Η Volkswagen αναμένεται να απολύσει τους διευθυντές Έρευνας και Ανάπτυξης της Audi και της Porsche, αλλά και τον διευθύνοντα σύμβουλο της μονάδας στις ΗΠΑ, μεταδίδει το Reuters, ενώ την ίδια ώρα η μετοχή του ομίλου BMW υποχωρεί κατά 6,44% στα 74,65 ευρώ, μόλις κυκλοφόρησε η πληροφορία ότι οι εκπομπές των κινητήρων ορισμένων μοντέλων ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά όρια
Julian Stratenschulte/EPA
Προβληματισμός εγείρεται από την επιδείνωση του λειτουργικού περιβάλλοντος, κυρίως λόγω των αρνητικών επιπτώσεων της υπόθεσης στη φήμη και την αξιοπιστία της VW. Οίκοι αξιολόγησης εκτιμούν ότι η θέση της Volkswagen στη διεθνή αγορά θα αποδυναμωθεί σημαντικά, γεγονός που θα συνεπάγεται τη συρρίκνωση των μελλοντικών κερδών.
Η Volkswagen δεν είναι μια απλή βιομηχανία για τη Γερμανική οικονομία. Με εργασίες αξίας 368 δισεκατομμυρίων ευρώ και 775.000 άμεσες θέσεις εργασίας, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο σημαντικότερος βιομηχανικός κλάδος της Γερμανίας.
Το κύμα του σκανδάλου χτυπά και άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η μετοχή του ομίλου BMW υποχώρησε σήμερα κατά 6,44% στα 74,65 ευρώ εξαιτίας πληροφορίας της «AutoBild», ότι οι εκπομπές των κινητήρων ορισμένων μοντέλων ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά όρια. Ωστόσο το δημοσίευμα δεν κάνει λόγο για παραποίηση στοιχείων.
Σύμφωνα με το Reuters και την Bild, οι διευθυντές Έρευνας και Ανάπτυξης των Audi και Porsche, αλλά και ο CEO στις ΗΠΑ, θα αποπεμφθούν στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Volkswagen, την Παρασκευή, χωρίς ωστόσο οι εταιρείες μέχρι στιγμής να έχουν προβεί σε κάποιο σχόλιο.
Ανησυχούν οι οικονομολόγοι
«Βλέπουμε πώς, όπως και με την οικονομική κρίση, ένα ατύχημα μπορεί να φτάσει σε επίπεδα συστημικής κρίσης: Σε αυτή την περίπτωση πλήττοντας τα δίκτυα πωλήσεων, προκαλώντας παράπλευρες απώλειες σε ολόκληρη τη βιομηχανία, μερική υποτίμηση του Made in Germany, μείωση των τιμών των μετοχών στο χρηματιστήριο», δήλωσε ο διευθυντής του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας Μίχαελ Χίτερ στη «Handelsblatt».
«Το σκάνδαλο Volkswagen έχει εξελιχθεί στον μεγαλύτερο κίνδυνο για τη γερμανική οικονομία από την ελληνική κρίση», αναφέρει ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING Carsten Brzeski.
Το ενδεχόμενο επιβράδυνσης της γερμανικής οικονομίας δεν αποκλείει και ο πρόεδρος του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών, Μάρσελ Φράτσερ.
Υποβαθμίζονται οι προοπτικές της VW
Tο outlook της Volkswagen αναθεωρείται σε αρνητικό, ενώ η αξιολόγηση «Α2» της μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής ικανότητάς της παραμένει αμετάβλητη, επιβεβαίωσε ο οίκος αξιολόγησης Moody’s.
Ωστόσο, ο αμερικανικός οίκος διαβεβαιώνει ότι η γερμανική βιομηχανία διαθέτει την οικονομική επάρκεια, ώστε να καλύψει το ύψος των προστίμων που αναμένεται να τις επιβληθούν.
Ο αμερικανικός οίκος εκφράζει την ανησυχία του σχετικά με τις διαστάσεις που ενδεχομένως λάβει το σκάνδαλο, καθώς εκτιμάται ότι περίπου 11 εκατ. οχήματα χειραγωγούν σκοπίμως τις εκπομπές ρύπων.