
«Mια ισχυρότερη Δημοκρατία είναι εις όφελος όλων των πολιτών και θέλουμε ένα ισχυρό κράτος δικαίου στην Ελλάδα»
O πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, στη συνάντησή του με τον πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (ΔΣΑ), Δημήτρη Βερβεσό, δήλωσε:
«Με μεγάλο ενδιαφέρον διαβάσαμε και τη χθεσινή σας ανακοίνωση, μετά από τη συνάντηση που είχατε με τους τρεις (3) πρώην προέδρους του ΔΣΑ. Διαπιστώσαμε και την αντίδραση από την πλευρά σας σχετικά με τις διαδικασίες που επέλεξε η κυβέρνηση για την τοποθέτηση μελών στην ΑΔΑΕ και το ΕΣΡ, καθώς και την πάγια στήριξή σας στη λειτουργία και στο κύρος των Ανεξάρτητων Αρχών. Θέλουμε λοιπόν να μάς μεταφέρετε την εμπειρία και τη γνώμη σας, σεβόμενοι και τον θεσμικό ρόλο που έχει ο Δικηγορικός Σύλλογος και συνολικά ο νομικός κόσμος της Χώρας μας, για τη συνεχή υποβάθμιση του κράτους δικαίου εκ μέρους της κυβέρνησης. Η κατάσταση αυτή μας υποχρεώνει, και ως ενεργοί πολίτες και ως πολιτικά πρόσωπα αλλά και ως υπηρετούντες το δίκαιο, να αντιληφθούμε ακριβώς τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε ισχυρότερη Δημοκρατία. Γιατί μια ισχυρότερη Δημοκρατία είναι εις όφελος όλων των πολιτών και θέλουμε ένα ισχυρό κράτος δικαίου στην Ελλάδα».
Ερωτηθείς για τις επόμενες κινήσεις του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για το θέμα που έχει προκύψει και την παρέμβαση της κυβέρνησης στη σύνθεση των ανεξάρτητων αρχών, ΑΔΑΕ και ΕΣΡ, απάντησε:
«Θα ακούσουμε πρώτα και με σεβασμό τη γνώμη του Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου μετά και τη χθεσινή σύσκεψη. Αυτό που πρέπει να κάνουμε όλοι μαζί, και στη Βουλή και αλλά και έξω από τη Βουλή, είναι να αναπτύξουμε συνεργασίες και μια κοινωνική συμφωνία για να υπερασπιστούμε το κράτος δικαίου, εξαιτίας της συνεχούς υποβάθμισης των θεσμών του δικαίου στη χώρα μας εν γένει. Και ειδικότερα όμως πρέπει να υπερασπιστούμε την ανεξαρτησία της ΑΔΑΕ, η οποία θα εξέταζε το πόρισμα σχετικά με τις ευθύνες της ΕΥΠ και της κυβέρνησης στο σοβαρό θέμα των υποκλοπών –το οποίο μας έχει εκθέσει και διεθνώς-, αλλά και του ΕΣΡ που σκοπός του είναι να διαφυλάττει την ανεξαρτησία του Τύπου και την πολυφωνία των μέσων ενημέρωσης. Άρα μιλάμε για δύο πυλώνες του κράτους δικαίου και δεν μπορούμε να μείνουμε αμέτοχοι μπροστά σε τέτοιες παρεμβάσεις. Εμείς δηλώσαμε τέλος σήμερα και στη Βουλή ότι θα αναλάβουμε πρωτοβουλία για συνεννόηση και συνεργασία με τα υπόλοιπα προοδευτικά κόμματα στη Βουλή για να υπερασπιστούμε το κράτος δικαίου».
Κάποιος να ενημερώσει την Ούρσουλα πως και στην Ελλάδα κάνουν κάτι ψιλοδιακρίσεις...
Βάστα Ορμπάν!
Ο Ορμπάν είναι εκλεγμένος από τον ουγγρικό λαό και μάλιστα έχει ακόμη μεγάλη δημοτικότητα. Η αλήθεια είναι ότι το λάθος ήταν η ένταξη της ουγγαρίας στην ΕΕ. Μακάρι να έφευγε αύριο το πρωί. Η ΕΕ θα γινόταν λίγο καλύτερη και ταυτόχρονα θα έκανε και ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, δείχνοντας οτι εκτός από την ενιαία αγορά, υπάρχουν και δυο ηθικές-πολιτικές αρχές, πετώντας έξω τους φασίστες και αφήνοντάς τους στη μιζέρια της εθνικής κυριαρχίας τους. Το ότι δεν θα το κάνει, είναι ο λόγος που η ΕΕ είναι αυτό που είναι: ένωση βιομηχανιών και τραπεζών με ενιαίο αγοραστικό κοινό
Illiberal Democracy in Hungary: The Social Background and Practical Steps of Building an Illiberal State
(...) Based on the findings of empirical studies, it may be concluded that Hungarians consider economic well-being and financial security to be as much an integral part of democracy as free elections, the institution of the popular vote and civil liberties. When evaluating the quality of democracy, economic and social factors play an even more important role in the eyes of citizens than the liberties related to democracy (...)
while in 1990 there was general enthusiasm (80% in support) for a transition to capitalism in Hungary, by 2009 only 46% of the respondents approved of the changes, meaning that in two decades support for the economic changes dropped by almost 50% (Pew Research Center, 2009). Of all the former Eastern Bloc countries Hungary is the most dissatisfied with the current capitalist system; in 2009 72% believed that the country was worse off economically than under the socialist regime. It is worth noting here that in 2009 Hungary experienced a period of deep economic and political crisis that may also account for the overwhelmingly negative attitudes. (...)
In a speech delivered at the 25th Bálványos Free Summer University located in Romania’s Transylvania region, in front of an audience primarily made up of ethnic Hungarians, Prime Minister Viktor Orbán declared that Hungary had abandoned the liberal principles of societal organisation and, inspired by today’s “international stars” such as China, Singapore, Turkey and Russia, would adopt an illiberal form of governance (Orbán, 2014). Orbán reasoned that as liberalism promotes the selfish interests of – often unpatriotic – individuals, only an illiberal democracy can devotedly serve the general interest of the whole nation.
Orbán’s own understanding of illiberal democracy is most likely a combination of certain socioeconomic and political objectives. As he noted, he envisions a work-based society in which holding down a job will be paramount, implying that those who cannot or do not want to work will forfeit certain rights. He was most likely drawing on his oft-repeated admiration for what he broadly calls the Asian model, by which he means high levels of social discipline and low levels of public dissent. Based on Fidesz’s actual policies, it is also fair to deduce that illiberal democracy also features measures aimed at eliminating checks on executive powers and limiting, through a variety of means rarely employed in Western democracies, genuine opportunities for opposition voices to be heard.
This chimes with a key feature in Fareed Zakaria’s original version of illiberal democracy (Zakaria, 1997). A liberal democracy imagines inherent and substantial limits on the powers of a temporary majority to prevent a “tyranny of the majority,” while Fidesz’s interpretation allows very few such limitations. (...)
https://www.cidob.org/en/articulos/monografias/illiberals/illiberal_democracy_in_hungary_the_social_background_and_practical_steps_of_building_an_illiberal_state
Δεν καταλαβαίνω τη διαφωνία του στην πρώτη παράγραφο. Το βιοτικό επίπεδο είναι αναμφισβήτητα σημαντικό, ειδάλλως τα δικαιώματα είναι απλώς λέξεις γραμμένες σε ένα χαρτί. Τι να την κάνω τη νομικά κατοχυρωμένη ισότιμη πρόσβαση στην υγεία όταν η πολιτεία δεν είναι σε θέση να μου παρέχει αυτό το αγαθό σε επαρκή βαθμό; Ή την ισονομία όταν οι θεσμοί αδυνατούν να θέσουν υπό έλεγχο συγκεκριμένα κοινωνικά στρώματα που, έστω και άτυπα, είναι υπεράνω των νόμων (ή όταν η πολιτεία αδυνατεί να μεριμνήσει για τα φτωχότερα στρώματα που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ασκήσουν τα νομικά δικαιώματα τους); Θα εκπλαγείς αν ακούσεις τον αριθμό των ανθρώπων που αδυνατούν να ψηφίσουν στις ΗΠΑ εδώ και δεκαετίες επειδή δεν έχουν τους απαραίτητους πόρους ώστε να ολοκληρώσουν τις απαιτούμενες προδιαδικασίες. Οι κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες είναι αυτοί που ορίζουν την πολιτική στα δικά μου μάτια. Χωρίς ολοκληρωμένη παιδεία (η οποία διασφαλίζεται, όπως κάθε αγαθό εξάλλου, μέσω υλικών πόρων) είναι αδύνατον να καλλιεργηθούν συνειδήσεις και να αναπτυχθούν κοινωνικά κινήματα. Δεν είναι τυχαίο πως οι πιο σκληρές και μακροχρόνιες δικτατορίες έχουν υπάρξει σε μερικές από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου. Χωρίς τις υλικές ανέσεις που διασφαλίζουν την σωματική και ψυχική υγεία του ανθρώπου και συντελούν στο να μπορέσει να εντρυφήσει απερίσπαστα στο έργο του είναι αδύνατον να υπάρξει η όποια πρόοδος ή καινοτομία. Δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι μεγάλοι θεωρητικοί που επηρεάζουν ακόμη και σήμερα την ανθρωπότητα προέρχονταν από εύπορες οικογένειες. Η πνευματική άνθιση σε τέχνες, κοινωνικές επιστήμες και φιλοσοφία έπεται της βιομηχανικής επανάστασης.
Όσον αφορά τη συνειδητή πειθαρχία (που έχει μεγάλη διαφορά από τον απολυταρχισμό) η όλη φάση με την πανδημία (και η σύγκριση της κατάστασης που επικρατεί στις διάφορες χώρες) έχει κάνει να βλέπω το ζήτημα με αρκετό σκεπτικισμό.
Ναι συμφωνώ κι όχι δεν εκπλήσομαι σχετικά με την αναφορά σου στην Αμερική. Το οικονομικό prosperity και οι δημόσιες παροχές που παρέχουν αισθηση ασφαλειας στους πολίτες ειναι κάτι που αναφέρεται και στο κειμενο που παρέθεσα, πριν, περί της "μη φιλελευθερης" δημοκρατίας. Φυσικα, στο μιξ της καθε χώρας, στην "ψυχοσύνθεση" του κάθε λαού υπαρχουν και πλήθος αλλων παραγόντων που παιζουν ρόλο.
Διαφωνώ. Αυτό που θα καταφέρεις είναι να εκθέσεις ακόμη περισσότερο αυτές τις μειονότητες στις ορέξεις ενός ανεξέλεγκτου απολυταρχικού καθεστώτος, τα οποία συνήθως ευνοούνται από τον απομονωτισμό και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις τον επιδιώκουν. Ο διεθνισμός και η αλληλεπίδραση μεταξύ των λαών είναι το κλειδί για την πρόοδο, όπως δείχνει και η Κούβα. Ό,τι είχα γράψει και για την περίπτωση της Λευκορωσίας.
https://thepressproject.gr/ti-nomimotita-epikaleitai-o-loukasenko-kai-antidra-gia-tis-kyroseis-tis-ee/#commento
Η περίπτωση του γεωργιανού Levan Vasadze https://civil.ge/archives/421791
plus: https://www.bbc.com/news/world-europe-57720366
"Η ΕΕ θα γινόταν λίγο καλύτερη..."
Πώς δηλαδή? Να περνά το κατεστημένο Βερολίνου - Βρυξελών, ό,τι κάνει κέφι?
ΚΑλύτερα Ορμπάν! Τουλαχιστον, αυτός αντιστέκεταια! Τα αριστερά ρεμάλια έχουν αφομοιωθεί πλήρως! Για την κονόμα και αυτοί!
Η ΕΕ είναι μια ένωση καπιταλιστικών οικονομιών με ΔΙΑΚΥΡΗΓΜΕΝΗ από τα ιδρυτικά της κείμενα πίστη στην ιερότητα της ελευθερίας της αγοράς. Αυτή η διακυρηγμένη θέση σφραγίζει οριστικά το τι είναι η ΕΕ: μια καπιταλιστική και μάλιστα νεοφιλελεύθερη ενιαία αγορά, όπου ποτέ δεν θα υπάρξει κοινωνική δικαιοσύνη.
Αυτή η ενιαία αγορά μπορεί να πρεσβεύει κάποιες φιλελεύθερες αξίες, που κάνουν πιο υποφερτή τη ζωή των υπηκόων της, ή μπορεί να είναι γιδογάμηδες φασίστες της λευκής στρέητ υπεροχής. Ακόμα χειρότερο από ενα νεοφιλελεύθερο καθεστώς που έχει για θεό το κέρδος, είναι ένα νεοφιλελεύθερο, εκφασισμένο, ομοφοβικό, ρατσιστικό, αστυνομικό κράτος. Ξέρω χέστηκες για τα δικαιώματα των μειονοτήτων, αλλά για κάποιους είναι σημαντικά.
Και πού σαι: Αν είναι να κάνουν κουμάντο κάτι ανθρωπόμορφα φασιστικά γουρούνια σαν τον Ορμπαν και τους αμόρφωτους βλαμένους αλτ ράιτ ψηφοφόρους του, να κάνει τα κουμάντα της το κατεστημένο Βερολίνου Βρυξελλών. Αν η εναλλακτική στην πολιτική της ΕΕ είναι ο εθνικισμός, η ομοφοβία και η λευκή υπεροχή, για μένα ΖΗΤΩ Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ, μέχρι να μη θυμόμαστε τι ήταν κάποτε τα έθνη - κράτη.
Ήμουν σαφής;
ΕΟΚ και ΝΑΤΟ δεν είναι πλέον ίδιο συνδικάτο...
Στηρίξετε τον Ορμπάν αδέλφια αντισταθείτε στη νέα τάξη πραγματων αντισταθείτε στους εμβολιασμούς των Βρυξελών όχι στους εθνομηδενιστές της ψευτοκλιματικής αλλαγής, του Μπιλ Κέητς, του Σορος, του μπάφου και των ναρκωτικών, αντισταθείτε πριν κάνουν πούστηδες τα παιδιά μας!!!!
Πέρα από την πλάκα, κρίμα ρε, ντρέπομαι.
Κάπου μπερδεύτηκες και έστειλες σε μένα το μήνυμα που μάλλον προοριζόταν για αλλού. Δε στήριξα ποτέ την οποιαδήποτε πολιτική του Ορμπαν, ίσα ίσα, θα βρεις πολλά σχόλια μου που τον βρίζουν κανονικά. Στην ΕΕ αναφέρθηκα... που "τιμώρησε" τους λαούς των PIGS, Αγγλίας και τώρα ετοιμάζετε να τιμωρήσει και τον λαό της Ουγγαρίας, ενώ την ίδια στιγμή θεωρεί πως πρέπει να πληρώνει φράγκα στον Ερντογαν (για να κρατά πρόσφυγες παρά την θέλησή τους) ο οποίος κατέχει παράνομα την μισή επικράτεια ενός κράτους μέλους και απειλεί με πόλεμο ένα δεύτερο. Με ξεπερνά να μιλάμε για ηθικές επιλογές εντός ΕΕ, αλλά και να επικροτώ την οποιαδήποτε τιμωρία οποιουδήποτε λαού!
Γενικά μιλώντας, υποθέτω ότι κάποιος μπορεί να έχει θέμα με τα κακώς κειμενα της ΕΕ, χωρίς να ειναι υποστηρικτής κανενός Ορμπάν.
Φυσικά, όπως και το ανάποδο, να είσαι ενάντια στον Ορμπάν χωρίς αυτό να σημαίνει ότι φιλάς τους κώλους της Κομισιόν.
Όμως ο ένας από πάνω που λέει ότι ο Ορμπάν "αντιστέκεται" και ο άλλος συμφωνεί στο "ρεμάλια αριστεροί" λέγοντας ότι "ΕΟΚ και ΝΑΤΟ δεν είναι πλέον ίδιο συνδικάτο", υπονοώντας ότι όσοι ισχυριζόμαστε ότι η ΕΕ στέκεται σωστά στο θέμα αυτό απέναντι στον Ορμπάν, γίναμε... φίλοι της ΕΕ. Προφανώς κατά το ίδιο σκεπτικό ότι όσοι πιστεύουμε στον εμβολιασμό, γίναμε φίλοι του Μητσοτάκη.
Είναι καθώς φαίνεται πιο σημαντικό για κάποιους να μην περάσει η ατζέντα της ΝΕΑΣ ΤΑΚΣΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΝ παρά "λεπτομέρειες" αν κάποιος είναι νεοφασίστας. Κάποιοι από αυτους θα χαρακτηρίσουν τον εαυτό τους και αριστερό. Οι άνθρωποι είναι ικανοί να στηρίξουν και το χειρότερο φασίστα, αρκεί να χαλάσει τα σχέδια του Πηλ Κεητς, να καταργήσει τα εμβόλια, να βάλει φυλακή την Γκρέτα και να απαγορεύσει το 5g
+1
...Καλά, εγώ με sorry ass/εγκάθετα τρολς τύπου παράφρων, μίκης, πέτρος, φέλιξ 1+2 δεν ασχολούμαι, πλέον.
Pardon, αλλά δεν αντελήφθην πώς προκύπτει πως ο Καραβίδας ειναι "ορμπανικός", πάντως σιγουρα δεν φαίνεται lgbtqφοβικός βλ. https://thepressproject.gr/apagorefseis-kai-periorismoi-se-minymata-pou-apeikonizoun-tin-omofylofylia-stin-oungaria/#commento
Φομάμαι πως ενισχύεται κάπως ιδιόμορφα, πάλι, η διπολική θεώρηση των πραγμάτων (συμπεριλαμβανομενης της πολιτικής θεσης των αλλων).
δεν είναι ορμπανικός ούτε lgbtqφοβικός . Αλλο λέω αλλά το κουράσαμε
Γιατί; Δεν νομίζω ότι "το κουράσαμε", απλώς ήταν καπως αυθαιρετο το συμπέρασμα ότι κάποιος που ασκεί (για τον οποιονδηποτε λογο) κριτική στην Ε.Ε., θα συστρατευόταν με τον οποιοδήποτε Ορμπαν, θέλω να ελπιζω τουλάχιστον!
Φυσικά και υπάρχουν αυτοί που μπροστά στις "σφαλιάρες" (αληθινές ή perceived ή αυτές που φοβούνται οτι θα φαν στο μέλλλον) που αφορούν στα οικονομικά και εθνικά ζητήματα κ.λπ. ή διαπιστώνοντας (όπως όλοι μας, δεν ειναι και τιποτε φωστηρες) ανακολουθίες στις πολιτικές του well being των πολιτών, ειναι πολύ πρόθυμοι -οχι μονο να βαλλονται κατά των "identity politics"- αλλά και κατά των υποκειμένων που υποτιθεται πως προστατεύουν τα εν λόγω politics, έχοντας επιπλεον την αισθηση οτι καποια ζητηματα επειδή απασχολούν -κατά τοπους- τον δημόσιο διαλογο φαίνεται να ειναι λυμένα (ενώ -φυσικά- δεν ειναι). Η αλήθεια ειναι, όμως, πως υπάρχουν "culture wars" και θα εχουμε τετοια και στο εγγύς μελλον και υπαρχει δυνητική εργαλειοποίηση ενθεν κακείθεν.
Επιπλέον, (και ασχέτως πολιτικής κατεύθυνσης του εν λογω σχολιαστή) για το ζήτημα της επονωμαζομενης "NΤΠ" και των σχετιζομενων αυτής, θα βρει, κανείς, demographic προερχόμενο από (βλ. ενδεικτικά https://antilogoshanion.blogspot.com/2021/05/8-2021.html?m=1&fbclid=IwAR0TWUN72mKhw6HovHFzeb9kHKD0SQ-W6oSOvoPhxT1-v9sjfrH7W07QaU4) αριστερά, αλλά και ακροαριστερά Όχι οτι δεν θα συναντήσει, καποιος, κι εκει τυπικά "πυροβολημένους" ή ατομα με αντιπαθέστατες επιμέρους ιδέες ...αλλά η πεποιθηση που εχει αρκετός κοσμος πως οποιος εκφράζει σκεπτικισμό για το τωρινό και μελλοντικό "λούκι" και αντιρρήσεις κ.λπ., πρέπει να είναι ένα ηλίθιο πλάσμα ή "εγγόνι" Πλεύρη, αν μη τι άλλο είναι αναληθές και τσουβαλιαστικό. Μάλιστα, απ' οτι μαθαινω, εχουν κανει τυπου reclaim τον ορο "ψεκ", διότι κάποιοι βιάζονται να ονοματίσουν ολους τους άλλους "ψεκ" κι αυτό αφορά σε ξεκάθαρο κοινωνικό αυτοματισμό: το "αν δεν λες x, λες -οπωσδηποτε- y" εκτός από λογικό σφάλμα, θα ειναι και επικίνδυνο.