Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε πως διαγωνισμός για τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης θα προκηρυχθεί το 2021 ενώ σε βάθος έξι έως εννέα μηνών από σήμερα θα κατατεθούν οι τελευταίες μελέτες που εκκρεμούν από τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος, κατά τη συνάντησή του με αξιωματούχους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα Χανιά, κατά τη διάρκεια της μονοήμερης τελικά επίσκεψής του στην κρήτη.
«Η Κρήτη θα αποκτήσει επιτέλους τις υποδομές που της αξίζουν» υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ ανέφερε πως «οι δεσμεύσεις που ανέλαβα απέναντι στην Κρήτη για την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής ισχύουν στο ακέραιο. Όλοι οι συναρμόδιοι Υπουργοί γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει είναι πολύ αυστηρά». Πρόσθεσε ακόμα ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε επαφές με την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη διασφάλιση χρηματοδότησης.
Μάλιστα, δεν δίστασε να υποστηρίξει πως στο τραπέζι για τη χρηματοδότηση βρίσκεται ακόμα και η χρήση κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που επιστρέφονται στη χώρα μας από το Ευρωσύστημα (SMPs και ANFAs), χρήματα που κρίνεται εξαιρετικά δύσκολο να χρησιμοποιηθούν για κάτι τέτοιο.
«Ο δρόμος, λοιπόν, αυτός μπορεί να προκηρυχθεί και θα προκηρυχθεί εντός το 2021. Από εκεί και πέρα ο ορίζοντας υλοποίησής του εξαρτάται από τις τελικές τεχνικές προδιαγραφές. Θεωρώ, όμως, ότι άπαξ και το έργο προκηρυχθεί θα μπει πια και αυτό στις ράγες και θα υλοποιηθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων τα οποία θα έχουμε ορίσει» ανέφερε ο Κ. Μητσοτάκης.
«Θέλω να σας πω -με το χέρι στην καρδιά- ότι το έργο το βρήκαμε εξαιρετικά ανώριμο μελετικά, με αποτέλεσμα πολλές από τις προσδοκίες οι οποίες είχαν καλλιεργηθεί να ήταν στον αέρα», συμπλήρωσε ο Πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι η νυν κυβέρνηση έχει επιλέξει να μιλήσει τη «γλώσσα της αλήθειας» και να εργαστεί με ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα.
Υποστήριξε ότι βάσει του σχεδίου της σημερινής κυβέρνησης έγινε αναθεώρηση του τεχνικού σκέλους ώστε στον όλο σχεδιασμό να περιλαμβάνεται η επιμήκυνση του οδικού άξονα με το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, ενώ ήδη έχει εξασφαλιστεί η σύνδεση του νέου δρόμου με το αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Πυρ ομαδόν από τον ΣΥΡΙΖΑ
Έντονη ήταν η αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των νέων «δεσμεύσεων» που ανέλαβε στην Κρήτη ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τον αυτοκινητόδρομο, αφού από την μία του
«Ωσάν να άνοιγε πρώιμα την τουριστική περίοδο επισκεπτόμενος λες για πρώτη φορά την Κρήτη, εμφανίσθηκε σήμερα ο κ. Μητσοτάκης για να εξαγγείλει κάτι που πάλι βρήκε έτοιμο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ» σχολίασε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Γιώργος Βαρεμένος, ενώ υπογράμμισε πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε υπογράψει την Σύμβαση Παραχώρησης για το Καστέλι στις 21 Φεβρουαρίου 2019 και την κύρωσε στη Βουλή στις 12 Μαΐου 2019.
«Ήλθε λοιπόν σήμερα ο κ. Μητσοτάκης να κηρύξει απλώς την έναρξη της περιόδου Παραχώρησης» ανέφερε ο Γ. Βαρεμένος, ενώ πιο συγκεκριμένα για τον αυτοκινητόδρομο τόνισε πως «είχε όχι απλώς βαλτώσει αλλά στοιχειώσει από τις κυβερνήσεις της Δεξιάς […] δεν είπε τίποτε για το σε πόσα τέρμινα θα είναι έτοιμο το έργο, ούτε πόσα διόδια θα έχει».
«Υπήρξαν εξαγγελίες για τον ΒΟΑΚ. Ενημερωθήκαμε αυτή τη φορά ότι ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί το 2021. Ότι ο ΒΟΑΚ θα ξεκινήσει από το Καστέλι Χανίων και θα φτάσει μέχρι τη Σητεία και ότι θα έχει διόδια. Η εξαγγελία για διαγωνισμό του ΒΟΑΚ το 2021, σημαίνει ότι αυτή την τετραετία δεν θα υπάρχει καν ολοκλήρωση των διαγωνισμών. Αφορά την επόμενη κυβέρνηση και η Κρήτη για μια ακόμη φορά πληρώνει το τίμημα των κυβερνήσεων της ΝΔ. Ο ΒΟΑΚ θα γίνει όπως έγιναν και οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι σε όλη τη χώρα και τα επί 20 χρόνια ατελείωτα έργα της Κρήτης: με κυβέρνηση Αλέξη Τσίπρα» σημείωσε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
«Μετά τη φαρσοκωμωδία της δήθεν θεμελίωσης στο αεροδρόμιο στο Καστέλι, ασυναρτησίες, εμπαιγμός και ψέματα» σχολίασε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Βαρδάκης, υπενθυμίζοντας πως «με εντολή του Χρήστου Σπρίτζη οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών προκήρυξαν και ανάθεσαν τις μελέτες γεωμετρικών σχεδιασμών για τη σύνταξη μελέτης περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων και την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου».
«Προκηρύχτηκαν τον Ιούνιο του 2018 δύο διαγωνισμοί, βρίσκονται σε εξέλιξη και έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση, τον Οκτώβριο του 2018.Η δεύτερη φάση των διαγωνιστικών διαδικασιών προβλεπόταν τον Σεπτέμβριο του 2019, η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών τον Νοέμβριο του 2019, μαζί με τις γεωλογικές μελέτες που θα υλοποιούσαν οι συμμετέχοντες, στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας και την προκήρυξη αναδόχου τον Δεκέμβριο του 2019» ανέφερε ακόμα ο βουλευτής Βαρδάκης.