Έπειτα από μακρά περίοδο επαναδιαπραγματεύσεων ανάμεσα στους παραχωρησιούχους και στο υπουργείο Υποδομών συμφωνήθηκε η προσαύξηση του 2023 (12%), που δεν εισπράχθηκε ποτέ, να μοιραστεί σε τρεις δόσεις έως το 2026 και οι παραχωρησιούχοι να απορροφήσουν ένα μέρος αυτής.
Από την συνάντηση της Παρασκευής 24 Νοεμβρίου φαίνεται να έχει οριστικοποιηθεί ότι οι αυξήσεις θα επιμεριστούν σε τρία έτη, με κούρεμα της ονομαστικής αύξησης από 12% στο 10%. Η πρώτη αύξηση θα τεθεί σε ισχύ από τις αρχές του έτους και μένει να ανακοινωθεί πώς θα μοιραστεί. Πληροφορίες μιλούν για ετήσια αναπροσαρμογή κατά 6% στην οποία θα ενσωματωθεί πιθανώς και η αύξηση του πληθωρισμού του Σεπτεμβρίου που ήταν 1,6% και αφορά στην προβλεπόμενη τιμαριθμική αναπροσαρμογή διοδίων του 2024.
Από 2% συν τον πληθωρισμό κάθε έτους, θα διαμορφωθεί η αύξηση των διοδίων που θα επωμιστούν οι χρήστες για τα έτη 2025 και 2026. Η κατανομή δεν αποκλείεται να διαφοροποιηθεί. Τα ποσά της αύξησης θα οριστικοποιηθούν με τις στρογγυλοποιήσεις που θα κάνουν οι εταιρείες ανά σταθμό και κατηγορία οχήματος με βάση όσα ορίζει κάθε σύμβαση και θα ανακοινώσουν τις επόμενες μέρες στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου.
Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απέφυγε να ανακοινώσει την παραμικρή λεπτομέρεια για την συνάντηση με τις εταιρείες και τα διόδια ενώ σιγή ασυρμάτου τηρούν για το θέμα και οι εταιρείες παραχώρησης.
Aν τελικώς επιβεβαιωθεί η αύξηση, το κόστος των διοδίων για ένα ΙΧ στη διαδρομή από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα ανέλθει σε 33,75 ευρώ από 31,35 ευρώ, στα Ιωάννινα (μέσω γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου) στα 41,15 ευρώ από 38,25 ευρώ, η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα στα 12,70 ευρώ έναντι 11,80 ευρώ και η Αθήνα-Καλαμάτα στα 15 ευρώ από 13,95 ευρώ σήμερα.