
À la suite des grandes manifestations du 28 février, une nouvelle manifestation de masse a eu lieu à Thessalonique le mercredi 5 mars, avec des personnes de tous âges défilant dans les rues pour exiger justice et protester contre l'arrogance du gouvernement face aux appels à la justice.
Le rassemblement était prévu à 19 h à la statue de Venizélos, suite à un appel de nombreux syndicats de travailleurs. Les manifestant.e.s ont ensuite défilé le long de la rue Egnatia en direction de la nouvelle gare ferroviaire.
Dans leurs déclarations, les syndicats ont affirmé :
« La vague des travailleurs et le peuple renverseront les fondements du système d’exploitation axé sur le profit et de la tragédie de Tempé. Ils redoutent le peuple dans les rues, avec les syndicats en tête. »
Encore une fois, des milliers de personnes ont répondu à l’appel des syndicats, scandant des slogans tels que « Leurs profits ou nos vies », « Je n‘ai plus d’oxygène » et « Stop à la dissimulation ».
À la gare, les manifestants ont allumé des lanternes en mémoire des 57 victimes de la tragédie de Tempé, en écho au même hommage rendu sur la place Syntagma à Athènes.
Selon les rapports de l’Agence de presse macédonienne, des affrontements ont éclaté à la fin de la manifestation près de Kamara, où les forces anti-émeutes ont lancé des grenades assourdissantes et des gaz lacrymogènes. Un total de 59 personnes ont été interpellées, mais elles ont été libérées plus tard dans la soirée.






______________________________________________
Recherchez-vous des actualités depuis la Grèce présentées sous un angle progressiste et différent des médias dominants ? Faites un don mensuel ou annuel pour soutenir TPP International dans sa mission de fournir un journalisme indépendant en français. Ne laissez pas les voix progressistes grecques disparaître.
Pensez à préciser « TPP International » et votre numéro de commande comme motif du paiement.
«τότε οι πόλεις χάνονται, όταν δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τους κακούς από τους καλούς», ρήση του Αντισθένη που ήταν ιδρυτής της Κυνικής φιλοσοφικής σχολής.
Σήμερα βέβαια με τον όρο κυνισμό εννούμε εκείνον τον συνδυασμό αρνητισμού και φόβου που καταλήγει σε πεποιθήσεις που δεν έχουν να κάνουν πολλές φορές με την λογική.
Είναι σίγουρο πως το παράλογο είναι -και- τέκνο του κυνισμού, όπως διδαχτήκαμε από την μελέτη της γέννησης του ντανταϊσμού, στις χρονικές παρυφές του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Άλλωστε ο πόλεμος είναι ακραία μορφή του παραλόγου και θεματοφύλακας του κυνισμού. Δεν φτάνει όμως μια κοινωνία έτσι άμεσα στον πόλεμο. Χρειάζεται μια χρονική συνέχεια απογοήτευσης και δυσαρέσκειας για να γίνει ο κυνισμός ένα μεγάλο κομμάτι της καθημερινής σκέψης. Παραδείγματα κυνισμού ειναι "Ο Άνθρωπος είναι βίαιος και για αυτό γίνονται πολέμοι", ή μια παραλλαγή του στυλ "ο Έλληνας είναι ρατσιστής και για αυτό ψηφίζει Ακροδεξιούς" ή το "Οι Τούρκοι ειναι οι προαιώνιοι εχθροί μας". Όπως και να 'χει το παράλογο και ο κυνισμός δεν ειναι παρά συμπτώματα και η λογική διαχωρίζει το σύμπτωμα από την αιτία. Το αίτιο και το αιτιατό. Η φτωχοποίηση της Ελλάδας και η αδυναμία (ένας συνδυασμός κυνικής αδιαφορίας και δομικής ακαμψίας) ενός συστήματος να προστατεύσει τους ευάλωτους, προάγει τον φασισμό μέσα από την εγκαθίδρυση ενός τύπου αριστοκρατίας στην Ευρώπη.
Ευελπιστώ πως δεν θα είναι αρκετά μεγάλη η ρουφήχτρα του παραλόγου για να συμπαρασύρει τους αποπροσανατολισμένους και αποκαμωμένους ψυχικά πολίτες της χώρας, μα ο παράγοντας "κοιτάσματα" μας έχει διδάξει ιστορικά πως εκτονώνεται μια τέτοια δυναμική. Εκτός αν γίνει κανά θαύμα και η πυρηνική σύντηξη κάνει και άλλα άλματα. Στο μεταξύ η χώρα έχει για "βαριά βιομηχανία" τον τουρισμό, που η σοφία του Κοσινί μας έχει διδάξει τι συμβαίνει και σε αυτή την περίπτωση.
Ας θυμηθούμε και τον αείμνηστο Γλέζο. Τον τελευταίο πολιτικό θεωρώ σε αυτή την χώρα που μπορούσε να εμπνεύσει, γιατί ακριβώς δεν ήταν πρωτίστως πολιτικός. Σκεφτόταν σαν άνθρωπος και όχι σαν πολιτικός. Σπάνιο γενικά στους καιρούς μας. https://kinisienergoipolites.blogspot.com/2015/02/blog-post_574.htm
Αρχίσατε να ξυπνάτε. Χαίρομαι. Μετατόπιση είναι, με την ιδεολογία της τσέπης. Δεν είναι συγκυριακες οι μετατοπίσεις. Είναι βαθύτερες. Η στροφή μπορεί να "πάει μέχρι τέλους" , εάν θυμάστε εάν πρώην ακροδεξιό πρωθυπουργό και έναν ακροδεξιό υπουργό που υποσχέθηκε την "εξαφάνιση της αριστερής ιδεολογίας". Το κράτος δικαίου δεν αφορά τους ψηφοφόρους. Το μόνο δίκαιο που τους αφορά είναι το δικό τους. ' Νομός είναι το δίκιο το δικό μου " , είναι το σύνθημα τους, για να παραφράσω ένα σύνθημα του ΚΚΕ. Ακόμα αναρωτιέστε ποια αντζεντα νίκησε? Σας τα απάντησα όλα fast track. Μακάρι να είχα χρόνο να περάσω μια βόλτα να σας τα εξηγήσω αναλυτικα, αλλά πρέπει να βγεί και το μεροκάματο δυστυχώς.