
The accused for the murder of Zak Kostopoulos, a Greek-American activist, defending the rights of LGBT people, HIV-positive people, sex workers, and refugees, were unanimously found guilty of grievous bodily harm resulting in death by the Mixed Jury Court of Appeal in Athens. The court imposed prison sentences of six years for real state agent Athanasios Hortarias and five years for jeweller Spyridon Dimopoulos, following the recognition of mitigating factors. Hortarias will return to prison, while Dimopoulos will continue to serve his sentence under house arrest.
The trial took place in room D120C on the sixth floor of the Athens Court of Appeal. Earlier today, the Justice For Zak/Zackie Observatory reported that reporters were barred from sitting in the front, and the prosecutor asked those standing to leave, prompting backlash from the audience.
The defence counsel for the first defendant requested the court consider mitigating factors under Article 84, paragraph 2, subparagraph c, which applies when “the act was prompted by the inappropriate behaviour of the victim or was incited by anger or violent grief caused by an unjust act against the defendant.” They also cited Article 84, paragraph 2, subparagraph a, noting that the defendant had lived lawfully before the incident. Advocate Ioannis Glykas, representing the accused broker, also invoked Article 84, paragraph 2, subparagraph c, and argued that his client’s actions were motivated by “altruism,” as supported by defence witnesses.
The prosecutor dismissed these arguments, stating that Dimopoulos was enraged by the damage to his property but could have avoided violence by simply opening the door. Instead, he chose to beat Kostopoulos furiously, despite being warned that his actions could be fatal. The prosecutor emphasised that property damage does not justify such brutal behaviour. Regarding Hortarias, the prosecutor rejected the claim of “altruism” as baseless.
Despite this, the court recognised the mitigating factor of prior lawful conduct for both defendants, and additionally acknowledged the jeweller’s claim of misconduct by the victim. Defence lawyers are seeking a further reduction in the sentences.
The initial trial had resulted in a 10-year prison sentence for both defendants. However, due to his age, the 80-year-old jeweller was not incarcerated but placed under house arrest with an electronic bracelet.
The Justice For Zak/Zackie Observatory has been active throughout the trial, calling for supporters to gather outside the Court of Appeal from 9 a.m. They have also organised a demonstration at 7 p.m. on Gladstonos Street, the site of Kostopoulos’s murder.
______________________________________________
Are you seeking news from Greece presented from a progressive, non-mainstream perspective? Subscribe monthly or annually to support TPP International in delivering independent reporting in English. Don’t let Greek progressive voices fade.
Make sure to reference “TPP International” and your order number as the reason for payment.
απεργοι πεινας στην ελλαδα και στην τουρκια. στις δυο δημοκρατιες ευρωπης και εγγυτερης ανατολης
Πριν αναφερθώ στον ελέφαντα στο δωμάτιο, να θεωρήσω ότι σε ένα δίκαιο κράτος κανείς δεν θα χρειαζόταν να κάνει απεργία πείνας.
Στην Ελλάδα ο απεργός τι μπορεί να κερδίσει και αν το φτάσει μέχρι τέλους τί έχει να αποκομήσει; Ποια η διαφορά πχ με την αυτοκτονία. Ναι ίσως με Σωκρατισμούς να ευαισθητοποιήσει και να αλλάξει την στάση της κοινωνίας στο ζήτημα αλλά ο ίδιος δεν κέρδισε τίποτα από τα δίκαια του, και στην Ελλάδα του Τύπου 108+ αμφιβάλλω αν θα έχει πετύχει έστω και αυτό, με τους νοικοκυραίους να χαίρονται κιόλας διαδίδοντας το "καλός ψόφος" στα σόσιαλ.
Οποιαδήποτε φιλελέ καπιταλιστική κυβέρνηση, και όχι μόνο τα απολυταρχικά καθεστώτα, για την οποία η ζωή των φυλακισμένων δεν θεωρείται asset, δεν πρόκειται να ενδώσει ποτέ, όσες μέρες και αν αντέξει ένας απεργός, απλά θα το δικαιολογήσει ότι με "ατομική ευθύνη" του φυλακισμένου υπάρχει η όποια απορριπτική απόφαση, και αν καταλήξει , που με την παραπάνω σκέψη δεν νομίζω να το έχουν ποτέ ως ενδεχόμενο ή να του δίνουν μεγάλη βαρύτητα (τύπου "I double dare you"), τότε πάλι στην ατομική υπαιτιότητα θα το ρίξουν.
Όσο για την κοινή γνώμη θα υπάρχει πάντα η ίδια πόλωση απόψεων, και η δημοσιότητα για την απεργία πείνας λίγο φαίνεται να μετατοπίζει την μουδιασμένη και χωρίς ενσυναίσθηση κοινωνία σε κάθε τι κοινονικοπολιτικά αντίθετο με την "νόρμα", λες και όποιος έχει αντίθετη άποψη δεν είναι κομμάτι της, εκτός αν αγγίζει ή προσβάλλει το κοινό αίσθημα όλων, όπως πχ ο Λιγνάδης, όπου όλο το σύστημα επιδίδεται σε damage control ενέργειες για να μαζέψει τα πρόβατα που ξέφυγαν από το κοπάδι.
Παρόλα αυτά εναλλακτικός τρόπος δράσης δεν φαίνεται να υπάρχει καθώς και ο δρόμος με ένδικα μέσα είναι σαν τον μύθο με τον χωρικό που μήνυσε τον Πρώσο βασιλιά. Γενικά είναι πολύ θλιβέρο και ζοφερό αυτό το θέμα.
Ρε παιδιά, με ποια λογική να αποφυλακιστεί ο Μιχαηλίδης στα 3/5 της βασικής ποινής και στα 2/5 της ποινής για την απόδραση? Αυτές οι προβλέψεις είναι για όταν το άτομο ΔΕΝ κρίνεται ύποπτο τέλεσης νέων (αντίστοιχων) παρανόμων ενεργειών.
Ο άνθρωπος αυτός έχει καταδικαστεί για απόπειρα ανθρωποκτονίας και για ληστείες/κλοπή/απαγωγή/οπλοκατοχή. Δηλώνει συνειδητά ότι: "Σε σχέση με την πρόθεση της δολοφονίας μπάτσου, φυσικά δεν είμαι αξιακά αντίθετος σε κάτι τέτοιο, αλλά θεωρώ ότι σε πορεία οπού κανείς δεν είναι έτοιμος γι αυτό, θα κατέληγε σε αιματοχυσία των διαδηλωτών, και ως εκ τούτου προς το παρόν δεν θα το επέλεγα."
Τα χρήματα από τις ληστείες δεν ήταν για προσωπικό πλουτισμο, σύμφωνα με δήλωση του. Η ιδεολογία του περί αντάρτικου πόλεως δικαιολογεί την εκτέλεση αξιοποινων πράξεων (με βάση το ισχύον νομικό/αξιακό/ηθικό καθεστώς) και αυτός δηλώνει εντελώς συνειδητά ότι εξακολουθεί να την ενστερνίζεται. Όταν απέδρασε επιδόθηκε αμέσως στις ίδιες ενέργειες, μέχρι που ξανασυλλήφθη.
Άρα με ποια ακριβώς λογική μπορεί αυτός ο άνθρωπος να κριθεί ότι ΔΕΝ είναι ύποπτος τέλεσης νέων (αντίστοιχων) παρανόμων ενεργειών και να αποφυλακιστεί πρόωρα?
Προσοχή: Δεν είναι το θέμα μας εδώ η ίδια η ιδεολογία του, αλλά οι πράξεις του. Και μάλιστα, δεν είναι ΚΑΝ το θέμα μας οι πράξεις για τις οποίες έχει ήδη καταδικαστεί. Το θέμα μας είναι το εξής: Εφόσον αποφυλακιστεί προτού εκτίσει το σύνολο της ποινής του για αυτές τις πράξεις, είναι πιθανό να προβεί σε παρόμοιες πράξεις? Ναι ή όχι? Αν η απάντηση που θα δίνατε είναι ναι, τότε ο νόμος λέει πως δεν δικαιούται πρόωρη αποφυλάκιση. Τόσο απλά.
https://mikropragmata.lifo.gr/zoi/ti-symvainei-st-alitheia-me-ton-apergo-peinas-gianni-michailidi/
Όσον αφορά στον παραλληλισμό με την περίπτωση Λιγνάδη: Είναι διαφορετικό πράγμα η ΠΟΙΝΗ και διαφορετικό πράγμα η ΑΝΑΣΤΟΛΗ μέχρι το εφετείο. Αυτά τα δύο αποφασιζονται ξεχωριστά και με διαφορετικά κριτήρια. Η ποινή έχει να κάνει με τη σοβαρότητα του εγκλήματος (και θα την ΕΚΤΙΣΕΙΣ εφόσον καταδικαστείς στο εφετείο). Η αναστολή από την άλλη, έχει να κάνει με το αν είσαι ύποπτος να προβείς σε αντίστοιχες παράνομες πράξεις κατά το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μέχρι το εφετείο. Με αυτό έχει να κάνει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ + με το ενδεχόμενο να φυγοδικήσεις και να μην εμφανιστείς στο εφετείο. Δηλαδή δεν έχει καμία σημασία (για την αναστολή) αν έχεις σκοτώσει ή αν έχεις βιάσει. Το μόνο που έχει σημασία, είναι αν κρίνεσαι ύποπτος για να σκοτώσεις ή να βιάσεις μέχρι το εφετείο. Και όχι, δεν αρκεί η πρωτοδικη καταδίκη για να σε καθιστά αυτομάτως ύποπτο, γιατί τότε δεν θα έπαιρνε κανένας αναστολή.
Εν ολίγοις: Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι αν βγει ο Μιχαηλίδης έξω πρόωρα δεν θα ξαναπαρανομήσει. Αντίθετα, μπορώ να πιστέψω ότι ο Λιγνάδης δεν θα βιάσει μέχρι το Εφετείο (και δεν θα προσπαθήσει να φυγοδικήσει). Εσείς τι πιστεύετε? Γιατί εφόσον συμφωνείτε με τις δύο παραπάνω προτάσεις, τότε ναι έχει εφαρμοστεί ΣΩΣΤΑ το γράμμα/πνεύμα του νόμου. (και στις δύο περιπτώσεις)
ΥΓ: Επίσης, η περίπτωσή του Μηχαηλίδη δεν είναι καν παρόμοια με του Κουφοντίνα, καθώς εκεί το αίτημα ήταν όντως σύννομο, ενώ εδώ δεν είναι -ούτε με βάση το γράμμα, ούτε με βάση το πνεύμα του νόμου- όπως γράφω παραπάνω...
Ενα κείμενο μία ιστορία βγαλμένη απ το Χίλιες και μία νύχτες ή αλλιώς Παραμύθια της Χαλιμάς..
μερα25=νυχτα25
Τζολάκη σας τσούζει τα φασιστακια του Μητσοτακη το Μέρα25. Δυστυχώς για εμας και ευτυχώς για εσάς η ελλαδική πολιτική και ταξική συνείδηση κοιμάται βαριά.
Το χέσιμο στα νδουλικά όπου τα βρίσκει κανείς είναι επιβεβλημένο και στηρίζω 1000%, αλλά το να μπαίνει η φράση «ταξική συνείδηση» δίπλα στο πριγκιπάτο του χιπστερισμού και της ανάθεσης (Μέρα25) σαν κάτι που πάει αυτόματα μαζί, σαν να λέμε καφές και ζάχαρη ή κώλος και βρακί, είναι απλά για γέλια... ή και για κλάματα αφού επιβεβαιώνει την παντελή έλλειψη ταξική συνείδησης ακόμη και στα εργατικά στρώματα που υποτίθεται ότι ψάχνονται (υποτίθεται, ψάχνονται...).
Από σύριζα κόβει ψήφους.
Συνεπώς τίποτα δε τσούζει. ;)