λάουρα Γκαρσία θυμάται προπονητή στο πρόσωπο του οποίου υπήρχε μεγάλη εμπιστοσύνη και αθλητές περνούσαν χρόνο μαζί του στο σπίτι τα σαββατοκύριακα για να σχεδιάσουν τον προγραμματισμό τους και «αν και ήταν ασυνήθιστο, δεν είναι πως κάτι κακό θα συνέβαινε, όμως μετά από χρόνια μερικοί παίκτες συνειδητοποίησαν ότι είχαν κακοποιηθεί και το ανέφεραν».

Το  πρόγραμμα HALT ξεκίνησε το 2019 κι αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2021. Στόχος του είναι η ευαισθητοποίηση και η βελτίωση της γνώσης σχετικά με την παρενόχληση και την κακοποίηση στον αθλητισμό, η υποστήριξη αθλητών για την αναγνώριση και την αποφυγή παρενόχλησης και κακοποίησης και, τέλος, η ενίσχυση της ευαισθητοποίησης των ενδιαφερόμενων αθλητών σχετικά με τα οφέλη από τη χρήση διαδικτυακών κοινοτήτων.

Εκπαιδευτικό υλικό είναι αναρτημένο στον σύνδεσμο http://haltvm.phed.auth.gr/, ενώ ένα «σοβαρό παιχνίδι» στον σύνδεσμο http://games.csd.auth.gr/halt/ μπορεί να βοηθήσει στην αναγνώριση περιστατικών παρενόχλησης και κακοποίησης.