Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας παρουσίασε νωρίτερα σε συνέντευξη Τύπου το σήμα του μετρό της Θεσσαλονίκης στις εγκαταστάσεις της «Ελληνικό Μετρό» στην Πυλαία.
Όπως είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας κατά την παρουσίαση του λογοτύπου το οποίο κόστισε 30.000 ευρώ με απευθείας ανάθεση: «Το πεζό γράμμα “μ”, αποτέλεσε μία προφανή επιλογή ώστε να παραπέμπει άμεσα στο μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο Μ, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορες παραλλαγές σε όλον των κόσμο», ενώ πρόσθεσε «ότι απλοποιήθηκε το βυζαντινό γράμμα Μ, ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης».
Έκανε λόγο για ένα… «μ» εμπνευσμένο από το Βυζάντιο, αλλά και τη Νέα Υόρκη είναι το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης, που παραπέμπει στο πρώτο γράμμα της λέξης Μετρό και το οποίο ανάλογα την οπτική που το βλέπεις είναι κεφάλαιο και πεζό.
Το blue black (σκούρο μπλε) «μ» βρίσκεται μέσα σε ένα κύκλο «που συμβολίζει την σταθερότητα, την ασφάλεια, δίνει την αίσθηση της εμπιστoσύνης, είναι ορατό και συνδυάζει την παράδοση με τη μοντέρνα αισθητική και λειτουργικότητα», όπως είπε ο Χ. Σταϊκούρας.
«Επιλέγει ένα σήμα με το «μ» που βλέπουμε σε εκκλησιαστικά σήματα με γραμματοσειρά Salonica», σχολίασε ο Νίκος Ταχιάος.
Οι δύο ακυρωμένοι διαγωνισμοί και τα 30.000 ευρώ
Το θέμα έχει προκαλέσει σάλο καθώς ακυρώθηκαν δύο διαγωνισμοί που είχαν προκηρυχθεί για το σχεδιασμό του σήματος/εμβλήματος για το μετρό της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα στις 2 Οκτωβρίου 2024 να βγει στη Διαύγεια η απόφαση για την απευθείας ανάθεση της σύμβασης «Δημιουργία Λογότυπου και Σήμανσης για το Μετρό Θεσσαλονίκης» στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, με έδρα την Αθήνα.
Εν τέλει, το παραπάνω λογότυπο κόστισε 30.000 ευρώ.