Η ίδια συσκευασία με δημητριακά που το 2023 είχε προϊόν 375 γρ. με τιμή 4,12 ευρώ (10,97 ευρώ/κιλό), το 2024 περιέχει 330 γρ. με τιμή 4,79 ευρώ (14,51 ευρώ/κιλό), δηλαδή η τιμή αυξήθηκε κατά 32,3%. Η αύξηση αυτή κρύφτηκε από τη μείωση προϊόντος κατά 12% ώστε να περιοριστεί σε ανατίμηση της μονάδας προϊόντος «μόλις» κατά 16,3%.

Η ίδια συσκευασία με πατατάκια που το 2023 είχε προϊόν 140 γρ. με τιμή 1,58 ευρώ (11,29 ευρώ/κιλό), το 2024 περιέχει 130 γρ. με τιμή 1,92 ευρώ (14,77 ευρώ/κιλό), δηλαδή η τιμή αυξήθηκε κατά 30,8%. Η αύξηση αυτή κρύφτηκε από την μείωση προϊόντος κατά 7,14% ώστε να περιοριστεί σε ανατίμηση της μονάδας προϊόντος «μόλις» κατά 21,52%. Η αισχροκέρδεια δεν χρησιμοποιεί μόνο την αλλαγή της ποσότητας προϊόντος ή τις απατηλές προσφορές, αλλά προχωρά ακόμη και σε ευθέως «παράλογες» τιμολογήσεις, όπου η ίδια ποσότητα προϊόντος εμφανίζεται να πωλείται ακριβότερα σε μεγαλύτερες μονάδες προϊόντος, δηλαδή εκεί που η μείωση του κόστους συσκευασίας θα έπρεπε να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Ενδεικτικά, το ίδιο γιαούρτι πωλείται σε συσκευασία 500 γρ. φθηνότερα από ότι στην συσκευασία των 1.000 γρ. (3,66 ευρώ/κιλό και 4,08 ευρώ/κιλό αντίστοιχα), παρότι θα έπρεπε το μικρότερο κόστος συσκευασίας να οδηγεί στην αντίθετη αναλογία.

Αντίστοιχα, τα ίδια μπισκότα στην συσκευασία των 200 γρ. πωλείται φθηνότερα από ότι η προσφορά των τριών συσκευασιών 200 γρ. παρότι η δεύτερη έχει και έκπτωση 1 ευρώ (7,25 ευρώ/κιλό και 7,33 ευρώ/κιλό αντίστοιχα – χωρίς έκπτωση 9 ευρώ/κιλό)

Οι ελεγκτές δεν πηγαίνουν στους χώρους του λιανεμπορίου, κάνουν ενδεικτικούς ελέγχους μέσω υπολογιστή, είπε ο κ. Ραυτόπουλος. «Αυτό λέμε, να γίνονται επιτόπιοι έλεγχοι», όπως τόνισε.

Υπενθυμίζεται ότι μόλις χτες ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης εμφανίστηκε να δικαιολογεί τις ανατιμήσεις, παρότι τα τελευταία στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι από την τιμή προϊόντος που πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής μόνο 13% πάει στον παραγωγό ενώ το υπόλοιπο 87% αφορά επιβαρύνσεις στην πορεία μέχρι το ράφι. «Κάτι κάνουν όλοι αυτοί, αν ήταν τόσο απλή η απευθείας επαφή παραγωγού και σούπερ μάρκετ τότε δεν θα τους είχε βγάλει όλους από τη μέση το σούπερ μάρκετ; Γιατί δεν τους βγάζει;», όπως είπε.