Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής αρχής, στην Ελλάδα το 46% των ατόμων άνω των 16 ετών αδυνατούσε το 2024 να κάνει διακοπές για μία εβδομάδα μακριά από το σπίτι τον χρόνο. Η Ελλάδα είναι δεύτερη στη σχετική κατάταξη, πίσω μόνο από τη Ρουμανία (58,6%), ενώ τρίτη είναι η Βουλγαρία με 41,4%. Ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι στο 27%.

Η κατάσταση στην Ελλάδα μάλιστα επιδεινώθηκε το 2024 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2023, η Ελλάδα ήταν τέταρτη στη σχετική λίστα με 43%.

Υπενθυμίζεται επίσης πως στα μέσα Ιουνίου, το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) δημοσίευσε τα αποτελέσματά έρευνάς του, με δείγμα 800 ατόμων, με την καταναλωτική και αγοραστική συμπεριφορά στις διακοπές του καλοκαιριού.

Όπως προέκυψε, το 52% των ερωτηθέντων δεν προγραμματίζει να κάνει διακοπές το καλοκαίρι του 2025, με το ΙΕΛΚΑ, να τονίζει ότι το γεγονός αυτό «ενδέχεται να αντικατοπτρίζει είτε οικονομικές πιέσεις, είτε άλλους προσωπικούς περιορισμούς». Από το υπόλοιπο 48%, το 33% έστω και περιορισμένες, το 14% δηλώνει πως θα ταξιδέψει όπως κάθε χρόνο και 1% περισσότερες ημέρες. «Ο μέσος χρόνος διακοπών για όσους τελικά ταξιδέψουν διαμορφώνεται στις 11,3 ημέρες, στοιχείο που επιβεβαιώνει την τάση για συγκρατημένες αποδράσεις» σημειώνει επίσης το ΙΕΛΚΑ, που διαπιστώνει την τάση περιορισμού των εξόδων στις διακοπές, τόσο στην επιλογή προορισμού, όσο και στις διατροφικές συνήθειες.

Τα συμπεράσματα της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ:

• 1 στους 2 σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές και κερδίζουν έδαφος οι οικονομικοί τύποι διακοπών (εξοχικά, ενοικιαζόμενα δωμάτια)
• 11,3 ημέρες ο μέσος χρόνος διακοπών
• 1 στους 2 καταναλωτές μαγειρεύουν συστηματικά στις διακοπές τους
• Πάνω από 200 € η μέση δαπάνη για αγορές άλλων προϊόντων στις διακοπές – Στα 150€ η μέση δαπάνη για αγορά τροφίμων
• 1 στους 2 συγκρατούν τα έξοδα τους και ενισχύουν τη διατροφική τους αυτάρκεια